سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روا ساختن حاجت‏ها جز با سه چیز راست نیاید ، خرد شمردن آن ، تا بزرگ نماید . پوشیدن آن ، تا آشکار گردد ، و شتاب کردن در آن ، تا گوارا شود . [نهج البلاغه]

مقاله در مورد ابزار کاوش اینترنت تحت فایل ورد (word)

ارسال‌کننده : علی در : 95/6/31 6:4 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله در مورد ابزار کاوش اینترنت تحت فایل ورد (word) دارای 56 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد ابزار کاوش اینترنت تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد ابزار کاوش اینترنت تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد ابزار کاوش اینترنت تحت فایل ورد (word) :

ابزار کاوش اینترنت1 چیست ؟
بسیاری از ما اولین تجربه استفاده از اینترنت را از طریق ابزارهای کاوش کسب کرده ایم اما براستی ابزارهای کاوش اینترنت کا روزانه میلیون ها نفر د رسراسر جهان از آن استفاده می کنند ، چه ویژگیها و امکاناتی دارند ؟ و چگونه کار می کنند ؟

ابزار های کاوش : اینترنت ، پایگاههای اطلاعاتی قابل جستجو2 یا مرور3 هستند که با استفاده از آنها می توان به « بخشی » از اطلاعات موجود را اینترنت دست یافت . این ابزارها به دو شیوه « جستجوی کلید واژه ها » یا « مرور وانتخاب » پیوند های فرامتنی 4کاربران را به سوی اطلاعات مورد نظر ، هدایت می کنند .
ابزارهای کاوش اینترنت را می توان به دو نوع اصلی تقسیم بندی کرد : راهنمای موضوعی 5و موتورهای کاوش6 . موتورهای کاوش اینترنت و راهنمای موضوعی نسبت به یکدیگر مزایا و محدودیتهایی دارند و رویکرد آنها برای انتخاب گرد آوری و نمایه سازی اطلاعات در محیط اینترنت ، متفاوت است در این کتاب ، اصطلاح «ابزارهای کاوش اینترنت » بر دو مفهوم موتور کاوش و راهنمای موضوعی دلالت می‌کند .
در حال حاضر ، تقریبا کلیه ابزارهای کاوش اینترنت به منظور جستجو وبازیابی اطلاعات در محیط شبکه جهانی وب طراحی می شوند ودر دسترس قرار می گیرند به همین دلیل ، از آنها به عنوان « موتورهای کاوش وب » و«راهنماهای موضوعی وب » نیز نام برده می شود یکی از راهنماهای ابزارهای کاوش اینترنت به نام Search Engine Guide مدعی است که تاماه جولای 2001 بیش از 2500 راهنمای موضوعی و موتور کاوش را در زمینه های مختلف ، شناسایی وبه صورت موضوعی ،تقسیم بندی کرده است ( 10 ) از آنجا که ابزارهای کاوش اینترنت ، تنها راه رویارویی با حجم فزاینده ی اطلاعات در محیط وب هستند ، دور از انتظار نخواهد بود که چنین ابزارهایی بسرعت رشد وتوسعه پیدا کنند .

راهنماهای موضوعی : رویارویی انسان با محیط وب
راهنماهای موضوعی وب : پایگاههایی هستند که اطلاعات صفحات یا سایت های وب منتخب را توسط نیروی انسانی در پایگاه خودنمایه می کنند در راهنماهای موضوعی وب فرایند شناسایی بررسی ، تجزیه و تحلیل ، ارزیابی و نمایه سازی صفحات یا سایت های وب توسط نیروی انسانی و براساس معیارهای از پیش تعیین شده انجام می شود راهنماهای موضوعی وب برای در دسترس قرار دادن اطلاعات
صفحات یا سایت های وب اغلب از نظام سلسله مراتب موضوعی استفاده می کنند .
درسال 1994 اولین راهنمای قابل جستجوی وب ، تحت عنوانEINET Galaxy با این ویژگی ها در دسترس عموم قرار گرفت و کمی پس از آن ابتکار و دانشجو در ارائه یک فهرست موضوعی از سایت های منتخب ، باعث پدید آمدن ( www. Yahoo . com ) yahoo شد که هم اکنون یکی از رایج ترین و پر استفاده ترین ابزارهای کاوش اینترنت بشمار می آید . ( 14 :ص 290)

راهنماهای موضوعی ، اغلب از طریق ویراستاران یا متخصصان موضوعی به تجزیه وتحلیل محتوایی ، ارزیابی و گزینش صفحات یا سایت های وب می پردازند با اینکه راهنماهای موضوعی وب در مقایسه با موتورهای کاوش ، بخش کمی ازاطلاعات موجود در اینترنت را پوشش می دهند اما از آنجا که فرایند گرد آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات توسط نیروی انسانی انجام می شود اغلب کیفیت و ارزش نسبت بالایی دارند برای نمونه بیش از 40 هزار ویراستار و متخصص و داوطلب در سراسر جهان با راهنمای موضوعی ( http // moz ) open Directory جهت شناسایی ، انتخ

اب و ارزیابی صفحات یا سایت های وب همکاری دارند و راهنمای موضوعی! yahoo برای انجام فعالیتهای مشابه از بیش از 150 نفر ویراستار و متخصص موضوعی استفاده می کند ( 3) راهنماهای موضوعی وب اغلب توضیح مختصری درباره محتوای صفحات یا سایت های وب موجود در پایگاه خود که توسط ویراستاران تهیه و تنظیم شده است ارائه می دهند همین موضوع باعث می شود تا به سهولت بتوان از موضوع و محتوای صفحات یا سایت های وب آگاهی یافت دو نوع موضوعات و حوزه های دانش بشری را پوشش می دهند ، مانند( www . look smart . com ) look smart , open Directory , yahoo ! وراهنمای موضوعی خاص 2که منحصرا برای دسترسی به اطلاعات حوزه خاصی مانند فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی ، کتابداری و .. ارائه می شوند برای مثال ( www . iranhoo . com ) Iranhoo یک راهنمای موضوعی به زبان فارسی مختص سایت های ایران است .
راهنماهای موضوعی ، ساختار موضوعی و سلسله مراتب منطقی دارند به طوری که از طریق موضوعات کلان می توان به موضوعات خاص تر دسترس پیدا کرد برای مثال راهنماهای موضوعی , yahoo ! دارای 14 بخش موضوعی کلان نظیر هنر و علوم انسانی ،آموزش و پرورش ، کامپیوتر و اینترنت ، علوم ، علوم اجتماعی و .. است که با انتخاب هر یک از آن ها می توان به صورت سلسله مراتبی به موضوعات خاص تر است دست یافت نمونه ساختار سلسله مراتب موضوعی برای دسترسی به مجلات حوزه کشاورزی در شکل زیر نمایش داده شده است .
Yahoo scienc > Agriculture > journals – Micro Soft Internet Explorer
File Edit View Favorites Tools Help
Address | http : // dir . yahoo . com Go
Yahoo ! compaa Help – check Email
Jobs yahoo ! careers
Search

 

در مثال زیر ساختار سلسله مراتبی راهنمای موضوعیyahoo !برا ی دسترسی به صفحات یا سایت های وب در زمینه برنامه های درسی و گروههای کتابداری دانشگاهها نشان داده شده است .
Socil science
Library and In formation Science
Education College and university

Depar tments and programs
بسیاری را راهنماهای موضوعی وب علاوه برساختار سلسله مراتب موضوعی امکاناتی هم برای جستجوی کلیه واژه ها در نظر گرفته اند تا مانند موتورهای کاوش بتوان در پایگاه آنها به جستجوی کلیه واژه های مورد نظر پرداخت حتی برخی از راهنماهای موضوعی نظیر yahoo ! open Directory امکاناتی برای جستجوی کلیه واژه ها در بخشهای موضوعی خاص پیش بینی شده است این قابلیت در راهنمای open Directory از طریق گزینه category only this قابل دسترسی است فرض کنید به دنبال اطلاعاتی درباره تجهیزات چشم پزشکی هستند شما می توانید به ترتیب پس از وارد شدن به بخش موضوعی بهداشت ، پزشکی ، تخصص های پزشکی و درنهایت چشم پزشکی کلیه واژه های مرتبط با تجهیزات چشم پزشکی را درکادر جستجو تایپ و گزینه category only this را انتخاب کنید به این ترتیب کلیه واژه های فقط در بخش موضوعی چشم پزشکی مورد جستجو قرار می گیرند وتا حدود بسیار زیادی از بازیابی اطلاعات نامرتبط ( مربوط به بخشهای موضوعی دیگر ) جلوگیری می شود .

نقش کتابداری در طراحی راهنماهای موضوعی :
یکی ازدلایل موفقیت راهنمای موضوعی yahoo! که هم اینک پر مراجعه ترین ابزار کاوش اینترنت به شمار می آید استفاده از دانش چندین ساله علم کتابداری در سازماندهی سلسله مراتبی اطلاعات بود ه است .
متولیان اصلی yahoo ! در نخستین روزهای تاسیس آن یک کتابدار با تجربه را به خدمت گرفتند تا بتوانند اطلاعات گرد آوری شده را در قالب سلسله مراتب موضوعی سازماندهی کنند ودر دسترس استفاده کنندگان قرار دهند کتابداران سالیان متعادی و طیفه نقد و بررسی ونیزانتخاب و سفارش منابع چاپی را برعهده داشتند بنابراین دور ا ز انتظار نیست که امروز مسئولیت اصلی ارزیابی و تجزیه وتحلیل محتوای منابعی اطلاعاتی دروب را نیز برعهده بگیرند درحال حاضر ، بسیاری از راهنماهای موضوعی وب در حوزه های مختلف توسط کتابداران تهیه و گرد آوری می شود .
برای نمونه راهنمای موضوعی ( http // infoine edu ) Infomine که اطلاعات بیش از 23 هزار سایت علمی را پوشش می دهد توسط کتابداران راه اندازی شده است . بسیاری از کتابداران بویژه درکتابخانه های دانشگاهی و تحقیقاتی وظیفه اصلی طراحی راهنماهای موضوعی به منابع اطلاعاتی در وب را بر عهده دارند زیرا آنها از یک سو با نیازهای اطلاعاتی استفاده کنندگان آشنا هستند واز سوی دیگر برای تجزیه وتحلیل محتوا و ارزیابی اعتبار وصحت و کیفیت اطلاعات دانش و تجزیه لازم را دارند ( www. Lit ory ) librarian Indento Internet یکی از مهمترین راهنماهای موضوعی است که توسط کتابداران و متخصصان موضوعی دردسترس همگان قرار گرفته است .

موتورهای کاوش : تقابل ماشین به محیط وب
موتورهای کاوش : پایگاههای اطلاعاتی قابل جستجویی هستند که از طریق برنامه
های کامپیوتری به شناسایی و نمای سازی خود کار صفحات وب می پردازند موتورهای کاوش برخلاف راهنماهای موضوعی برنامه های خود کاری هستند که هیچ گونه وابستگی به نیروی انسانی ندارند به تعبیر دیگر ، فرایند شناسایی ، انتخاب و نمایه سازی اطلاعات وب توسط برنامه های کامپیوتری انجام می شود .
هر موتور کاوش منفرد ، دارای سه جزئی اصلی است روبات ها ،پایگاه اطلاعاتی و نرم افزار بازیابی اطلاعات که فرایند جستجو و بازاریابی اطلاعاتی از طریق ارتباط متقابل میان آنها صورت می پذیرد .
1- روبات ها1 : بارشد روز افزون شبکه جهانی وب ، این موضوع روشن شد که از طریق نظامهای

نمایه سازی ودستی ومبتنی بر نیروی انسانی نمی توان باحجم فزاینده ای از اطلاعات در این محیط روبرو شدن به همین دلیل برنامه های خودکاری برای شناسایی ، گرد آوری ونمایه سازی صفحات وب تحت عنوان روبات ها توسعه یافتند در برخی متون به جای روبات ها از اصطلاحاتی مثل عنکبوت ها 2، خزندها 3،یا کرمها4 استفاده شده است روبات ها برنامه های خودکاری هستند که به طور پیوسته در فواصل زمانی معین ، (اغلب یک یا چندماه ) فضای اینترنت را مبتنی بر ساختار فرا پیوند

ی وب مورد جستجو قرار دهند وبه شناسایی ونمایه سازی صفحات وب جدید یا اصلاح اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعاتی موتورهای کاوش می پردازند .
با وجود اینکه روبات ها یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده موتورهای کاوش هستند ، ولی برخی از موتورهای کاوش برای ارائه نتایج اصلی جستجو از پایگاههای اطلاعاتی دیگر ابزارهای کاوش استفاده می کنند برای مثال ، ابزارهای کاوش Northern light Google Encite Altavista دارای روبات های و Lgcos با مبتنی بر اطلاعات موجود در پایگاه های اطلاعاتی دیگر ابزارهای کاوش است .
2-پایگاه اطلاعاتی : هر گونه اطلاعاتی که روبات ها از صفحات وب جمع آوری می کنند به بخش دوم موتورهای کاوش یعنی پایگاه اطلاعاتی افزوده می شود در برخی از متون اصطلاح فهرست

یا نمایه به جای پایگاه اطلاعاتی موتور کاوش به کار رفته است پایگاه اطلاعاتی موتور کاوش شامل فهرست نظام مندی از صفحات وب است که اطلاعات مربوط به صفحات وب در آنجا ذخیره می شود .
3- نرم افزار بازیابی اطلاعات :نرم افزار بازیابی اطلاعات : درواقع واسط جستجو و برنامه ای است که از طریق وارد کردن کلیه واژه های در فیلد های مختلف می توان در میلیونها صفحه وب نمایه شده در پایگاه اطلاعاتی موتورهای کاوش به جستجوی اطلاعات موردنظر بپردازد .
به طور کلی همه موتورهای کاوش فرایند جستجو وبازیابی اطلاعات را از طریق برقراری ارتباط میان سه جزء اصلی تشکیل دهنده خودیعنی روبات ها ، پایگاه اطلاعاتی ونرم افزار بازیابی اطلاعات انجام می دهند مهمترین :
مراحل این فرایند عبارتند از :

1- شناسایی و نمایه سازی اطلاعات صفحات یا سایت های وب توسط روبات ها
2- انتقال ودرج اطلاعات گرد آوری شده در پایگاه اطلاعاتی موتور کاوش
3- جستجوی اطلاعات در پایگاه اطلاعاتی از طریق نرم افزار بازیابی اطلاعات
4- بازیابی ، رتبه بندی ونمایش اطلاعات مبتنی بر اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعاتی

 

مزایا راهنماهای موضوعی نسبت به موتورهای کاوش
طبق بررسیهای به عمل آمده پیش از 41 درصداز کاربران اینترنت در امریکا از راهنمای موضوعی yahoo! برای دسترسی به اطلاعات استفاده می کنند این راهنما رایج ترین و پر استفاده ترین ابزار کاوش وب محسوب می شود در حالی که بزرگترین موتور کاوش از لحاظ جامعیت اطلاعات یعنی Google تنها توسط حدود 14 درصد از کاربران از اینترنت درامریکا مورد استفاده قرار میگیرد برخی عقیده دارند که هم که اسم yahoo! یکی از دلایل مهم مراجعه بسیار زیاد کاربران به این سایت است اما آیا واقعا این تنها دلیل موفقیت این راهنمای موضوعی وب در میان انبوهی از ابزارهای کاوش است یا باید به دنبال عوامل تاثیر گذار دیگری نیز بود ؟
• دسترس بهتر به اطلاعات مرتبط : رویکرد نمایه سازی انسانی در راهنماهای وب و همچنین گنجاندن اطلاعات در قالب تقسیمات موضوعی باعث شده است تا ریزش کاذب ( بازیابی اطلاعات غیر مرتبط یاناخواسته ) آنها نسبت به موتورهای کاوش ، بسیار کمتر باشد از طریق تقسیمات سلسله مراتب موضوعی را در راهنماهای موضوعی می توان به طور یکپارچه به اطلاعات موردنظر درهمان زمینه موضوعی که قبلا توسط ویراستاران مورد ارزیابی و تجزیه وتحلیل قرار گرفته است نیز یافت .
• صرف زمان کمتر برای دسترسی به اطلاعات : ساختار موضوعی و سلسله مراتبی در راهنماهای موضوعی وب با استفاده کنندگان امکام می دهد با انتخاب موضوعات اصلی وسپس فرعی از وجود یا عدم وجود اطلاعات مورد نظر درراهنماهای موضوعی آگاه شوند وزمان نسبتا کمتری را در مقایسه باموتورهای کاوش ضرب بازیابی اطلاعات کمتر جستجو از طریق موتورهای کاوش اغلب منجر به بازیابی صدها یاهزاران پیوند فرامتنی به صفحات وب می شود که بررسی کلیه آنها برای استفاده کنندگان نهایی ، بسیار وقت گیر یا امکان ناپذیر است .
• سهولت مرور و بازیابی اطلاعات : ساختار سلسله مراتبی راهنماهای موضوعی وب در بسیاری از موارد به استفاده کنندگان امکان می دهد با انتخاب موضوعات کلان و سپس خاص تر ، اطلاعات را به آسانی مرور و بازیابی کنند برخلاف موتورهای کاوش ،استفاده کنندگان نیازی به دانستن مهارت و امکانات پیچیده جستجو و عملکردهای بول ،جستجوی عبارتی ، نزدیک یابی و .. ) ندارند .
باوجود این بسیاری از راهنماهای موضوعی وب مانند yahoo ! open Directory, علاوه بر ساختار موضوعی و سلسله امکان جستجوی کلیه واژه ها را نیز در پایگاه اطلاعاتی خود در اختیار قرار می دهند .

محدودیتهای راهنماهای وب نسبت به موتورهای کاوش
با اینکه راهنماهای موضوعی ، یکی از پر استفاده ترین ومهمترین ابزارهای کاوش به وب هستند اغلب اطلاعات پالایش شده مرتبط وبا کیفیت مناسب در اختیار استفاده کنندگان خود قرار می دهند اما محدودیتهایی نیز دارند که باید مد نظر داشت . برخی از مهمترین محدودیتهای راهنماهای موضوعی وب نسبت به موتورهای کاوش عبارتند از :
• پوشش کم اطلاعات موجود در وب : وابستگی تنگاتنگ راهنماهای موضوعی وب به نیروی انسانی در گرد آوری و ارزیابی محتوایی صفحات وب باعث شده است که آنها نتوانند بارشد شگفت آور و فزاینده اطلاعات در وب همگام باشند از آنجا که روزانه بیش از 7 میلیون صفحه به فضای وب افزوده می شود شناسایی و بررسی این حجم اطلاعات خارج از توان نیروی انسانی است به همین دلیل ، پوشش اطلاعات موجود در وب درراهنماهای موضوعی نسبت به موتورهای کاوش ، بسیار کمتر است بزرگترین راهنماهای موضوعی وب یعنی open Directory تا ماه سپتامبر 2001 در حدود 8/2 میلیون صفحه وب در پایگاه خود پوشش داده بود .

• روز آمد نبودن اطلاعات : هنگامی که ویراستاران راهنماهای موضوعی توانایی بررسی و ارزیابی سایت های وب جدید را در مدت زمان کوتاه نداشته باشند بدیهی است پایگاه اطلاعاتی روز آمدی نیز می توان در اختیار استفاده کنندگان قرار داد به این ترتیب روز آمد سازی اطلاعات توصیفی ارائه شده برای هر مدخل نیز دشوار خواهد بود زیرا ممکن است محتوای صفحات یا سایت های وب در مدت زمان کوتاهی تغییر کنند درحالی که موتورهای کاوش از طریق روبات های خود تا حدود بسیاری زیادی می تواند این مشکل را حل کند .
تغییر نشانی صفحات یا سایت های وب به هر دلیل ، یکی دیگر از مشکلات اساسی راهنماهای موضوعی برای روز آمد سازی نشانی های جدید است به همین دلیل پیوندهای کور ( نشانی های از طریق آنها نمی توان صفحات وب را مشاهده کرد ) در پایگاه اطلاعاتی راهنماهای موضوعی وب بیشتر از موتورهای کاوش است .
• نیاز به آگاهی از ساختار سلسله مراتب موضوعی علوم : یکی دیگر ا زمحدودیتهای استفاده از راهنماهای موضوعی وب این است که کاربران باید تا حدودی از سلسله مراتب موضوعی علوم ، اگاهی داشته باشند برای نمونه . فرض کنیم به دنبال اطلاعاتی درباره« علم ژنتیک »هستند آیا می دانید با انتخاب کدام بخش موضوعی کلان ( نظیر علوم انسانی ،علوم ،علوم اجتماعی و .. ) در راهنمای open Directory می توانید به اطلاعات مورد نظر دسترسی پیدا کنید ؟ از طرف دیگر

تقسیم بندی موضوعی در راهنماهای موضوعی مختلف ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشد برای مثال موضوع در علوم کتابداری و اطلاع رسانی در راهنمای! yahoo در بخش Social Science ودر راهنمای open Directory در بخش Social Science ودر راهنمای open Directory در بخش Refernce > Libraries آورده شده است بنابراین ، استفاده مناسب از قابلیت مرور در راهنماهای موضوعی تا حدود زیادی مستلزم داشتن آگاهی کافی از تقسیمات موضوعی دانش بشری است .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

مقاله رابطه دیسک کمر با ورزش تحت فایل ورد (word)

ارسال‌کننده : علی در : 95/6/31 6:4 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله رابطه دیسک کمر با ورزش تحت فایل ورد (word) دارای 35 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رابطه دیسک کمر با ورزش تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه دیسک کمر با ورزش تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رابطه دیسک کمر با ورزش تحت فایل ورد (word) :

در افراد ایجاد می شودنوجوانان تمایل به خم کردن پشت دارند و یا دختر ها و پسر های قد بلند سعی می کنند با قوز کردن خود را کوتاه تر کنند. همچنین افراد قد کوتاه تلاش می کنند که قد بلند به نظر بیایند و این باعث افزایش قوس کمر می شود. یک وضعیت صحیح مانع از کمر درد می گردد.
سعی کنید قوس گردن رادر وضعیت عادی خود نگه دارید. صاف بایستید با چانه روبه بالا. شکم خود را داخل نگه دارید و لگن خود را مقداری بچرخانید. به این ترتیب شما قوس طبیعی کمر خود را حفظ خواهید کرد.

 

دیسک کمر
در رابطه با دیسک کمر ابتدا به بررسی شکل های مختلف دیسک زمانی که دچار آسیب دیدگی می شوند و طرز قرار گرفتن آن می پردازم .لازم بذکر است که دیسک بین دنده ای از غضروفی به شکل صفحات گرد ساخته شده و بین آنها مایعی ژلاتینی برای جذب شوک ها و فشار های زیاد وجود دارد . همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید از بالا به پایین شکل هر دیسک یک نوع وضعیت آنچه درباره کمر خود باید بدانیم(دیسک کمریها حتما بخوانند)
کمر درد یکی از مشکلات شایع بشر می باشد. ما انسانها به عنوان صاحبان کمر خود بایستی برای داشتن یک کمر سالم و مناسب، مراقبتهای لازم را انجام دهیم. مجموعه زیر شما را در انجام این امر یاری خواهد کرد.

لازم است که بدانیم برای کمر درد هیچ راه حل ساده ای وجود ندارد. اگر چه پزشک، شما را به سمت مسیر بهبودی هدایت می کند، ولی داشتن یک کمر سالم و بدون درد کاملاً به خود شما بستگی دارد. تنها شما می توانید وضعیت نشستن خود را بهبود ببخشید و از فشا رهای وارده به کمر در ضمن فعالیتهای روزانه جلوگیری کنید. همچنین تنها شما هستید که با دنبال کردن یک برنامه ورزشی روزانه کمک به قوی کردن عضلات شکم و پشت خود می کنید.

چگونه از کمر خود مراقبت بکنیم؟
همه ما عادت به نادیده گرفتن کمر خودداریم تا زمانیکه یک روز به صورت غیر منتظره ای فریادبر خواهیم آورد که وای از این کمر درد! چرا من؟
کمر درد یکی از مشکلات شایع بشر می باشد. ما انسانها به عنوان صاحبان کمر خود بایستی برای داشتن یک کمر سالم و مناسب، مراقبتهای لازم را انجام دهیم. مجموعه زیر شما را در انجام این امر یاری خواهد کرد.

لازم است که بدانیم برای کمر درد هیچ راه حل ساده ای وجود ندارد. اگر چه پزشک، شما را به سمت مسیر بهبودی هدایت می کند، ولی داشتن یک کمر سالم و بدون درد کاملاً به خود شما بستگی دارد. تنها شما می توانید وضعیت نشستن خود را بهبود ببخشید و از فشا رهای وارده به کمر در ضمن فعالیتهای روزانه جلوگیری کنید. همچنین تنها شما هستید که با دنبال کردن یک برنامه ورزشی روزانه کمک به قوی کردن عضلات شکم و پشت خود می کنید. با انعطاف پذیری و قوی نگه داشتن ستون فقرات خود، سه قوس طبیعی پشت خود را در وضعیت طبیعی حفظ خواهید کرد. همچنین راستای ستون فقرات موزون خواهد ماند.
ارزیابی درد کمر
از زمانیکه بشر قادر به ایستادن و راه رفتن روی پاهای خود گشت، از درد کمر رنج می برد.
از آنجا که بشر از شانس راه رفتن بر روی چهار اندام محروم می باشد ، این امر باعث گشته که کمر متحمل وزن بیشتری گردد. همچنین فشار زندگی روز مره و وضعیت نامناسب قرار گرفتن بدن و عدم ورزش روزانه و چاقی از جمله مواردی هستند که باعث کمر درد خواهند شد.

اغلب ناراحتیهای کمر جدی نبوده و ناشی از آسیبهای جزئی ، کشیدگی زیاد و افزایش سن می باشند. متأسفانه بشر قادر به متوقف کردن کار خود نیست و درعین این که از درد کمر رنج می بردبه فعالیت خود ادامه می دهد. اگر انسانها از علائم هشدار دهنده یک کمر درد حاد و اولیه چشم پوشی کرده و به طور کافی از کمر خود مراقبت نکنند، کمر درد آنها مبدل به یک کمر درد مزمن خواهد شد تا جایکه دیر یا زود کمر ناتوان خواهد گشت و به طبع آن ،فرد را ناتوان خواهد کرد.

تشریح کمر درد
یک کمر سالم، قوی، انعطاف پذیر و بدون درد است. عملکرد اصلی کمر محافظت از اندام فوقانی ، نگهداری از طناب نخاعی، کمک به انعطاف پذیری و محلی برای اتصال عضلات و «لیگامان»هاست.
ستون فقرات کمری( قوس کمر) از 5 مهره( L1- L2) تشکیل شده است که به همراه دیسکها، ریشه های اعصاب، عضلات و «لیگامان»ها می باشد. مهره ها و دیسکها ی مابین آنها بیشترین فشار را تحمل کرده و بزرگترین اعضای فقرات کمر هستند. یک ستون فقرات سالم دارای راستای صحیح به همراه سه قوس طبیعی و وضعیت اندامی موزون می باشد که به توسط عضــلات پشت، شــــکم ، باسن و پا محافظت می شود.

ساختار یک کمر نا سالم:
درد زمانی شروع می شود که تحریک ناسالمی به انتهای اعصاب وارد می گردد. مغز،به عنوان کامپیوتر پیچیده بدن که همه تحریکات اعصاب را تنظیم می کند، تحریکات معیوب ذکر شده را به عنوان درد درک می کند و در پاسخ به این درد ،عضلات پشت تلاش به حفاظت از کمر می کنند. در نتیجه به گرفتگی موضعی می روند تا منطقه دردناک را بی حرکت نگه دارند. تحریکات عضلانی در صورت ادامه یافتن، منجر به درد و خشکی می شوند. عواملی چون نگرانی، خستگی و اضطراب زندگی روزمره باعث افزایش کمر درد می گردند.

علل کمر درد
1- وضعیت ضعیف قرار گرفتن بدن، ورزش و چاقی:
عوامل فوق الذکر برای کمر درد شما بسیار مضر می باشند. بیشتر کمر درد ها، نتیجه استفاده نادرست از کمر است. یک وضعیت نامناسب قرار گرفتن بدن باعث کشیدگی کمر گشته و سبب آسیب آن می شود. افزایش قوس کمر در نتیجه ضعف عضلات شکم می باشد. عضلات ضعیف شکم کمر را از داشتن یک حایل قوی محروم می کند. افزایش وزن باعث بالا رفتن احتمال کشیدگی کمر می شود.

2- استرین و اسپرین کمر:
کشیدگی «تاندون» و یا «لیگامان» در ناحیه کمر که به«استرین» و «اسپرین »معروفند و زمانی اتفاق می افتند که عضلات و «لیگامان»ها ی کمر دچار کشیدگی و یا پارگی می گردند. «اسپرین» پشت معمولاً ناشی از فعالیتهای معمولی و شایعی چون خم شدن، بلند کردن اجسام ، ایستادن و یا نشستن به طور نا صحیح می باشد، همچنین «اسپرین» ممکن است ناشی از پیچ خوردگی در تصادفات ماشینی و یا آسیبهای ورزشی باشد.
«اسپرین» پشت در صورت درست درمان شدن کاملاً بر طرف می گردد. تمرین فعالیت صحیح پشت می تواند مانع از بسیاری «اسپرین»های کمر گردد.

3-پارگی دیسک:
بخش نرم میانی دیسک ممکن است بیرون آمده و بر انتهای اعصاب فشاروارد کند. همچنین ممکن است دیسک دچار پارگی شده و از کپسول خود بیرون بزند و بر طناب نخاعی فشار ایجاد کند. درد در کل مسیر پشت، ران و ساق تیر می کشد و به نام «سیاتیک آلژیا» معروف است. اگر فشار بر عصب ادامه پیدا کند باعث آسیب عصب گشته و ایجاد خواب رفتگی و ضعف عضلات در پا می کند. بسیاری از افراد با درمانها ی غیر جراحی بسیار راضی هستند، در حالیکه عده ای نیاز به تزریق و یا جراحی و برداشتن هر چیزی که باعث تحریک طناب نخاعی گشته، دارند. پزشک ضمن جراحی ممکن است بخشی از استخوان و یا بخشی از دیسک آسیب دیده را خارج کند. همچنین ممکن است پزشک دو مهره مجاور را به جهت ایجاد ثبات بیشتر در فقرات پشتی به یکدیگر متصل نماید.

4-« آستئو آرترایتیست»:
در حقیقت بخشی از مراحل افزایش سن، درگیری بدن به«آستئو آرترایتیست» می باشد. این بیماری بر دیسک و استخوان های پشت تأثیرات بسیاری خواهد داشت. این بیماری باعث باریک شدن دیسک گشته ، همچنین منجر به ایجاد خارهای استخوانی در اطراف مهر ه ها می شود که خود این خار ها منجر به تحریک اعصاب می گردند و ایجاد درد می کنند. یک وضعیت صحیح و استفاده مناسب از فقرات پشتی مانع از ایجاد« آستئو آرترایتیست »و آسیبهای ناشی از آن می گردد.
5- تنش و مشکلات روحی:
نگرانیهای اقتصادی، فشارهای خانوادگی و خستگی می توانند باعث گرفتگی پشت گردند. برای داشتن یک کمر سالم و افزایش شانس داشتن فقرات کمری بدون درد، نیاز دارید که بر مشکلات روحی و فشارهای زندگی خود فائق آیید.

6- سایر عوامل متعدد:
عواملی چون اختلالات مادر زادی و از بین رفتن قوسهای طبیعی ستون فقرات از جمله« اسکولیوز »به ندرت منجر به درد ناحیه کمر می گردند، ولی عواملی مثل «پروستات» در آقایان و مشکلات تناسلی در خانمها از شیوع بیشتری بر خوردارند.
«اسپوندیلوزیس»spondylosis که به تغییرات دژانتیو ،ستون فقرات گفته می شوند، معمولاً منجر به درد ناحیه کمر می گردد. اسپوندیلولیستزیس Spondylolosthesis که گاهی در قسمت تحتانی( پایینی) فقرات کمری روی می دهد و شامل سُر خوردن یک مهره به سمت جلو بر روی مهره پایینی خود می باشد نیز از عوامل ایجاد کننده درد کمر می باشد.

نقش پزشک چیست؟
پزشک در صورتیکه علت اصلی کمر درد به درستی تشخیص داده شود، به خوبی می تواند به درمان شما کمک کند. یک تشخیص صحیح نیاز به یک تاریخچه کامل، معاینات فیزیکی، بررسیهای آزمایشگاهی و رادیوگرافی X- Ray دارد. ممکن است پزشک شما بعد از اولین معاینه یک تشخیص اولیه داده ودرمان شما را به هدف کاهش درد و ناراحتی شروع کند. ولیکن در بیشتر موارد تشخیص نهایی بعد از بررسی کامل و معاینات بالینی لازم انجام خواهد شد.

تاریخچه بیمار:
به جهت پیدا کردن مشکل اصلی کمر شما، پزشک مربوطه سئوالاتی از قبیل: چه زمانی درد شما شروع شده؟ محل اصلی درد کجاست؟ آیادرد تنها در یک محل است یا به پای شما نیز تیر می کشد؟ آیا عطسه و سرفه درد شما را تشدید می کند؟ چه چیزی درد شما را تسکین می دهد؟ معمولاً چقدر درد ،شما را آزار می دهد؟ چه درمانهایی را پیش از این داشته اید؟ آیا درمانهای قبلی مؤثر بوده است؟ شغل شما چیست؟ درد کمر شما چگونه در کار روزانه شما تأثیر گذاشته؟ کار های روزمره شما چیست؟ فعالیتهای اجتماعی و عادات شما چیست؟ – از شما پرسیده خواهد شد.

معاینات فیزیکی:
بیشتر اطلاعات از معاینه پشت در موقعیتهای متفاوت و دیدن وضعیت عمومی ، توان عضلات و دامنه حرکتی به دست می آید. قسمتهای حساس و یا ضعف عضلانی و تغییرات حسی می بایستی در نظر گرفته شود. برای اطمینـــــــــان از منبع مشکل کمر، معاینه شکم، رکتال و لگن نیز ضروریست.

مطالعات ویژه:
بعد از کامل شدن معاینات فیزیکی و گرفتن تاریخچه از بیمار اطلاعات دیگری چون X- Ray ممکن است لازم باشد. عکس رادیوگرافی و یا X- Ray از کمر ، تنها تغییرات استخوانی را نشان می دهد و مشکلات دیسک و یا کشیدگی Sprain در عکس رادیوگرافی مشخص نمی باشد. د ر صورتی که پزشک به فتق دیسک مشکوک باشد توصیه به گرفتن «میلوگرام »خواهد کرد. همچنین تزریق ماده ویژه ای در ستون فقرات باعث می شود که دیسک خود را در عکس رادیوگرافی X-Ray نشان دهد. سایر قسمتها که می توانند در تشخیص مؤثر باشند شامل الکترمیوگرافی EMG که مطالعه اعصاب و عضلات می باشد. CT) سی تی اسکن که X- Ray ویژه ای است به صورت افقی از استخوانها و MRI که تصویر تمامی بافتهای بدن را بدون استفاده از
X- Ray ممکن می سازد.

وضعیت قرار گرفتن بدن

حالت نادرست بدن هنگام بلندکردن اجسام Lifting:
برای بلند کردن اجسام سنگین هیچگاه کمر خود را در حالیکه زانو هایتان صاف می باشد خم نکنید. در هنگام بلند کردن اجسام از چرخیدن دوری کنید. همچنین تلاش به بلند کردن اجسام تا سطح بالاتر شانه ها از جمله حالتهایی هستند که می توانند منجر به آسیب کمر گردند.

حالت صحیح در هنگام بلند کردن اجسام:
برای بلند کردن اجسام سعی کنید زانو های خود را خم کنید و نه کمر خود را. سعی کنید جسمی را که بلند کرده اید نزدیک به بدنتان نگهدارید. اجسام را تا سطح سینه خود بالا بگیرید. در صورت سنگین بودن اجسام از کمک سایرین استفاده کنید.

حالت نادرست ضمن ایستادن و راه رفتن:
در یک حالت به مدت طولانی نایستید. با پاهای صاف خم نشوید. از پوشیدن کفشهای تخت و یا با پاشنه خیلی بلند ضمن ایستادن یا راه رفتن خودداری نمایید.

حالت صحیح هنگام ایستادن و راه رفتن:
هنگام ایستادن سعی کنید یک پای خودرا بالا نگه دارید و مرتباً حالت خود را تغییر دهید. تلاش کنید به گونه ای بایستید که سه قوس ستون فقرات شما در وضعیت طبیعی قرار گیرند. در هنگام راه رفتن سر خود را بالا نگه دارید و انگشتان پای خود را مستقیم به سمت جلو بردارید. کفش راحت با پاشنه کم بپوشید.

حالت نادرست به هنگام رانندگی:
از رانندگی در وضعیتی که فرمان ماشین از شما دور است و شما مجبور به اتساع کمر جهت گرفتن فرمان ماشین و یا کشیدن پا ها به جهت فشردن بر پدال هستید خودداری کنید. وضعیت نادرست فوق منجر به کاهش قوس کمر شده و همچنین کشش ناسالمی را در بدن شما باعث می شود.
حالت صحیح رانندگی:
صندلی خود را به جلو بکشید و سعی کنید که زانو های خود را هم سطح با لگن خود نگه دارید. مستقیم بنشینیدو با هر دو دست رانندگی نمایید. به جهت محافظت فقرات کمری خود یک حوله لوله شده را در قوس کمر خود بگذارید.
حالت نادرست ضمن نشستن:
در هنگام نشستن قوز نکنید. از نشستن بر روی صندلی که بلند است و یا از میز کار شما فاصله زیادی دارد پرهیز کنید. از خم شدن به عقب و ایجاد قوس نادرست در پشت خود ممانعت کنید.

حالت صحیح نشستن:
بر روی صندلی بنشینید که ارتفاع آن به اندازه ای است که شما به راحتی قادر به قرار دادن کف پاها بر روی زمین باشید در حالیکه زانو های شما هم سطح لگن شما قرار گرفته باشند. در هنگام نشستن، کمر خود را با قرار دادن حوله لوله شده کمک کنید.

حالت نادرست خوابیدن:
از خوابیدن بر روی تشکهای نرم، فرورونده و بدون حافظ پرهیز کنید. خوابیدن بر روی شکم باعث ایجاد قوس ناسالم در کمر و«استرین »کمر می گردد.

حالت صحیح خوابیدن:
از تشکهای سفت برای خوابیدن استفاده کنید. بر روی پهلو بخوابید و زانو های خود را خم کنید و یا به پشت بخوابید با یک بالشت در زیر زانو های خود را قرار دهید.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

مقاله نگاهی بر تجارب کشورهای موفق جهان در مقابله با خشکسالی: آم

ارسال‌کننده : علی در : 95/6/31 6:4 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله نگاهی بر تجارب کشورهای موفق جهان در مقابله با خشکسالی: آموزههایی برای دستیابی به توسعه و امنیت پایدار در استان های کویری جنوب شرق کشور تحت فایل ورد (word) دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نگاهی بر تجارب کشورهای موفق جهان در مقابله با خشکسالی: آموزههایی برای دستیابی به توسعه و امنیت پایدار در استان های کویری جنوب شرق کشور تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نگاهی بر تجارب کشورهای موفق جهان در مقابله با خشکسالی: آموزههایی برای دستیابی به توسعه و امنیت پایدار در استان های کویری جنوب شرق کشور تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نگاهی بر تجارب کشورهای موفق جهان در مقابله با خشکسالی: آموزههایی برای دستیابی به توسعه و امنیت پایدار در استان های کویری جنوب شرق کشور تحت فایل ورد (word) :

چکیده

خشکسالی عبارت است از یک دوره ممتد کمبود بارش که منجر به صدمه زدن محصولات زراعی و کاهش عملکرد می شود. ایران از کشورهای خشک دنیاست که در معرض خشکسالی های شدید قرار دارد. سابقه مطالعات موجود نشان میدهد که در اغلب سالها پدیده خشکسالی برخی نقاط و یا حتی کل کشور را در بر گرفته است. در سالهای گذشته بسیاری از مناطق کشور خشکسالیهای شدید و استثنائی را تجربه کرده اند که از نظر شدت و گستره دارای اهمیت بسیاری بودهاند. وقوع چنین رویدادهایی موجب خسارتهای بسیار زیاد به محصولات کشاورزی و دامی مناطق روستایی میشود که مهاجرت دسته جعی روستائیان به شهرها را به دنبال دارد. نتایج سرشماریها نشان میدهد که برخی از روستاهای کشور در اثر این گونه خشکسالیها خالی از سکنه شدهاند. وقوع پیاپی خشکسالیهای شدید و بلند مدت بویژه در مناطق حساس و شکننده موجب زیانهای شدید اقتصادی میشود. خشکسالی بر خلاف سیل پدیدهای آرام و خزنده است که به آرامی یک محیط را تسخیر و به یک بلای طبیعی تبدیل میگردد. پدیدهای چون سیل و زمین لرزه به یکباره خسارتهای سنگینی بر یک جامعه تحمیل میکنند در حالیکه خسارت های ناشی از خشکسالی اغلب سنگینتر و گسترده تر میباشد، اما چون به تدریج ایجاد می شود برای مردم و حتی مدیران نامحسوستر است. از این رو بررسی، پیش بینی و هشدار خشکسالی یکی از نیازهای اساسی جوامع، مدیران و برنامه ریزان ملی و منطقهای میباشد. برای جلوگیری و یا کاهش خسارتهای سنگین ناشی از خشکسالی لازم است قبل از وقوع حادثه تدابیر لازم اندیشیده شود. خشکسالی با کاهش منابع آب شیرین به وقوع می پیوندد که از نظر اقلیم شناسی اهمیت دارد واهمیت آن این است که خشکسالی نه تنها کمبود آب در یک زمان مخصوص است بلکه رخدادهای متوالی از یک کمبود است. بنابراین زمانی که دوره کمبود آب شروع می شود و مدت زمانی که ادامه دارد خیلی مهم است. اما بیشتر شاخصهای خشکسالی فقط کمبود آب را از دیدگاه اقلیمی در دوره های از پیش تعیین شده ارزیابی می کنند و قادر به نشان دادن دوره واقعی کمبود آب نیستند. در این مقاله به صورت اجمالی به مطالعه پدیده خشکسالی در ایران و راهکارهای مدیریت و مقابله با اثرات آن در بخش کشاورزی و بررسی راهکارها و تجارب کشورهای موفق استرالیا، آمریکا و نامیبیا در مواجهه با پدیده خشکسالی پرداخته می شود و در انتها به بیان راهکارهایی با توجه به شرایط کشور ایران در راستای دستیابی به توسعه و امنیت پایدار در استان های کویری جنوب شرق کشور در مقابله با پدیده خشکسالی بویژه در بخش کشاورزی این استانها پرداخته می شود.

واژگان کلیدی: خشکسالی، مدیریت، کشاورزی، توسعه پایدار، ایران.

مقدمه:

همه ساله دومین چهارشنبه ماه اکتبر (ده اکتبر) به عنوان” روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی” اعلام شده است، وبه مدت یک هفته ادامه دارد. خشکسالی حالتی نرمال و مستمر از اقلیم است و نه واقعه ای تصادفی و نادر. خشکسالی یک

1078

ھما ش م ی ی زی و ا ؛ چا ش و ر یا
30 و 31 فروردین – 1391 دانشگاه سیستان و بلوچستان
National Congress on Border Cities and Security; Challenges and Strategies – CBCS 2012

اختلال موقتی است. خشکسالی جزء بلایای طبیعی نامحسوس است. خشکسالی در رابطه با برخی شرایط متوسط درازمدت از موازنه مابین بارش و تبخیر و تعرق درنظر گرفته می شود، معمولاً در هر منطقه این شرایط خاص به عنوان ”نرمال ”تعریف می شود. خشکسالی پدیده ای است که از ابتدای تاریخ تمدن بشر با وی همراه بوده است و در آینده نیز ادامه خواهد داشت و مطابق پاره ای از پیش بینی ها احتمال شدت گرفتن آن با تغییرات آب و هوایی که کره زمین با آن مواجه شده است بیشتر نیز خواهد گشت. از داستان معروف حضرت یوسف(ع) در دربار فرعون و خشکسالی هفت ساله مصر که منجر به خشک شدن رود نیل گردید تا کتیبه معروف داریوش در عصر هخامنشی که در آن از اهورا مزدا خواستار رفع بلایای سه گانه دروغ، جنگ و خشکسالی از کشور ایران شده بود تا عصر حاضر که شاهد خشکسالی های متوالی در کشورهای جهان منجمله ایران می باشیم که باعث نوسانات زیاد در تولید محصولات کشاورزی کشور و خالی شدن روستاها از نیروی فعال و مهاجرت آنها به شهرها و افزایش معضلات جامعه و کشور می باشیم.

تجارب کشور استرالیا در مواجهه با پدیده خشکسالی :

اگرچه استرالیا مناطقی با بیش از 1200 mm دارد ولی با این حال خشکترین قاره مسکونی جهان می باشد. از هر 10

سال، 3 سال خشکسالی بروز می نماید. با توجه به وقوع خشکسالی با فراوانی بالا، دولت استرالیا تنها در زمان وقوع شرایط استثنایی اقدام به کمک می نماید و در سایر مواقع (خشکسالی و یا سایر بلایای طبیعی) را جزو ریسکهای ذاتی هر حرفه ای تلقی می نماید که صاحبین مشاغل باید خود برای آن چاره جویی نمایند و از پیش خود را آماده مواجهه با نمایند. اگرچه دولت استرالیا از ارائه کمک به مردم در شرایط وقوع خشکسالی معمولی خودداری می نماید ولی در ارائه کمکهای فنی و ترویجی ( نرم افزاری) بسیار فعال می باشد. در استرالیا اصل بر “ خوداتکایی مردم “ می باشد. تدوین سند “ اصول و راهنمای ملی مدیریت مراتع استرالیا و نیوزلند“ و “چشم انداز 25 ساله مدیریت مراتع” و “ دستورالعملها و راهنماهای ایالتی مدیریت مراتع” از این دست اقدامات می باشند. سازمان هواشناسی، دفتری برای نظارت بر خشکسالی دارد که این دفتر از واحدهای کلیدی ستاد ملی مدیریت خشکسالی است که در سال 1965 راه اندازی شده است و به وسیله شبکه ای از ایستگاههای هواشناسی میزان بارش روزانه را اندازه گیری می نماید و ارتباطی بین کمبود بارش و خشکسالی های قبلی برقرار می کند.

سازمان هواشناسی هر ماهه گزارش وضعیت خشکسالی تهیه و منتشر می نماید. موسسه ای تحقیقاتی به نام CSIRO دارد که فعالانه در کلیه زمینه ها از جمله مدیریت خشکسالی تحقیقاتی انجام می دهد. کمک به آمادگی برای مواجهه با شرایط خشکسالی است. تصمیمات مدیریت مناسب در اوایل بروز دوره خشکسالی و در خلال آن برای جلوگیری از بروز صدمات شدید مالی ابزار مفیدی برای ارزیابی سئوالات ذیل می باشد:

– هزینه نگهداری و تعلیف دام برای زمانی خاص چقدر می باشد؟

– کدام یک بهتر است فروش دام یا اجاره مرتع برای دامها؟ آیا اجاره گزینه ای برای دسته ای خاص از دامها می باشد

؟

– مالیات دامداران استرالیایی در هنگام وقوع و پس از خشکسالی: امتیازات مالیاتی زیادی برای دامداران مبتلابه خشکسالی در نظر گرفته می شوند و اخذ مالیات را تا سالهای بعدی به تعویق می اندازد. این امتیاز تنها برای مناطقی می باشد که رسماً به عنوان منطقه خشکسالی معرفی شده باشد. دامدارانی که دامهای خود را در خلال خشکسالی می فروشند گزینه هایی برای اظهار درآمد خود از طریق فروش اجباری دام خود دارند. ایالتهای مختلف دستورالعملهایی تدوین نمودند که یکی از آنها مربوط به سرزمین NSWمی باشد که تحت عنوان راهنمای بازیابی از خشکسالی تدوین شده است.این راهنما ابزاری مدیریتی برای کشاورزان می باشد. و شامل موارد ذیل می باشند:
– بخش اول – برنامه ریزی ( برنامه ریزی برای رهایی از شرایط خشکسالی).

1079

ھما ش م ی ی زی و ا ؛ چا ش و ر یا
30 و 31 فروردین – 1391 دانشگاه سیستان و بلوچستان
National Congress on Border Cities and Security; Challenges and Strategies – CBCS 2012

– بخش دوم – مراتع، محصولات زراعی و خاک( چرای دامها پس از خشکسالی، مدیریت چراگاهها پس از خشکسالی، مدیریت خاک پس از خشکسالی، آتش سوزی و سیلاب، آماده سازی برای تولید محصول پس از خشکسالی و از بین رفتن چراگاهها، فرصتهای تولید محصول زمستانه در اراضی خشک، تولید محصول زمستانه پس از خشکسالی، استفاده ازغلات برای چرا، کنترل آفات.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

مقاله جلوگیری مکزیکی ها از واردات محصولات کشاورزی آمریکا تحت فای

ارسال‌کننده : علی در : 95/6/31 6:3 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله جلوگیری مکزیکی ها از واردات محصولات کشاورزی آمریکا تحت فایل ورد (word) دارای 30 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله جلوگیری مکزیکی ها از واردات محصولات کشاورزی آمریکا تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله جلوگیری مکزیکی ها از واردات محصولات کشاورزی آمریکا تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله جلوگیری مکزیکی ها از واردات محصولات کشاورزی آمریکا تحت فایل ورد (word) :

جلوگیری مکزیکی ها از واردات محصولات کشاورزی آمریکا

محصولات کشاورزی آمریکا مسدود کردن پل ارتباطی بین شهر “خوارز” مکزیک و “تگزاس” در آمریکا از سوی کشاورزان و اعضای سندیکاهای روستایی مکزیک مانع از ورود محصولات کشاورزی آمریکا به این کشور شد. به گزارش آژانس پرنسا لاتینا کوبا، این اقدام در نخستین روز سال 2008 میلادی، همزمان با به جریان افتادن قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی بین کشورهای آمریکا، مکزیک و کانادا صورت گرفت.

 

ویکتور کینتانا نماینده پارلمان مکزیک و رهبر جنبش مسدود کننده پل ارتباطی خوارز ـ تگزاس به خبرنگار “پرنسا لاتینا” گفت: مقامات آمریکایی ناچار به لغو ارسال محموله های کشاورزی شدند.
کینتانا افزود: از نخستین دقایق سال جدید، در اعتراض به قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی در منطقه مرزی حضور یافته ایم.
در همین حال، سنای مکزیک نیز خواستار توضیحات دولت این کشور درباره قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی شد.
سناتورهای مکزیکی در این راستا وزرای اقتصاد و کشاورزی این کشور را برای ادای توضیحات درباره چگونگی توافقنامه یاد شده و مواضع دولت در قبال آن به سنا فراخواندند
به گفته مخالفان قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی، ورود محصولات غذایی آمریکا و کانادا به مکزیک باعث از بین رفتن بخش کشاورزی، بیکاری هزاران تن و نا آرامی های اجتماعی در این کشور خواهد شد.

کارشناسان معتقدند کشاورزان مکزیکی بویژه تولیدکنندگان ذرت و آفتابگردان قادر به رقابت با محصولات مشابه آمریکایی و کانادایی نخواهند بود چرا که تولیدکنندگان آنها در کشورهای خود از یارانه های کلان بهره مند هستند

سرکوب وحشیانهء ساکنین سن سالوادر آتنکو، در مکزیک
گزارش از بهرام قدیمی
14 مه 2006

در روزهای سوم و چهارم ماه مه، دولت مکزیک چهرهء واقعی خود را با سرکوب دست فروشان تِکسکوکو (واقع در ایالت مکزیک حدود 30 کیلومتری مکزیکو سیتی) و ساکنین روستاهای سن سالوادر آتنکو به نمایش گذاشت. گروهی از زنان دست فروش توسط پلیس محلی و ایالتی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. در واکنش به آن، عده ای از اعضای «جبههء مردمی برای دفاع از زمین» در همبستگی به محل کار دستفروشان می روند و جاده تکسکوکو به شهر مکزیک را مسدود می کنند. این بار پلیس با خشونت بیشتری به سرکوب معترضین می پردازد. به بهانهء برقراری قانون، هزاران نفر پلیس به سن سالوادر آتنکو حمله می برند.

رفتار نیروهای پلیس نشان می داد که هدف صرفاً این نیست که بر سن سالوادر آتنکو مسلط شوند و آن را کاملاً کنترل کنند. آنها هرکس به دستشان می افتاد لت و پار می کردند. تا این لحظه ما از شش مورد تجاوز به دختران و زنان توسط پلیس اطمینان داریم. دو دختر اسپانیائی که همراه با تعداد دیگری از زنان دستگیر شده بودند همان روز از مکزیک اخراج شدند. آنها در مصاحبه ای که در اسپانیا داشتند شرح دادند که وقتی دستگیرشان کردند ابتدا در وانت های پلیس روی سرشان گونی کشیدند و بعد افراد با پائین کشیدن شلوارشان دست در آلت تناسلی شان می کردند. یک دختر دانشجوی شیلیائی را نیز پس از آن که مورد تجاوز قرار دادند، از مکزیک اخراج کردند. وی از طریق وزارت خارجهء شیلی از پلیس مکزیک

شکایت کرده است. شکنجهء جنسی فقط در مورد این سه دختر و پنج زن دیگر اعمال نشده. از سرنوشت ایگناسیو دلبییه، رهبر «جبههء مردمی برای دفاع از زمین» کسی خبر ندارد. عکس هائی که از صحنه های مختلف دستگیری و حمل زندانیان به بیرون درز کرده، دست کمی از صحنه های ابوغریب ندارد. تنها با کوشش بسیار یکی از اعضای «جمعیت مبارزه با شکنجه و بی کیفری» موفق شد با یکی از زندانیان در بیمارستان دیدار کند. وضع روحی و جسمی زندانیان بسیار وخیم تر از آن است که بتوان با کلمات آن را شرح داد.

فرمانده مارکوس، سخنکوی ارتش زاپاتیستی آزدیبخش ملی در مصاحبه ای با تلوزیون سی ان ان (چهار شنبه 10 مه 2006) اظهار داشت: «طبق اطلاعات رسیده به زاپاتیست ها، افراد پلیس با خود کاپوت آورده بودند تا وقتی به زنان تجاوز می کنند، اثری از خود به جای نگذارند که باعث شناسائی شان شود.» این امر نشان دهندهء این است که تصمیم به اعمال خشونت و تجاوز به زنان از قبل اتخاذ شده بود.

یکی از زندانیان سیاسی معروف در مکزیک، خانم گلوریا آرناس آگیس در همبستگی با دستگیرشدگان آتنکو دست به اعتصاب غذا زده است. اما او تنها نیست، بیش از صد نفر از دستگیر شدگان در حال حاضر در اعتصاب غذا بسر می برند. آیندهء زندانیان هنوز معلوم نیست. نمایندگان دولت می گویند که نیروهای انتظامی “کمی زیاده روی کرده اند” و مردم شکنجه را افشا می کنند و می گویند شکنجه پاسخ دولت است به مبارزات و مقاومت مردمی.
همبستگی نیروهای چپ و سازمان های توده ای به سرعت خود را به نمایش گذاشت. تعداد زیادی از دانشجویان در مقابل درِ زندان چادر زده اند. و از سحرگاه دوشنبه 300 نفر از نمایندگان چهارمین کنگرهء ملی بومیان و زنان بومی مساگوا نیز به جمع شان پیوسته اند.

خبرنگاران بنگاه های دروغپراکنی، بخصوص «تله آزتکا» علناً به عنوان نیروهای پلیس و خبر چین کار می کردند. تنفر مردم از آن ها به حق، شدت یافته است.
موضوع از چه قرار است؟
زمینه های تاریخی:
با انتخاب ویسنته فوکس به عنوان رئیس جمهور مکزیک، از اوخر سال 2001 وی نیاز به یک فرودگاه جدید در این ناحیه را به عنوان یکی از طرحهای اصلی دولت خود اعلام کرد. این فرودگاه که قرار بود در شهر تکسکوکو در حدود 30 کیلومتری پایتخت مکزیک ساخته شود، می توانست شمالی ترین نقطهء طرح عظیم پوئبلا به پاناما باشد که با آن کل آمریکای مرکزی، به عنوان بازار کار ارزان در اختیار سرمایه گذاران قرار می گرفت. طرح پوئبلا به پاناما و ایجاد مناطق آزاد صنعتی و تجاری در وسعت مورد نظر، کوچ اجباری صدها هزار نفر و از بین رفتن عملی کشاورزی در مکزیک را باعث می شد. طرح پانصد میلیون دلاری فرودگاه، که یکی از اولین برنامه های دولت فوکس در خدمت طرح پوئبلا – پاناما بود، با مقاومت ساکنین روستاهائی که بدین خاطر اراضی خود را از دست می دادند روبرو شد. بار اصلی مقاومت بر دوش دهقانان مشاع روستای سن سالوادر آتنکو و «جبههء مردمی برای دفاع از زمین» بود. مبارزهء خستگی ناپذیر آنان امروزه در مکزیک دیگر به سمبلی بدل شده است.

ابتدا دولت اعلام کرد که در دو منطقه که در آن امکان ساختمان وجود دارد تحقیقات کافی انجام گرفته، در یکی از آنها که مناسب تر باشد، یعنی در «تِکسکوکو» فرودگاه ساخته خواهد شد. شکست این پروژه در واقع اولین شکست این طرح عظیم نئولیبرالیستی در مکزیک است.

اولین اعتراضات را گروه های دانشگاهی دفاع از محیط زیست راه انداختند: «ساختمان یک فرودگاه در این منطقه باعث نابودی بقایای محیط طبیعی زیست خواهد شد». ولی بزودی قربانیان فرودگاه، یعنی بومیان منطقه سر برمی افرازند و با اولین راه پیمائی خود به شکلی سمبلیک، نشان می دهند که: «به هر قیمتی که باشد، حاضر نیستند از اراضی خود دست بردارند». فوکس دستور «سلب مالکیت» را امضاء می کند. بنا بر این قانوناً دهقانان منطقه هیچ حقی ندارند و باید اراضی خود را به قیمتی که دولت تعیین می کند، برای ساختمان فرودگاه واگذار کنند. روستائیان «سن سالوادر آتنکو» مانند ده روستای دیگری که قربانی این طرح می شوند، جلسات محلی خود را تشکیل می دهند و این بار، ماچت (قمه، ابزار کار

دهقانان در آمریکای مرکزی ست)‌ در دست به شهر مکزیک راه پیمائی می کنند. فریاد «زاپاتا زنده است، مبارزه ادامه دارد!» از آن روز دیگر به شعار همیشگی روستائیان آتنکو بدل شد. تا بیست و یکم جولای دولت از طرفی کوشید تا با تبلیغات، زحمتکشان آتنکو را یک مشت عربده جوی چماق به دست معرفی کند و از طرف دیگر با تهدید و ارعاب و وانمود کردن به مذاکره کوشید آن ها را ساکت کند. مردم سن سالوادر آتنکو در ماه ژوئن دست به بستن جاده زدند. روز 21 جولای چند صد نفر پلیس و نیروهای دیگر «انتظامی» کوشیدند تا با حمله به مردم، به اصطلاح خودشان نظم عمومی را باز برقرار کنند. این حمله که طی آن از هر دو طرف تعداد زیادی زخمی شدند، به نوعی یاد آور درگیری های روز 25 آوریل است که مردم پلیس را خلع سلاح کرده، اتومبیل هایشان را به آتش کشیدند، دولت شروع به تشدید تهدیدهایش و دستگیری عده ای و اعلام حکم جلب علیه عده ای دیگر کرد. بر اثر کتک های پلیس، یکی از ساکنین “سن سالوادر آتنکو” دو روز بعد در بیمارستان جان سپرد. پزشکی قانونی علت مرگ را بالا بودن قند اعلام کرد. ادعائی که تنها چند لحظه پس از اعلامش زیر سؤال رفت.

نمایندگان آتنکو در نشستی با نمایندگان دولت اعلام کردند که حاضرند مذاکره کنند، اما زمین هایشان را نخواهند فروخت! نمایندگان دولت روز بعد سر قرار مذاکره نرفتند. چند روز بعد سفر پاپ به مکزیک انجام شد و در بعد از ظهر روز پنج شنبه اول اوت، پاپ ژان پل دوم این کشور را ترک کرد. چند ساعت بعد، سخنگوی دولت اعلام نمود که: «فوکس دستور مصادرهء زمین را برای ساختمان فرودگاه پس گرفت».

در آن روزها هیئت حاکمه مکزیک وحدت نداشت. دهقانان متشکل در «جبههء متحده روستاهای ضد فرودگاه» FUCCA به دادگاه عالی قانون اساسی رجوع کرده بودند و ادعا داشتند که دستور رئیس جمهور غیر قانونی ست. دولت تنها با خونریزی بسیار می توانست دهقانان سن سالوادر آتنکو را از سر راه بردارد. و دست آخر فوکس نتوانست بقیهء احزاب را به اجرای خشونت آمیز طرح فرودگاه قانع کند.

در ژوئن سال 2005، ارتش زاپاتیستی آزدیبخش ملی «ششمین بیانیه از جنگل لاکندونا» را منتشر ساخت. سازمان ها و گروه های مختلفی به این بیانیه پیوستند و دست آخر در اول ژانویهء 2006، «کارزاری دیگر» آغاز شد. هدف از این کارزار بحث و گفتگو با نیروهای چپ و ضد سرمایه داری به منظور طرح یک برنامهء مبارزاتی ملی است. در اولین حرکت کارزاری دیگر، معاون فرمانده شورشی مارکوس به عنوان «نمایندهء شماره صفر» به گوشه و کنار مکزیک می رود تا با شنیدن مطالبات و مبارزات کارگران، زحمتکشان، و بومیان، این تجربیات را به نقاط دیگر مکزیک منتقل کند.

از روز 15 تا 20 آوریل، کاروان کارزار در ایالت گرررو بود. این ایالت منطقهء اصلی فعالیت «ارتش انقلابی خلق شورشگر» ERPI است. با هر نشستی سخنان مارکوس با رادیکالیسم بیشتری همراه بود. برخی مطبوعات و آگاهان سیاسی از پیشرفت این نشست ها به عنوان نزدیکی زاپاتیست ها با ERPI سخن گفتند. پس از آن نوبت به ایالت مکزیک رسید. در این ایالت وظیفهء سازماندهی، در کنار گروه های دیگر، بخصوص بر دوش «جبههء مردمی برای دفاع از زمین» بود. تقریباً همه روزه وظیفهء انتظامات بر عهدهء این تشکل و اعضای آن بود که با «ماچت» (یا قمه) در دست در نشست ها و میتینگ ها گرداگرد مارکوس بودند.

در روز 25 آوریل 2006 در مقابل زندان «چیکونائوتلا» در «اِکاته پک» میتینگ بزرگی در همبستگی با خانم گلوریا آرناس آگیس (کلنل آئورورا)، زندانی سیاسی و عضو ارتش انقلابی خلق شورشگر ERPI، برگزار می شود. این بار اعضای «جبههء مردمی برای دفاع از زمین» فریاد «زنده باد گلوریا!» و «زنده بار ERPI!» سر می دهند. با آن که مارکوس و همراهانش در وارد شدن به زندان و ملاقات با کلنل آئورورا موفقیتی نداشتند، اما خود میتینگ مشت به هم فشرده ای بود که فریاد «زندانی سیاسی آزاد باید گردد!» از آن بگوش می رسید.

اول ماه مه 2006، کارزاری دیگر «اول ماه مه دیگری» را در مقابل سفارت آمریکا آغاز می کند. با سخنرانی آتشین فرمانده مارکوس و حملهء شدیدش به سرمایه داران آمریکائی و دولت مکزیک، در کنار اعلام همبستگی کارزاری دیگر با مبارزین آمریکای شمالی، از جمله مومیا ابوجمال، تظاهرات به سوی میدان اصلی شهر مکزیک، زوکلو براه می افتد. مارکوس در میان حفاظی از فعالین سن سالوادر آتنکو، اعضای «جبههء مردمی برای دفاع از زمین» با سد خبرنگارانی روبرو می شود که به اشکال مختلف پرووکاسیون می کنند تا درگیری بوجود بیاید. با این حال تظاهرات به آرامی حرکتش را ادامه می دهد. هر لحظه به تعداد شرکت کنندگان افزوده می شود. وقتی تظاهرات به زوکلو می رسد، دیگر ده ها هزار نفرند که شعار می دهند: «زنده باد کارزاری دیگر!». گسترهء این تظاهرات از کارگران و سندیکاهای مستقل کارگری تا بومیان، جنبش توده ای شهرها و سازمان های توده ای شهری و دهقانی، دانشجویان و دانش آموزان، گروه های فمینیستی، همجنس گرایان و محرومین دیگر را در بر می گرفت.

درگیری از چه زمانی آغاز شد؟
چهارشنبهء هفتهء‌ گذشته، سوم ماه مه، دستفروشانی که طبق قرار قبلی با دولت شهر تکسکوکو، برای فروش گل هایشان آمده بودند (قبل از آن، شهرداری تکسکوکو آن ها را از خیان ها جمع می کرد، اما پس از نشست نمایندگان دستفروشان با شهرداری به آن ها گفتند که از روز سوم ماه مه می توانند باز به کارشان ادامه دهند)، مورد حملهء پلیس قرار می گیرند. در همبستگی با این دستفروشان، اعضای «جبههء مردمی برای دفاع از زمین» به محل در گیری می آیند. پلیس با شدت بیشتری حمله می کند. و دستفروشان به برخی خانه ای عقب نشینی کرده، در آن مخفی می شوند. بعد، اهالی «سن سالوادر آتنکو» در اعتراض به حملهء پلیس جادهء تکسکوکو به شهر مکزیک را می بندند. در همان شب، پلیس از طرفی به خانه ایی که دستفروشان و حامیان آن پناه گرفته بودند حمله می برند و از طرف دیگر به باریکادی که جاده را مسدود می کرد.

در این درگیری چندین نفر زخمی شده، یک پسر بچهء 14 ساله با گلولهء ‌پلیس به قتل می رسد. چند پلیس به دست ساکنین آتنکو اسیر می شوند.
شب، گروه های زیادی به یاری ساکنین آتنکو می روند.
صبح روز بعد، چهارم ماه مه، بیش از دوهزار پلیس، و ارتشی به شیوهء وحشیانه ای به «سن سالوادر آتنکو» هجوم می برند. درهای منازل را از جا می کنند، خانه های مردم و اثاثه و محتویات آنها را داغان می کنند، و تعداد زیادی از اعضای «جبههء مردمی برای دفاع از زمین» را دستگیر می نمایند.

در همان روز در میتینگی در میدان «سه فرهنگ» (همان جا که در سال 1968 بیش از 400 نفر در حملهء نیروهای امنیتی به قتل رسیدند و یا مفقود الاثر شدند)، معاون فرمانده شورشی مارکوس به همهء نیروهای ارتش زاپاتیستی آزادیبخش ملی دستور می دهد که به حالت آماده باش کامل در آیند. «حلزون» های زاپاتیستی، بخشداری های خود مختار و دیگر مناطق زاپاتیستی به روی افراد غیر خودی بسته می شوند. نیروهای غیر نظامی زاپاتیست همبستگی خود را با «جبههء مردمی برای دفاع از زمین» و همهء زندانیان آتنکو اعلام می کنند. مارکوس می گوید زاپاتیست ها به هر تصمیمی که مبارزین آتنکو بگیرند می پیوندند. و در عین حال خود وی برای پی گیری وضع زندانیان، تا مدت نامحدودی در شهر مکزیک خواهد ماند.

در روز ششم ماه مه 2006 ارتش انقلابی خلق شورشگر ERPI در یک اطلاعیهء‌ کوتاه به نیروهای نظامی و هواداران خود دستور آماده باش می دهد. این نیرو نیز مانند ارتش زاپاتیستی خواهان آزادی تمامی زندانیان سیاسی ست.
روز 10 ماه مه با فشار افکار عمومی، 145 نفر از زندانیان با قید وثیقه آزاد می شوند. بقیهء زندانیان همچنان در اعتصاب غذا بوده و از داشتن پزشک مورد اعتماد خود محرومند.
دلایل حمله به سن سالوادر آتنکو:

نظر به شیوهء حمله و یکدست بودن هر سه حزب بزرگ در سرکوب زحمتکشان منطقه (همکاری شهردار تکسکوکو از حزب انقلاب دمکراتیک PRD، فرماندار ایالت مکزیک از حزب انقلاب اداری شده PRI و دولت فدرال از حزب عمل ملی PAN که نشان دهندهء همدستی احزاب حاکم ست) یکی از احتمالات زیر یا مجموعه ای از آنها را پیش روی ما می گذارد:
– انتقام گرفتن از ساکنین آتنکو، بخصوص از جبههء مردمی برای دفاع از زمین به خاطر جلوگیری از ساختمان 500 میلیون دلاری فرودگاه.
– – پاک سازی تکسکوکو از دست فروشان و آماده کردن آن برای ساختمان یک فروشگاه زنجیره ایِ «وال مارت»
– جلو گیری از رشد کارزاری دیگر از جمله از طریق تحریک گروه های مختلف به دست زدن به آکسیون های زودرس

– ایجاد رعب و وحشت در میان مردم با هدف جلوگیری از پیوستن آن ها به جنبش های توده ای، بخصوص به کارزاری دیگر و از این طریق، پیشگیری از شکل گیری یک بدیل مستقل از احزاب رسمی.
– سخن آخر:

– جنبش چپ در مکزیک باز در بوتهء‌ آزمایش قرار گرفته است. با هو شیاری نیروهای چپ، شاید این سرکوب خود به ابزاری در جهت رشد و سازماندهی نیرومندتر جنبش درآید. همبستگی ما با زندانیان سیاسی و «کارزاری دیگر» در مکزیک می تواند به دولت مکزیک فشار بیاورد و از سوی دیگر به این زندانیان روحیه ببخشد. شاید این همبستگی بتواند سنگریزه ای باشد در بنای عظیم این جنبش;.

هرم چیچن ایتزا در “مکزیک” :
این هرم بخشی از مکان مقدسی در یک مرکز مهم مایایی در شبه جزیره مکزیکو بوده است و بنابر تقویم خورشیدی ساخته شده است و گفته میشود که در زمان تعادل پاییزی و بهاری (که روز و شب برابر میشوند) سایه های آن مانند مارهایی -شبیه به مار کنده کاری شده بر بالای آن- به نظر میرسند که از پله ها به پایین میخزند.
این مجموعه عظیم کوهستانی حس آرامش کامل و ارتباط با سه عنصر هوا، زمین و روح را ایجاد می‌کند.

در سال 1845 جمهوری تگزاس موافقت نمود تا به صورت یکی از ایالتهای امریکا به آن کشور اضافه گردد و این موجب خشم مکزیک گشت. مکزیک فوراٌ روابط سیاسی خود با امریکا را قطع کرد و در پی آن جنگ مکزیک در گرفت. جنگ از سال 1846 آغاز شد و تا سال 1848 ادامه یافت. سرانجام با انعقاد پیمان صلح گوادالوپه هیدالگو در سال 1848،‌جنگ پایان گرفت و براساس آن امریکا مالک تگزاس شناخته شد و نواحی دیگری نیز در شمال غربی مکزیک به امریکا واگذار گردید. امریکا نیز متعهد شد که 15 میلیون دلار به مکزیک بپردازد و در ضمن دعاوی اتباع خویش در مقابل مکزیک را برعهده بگیرد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

مقاله سهامی عام تعاریف کلی و عام سود و زیان تحت فایل ورد (word)

ارسال‌کننده : علی در : 95/6/31 6:3 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله سهامی عام تعاریف کلی و عام سود و زیان تحت فایل ورد (word) دارای 60 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله سهامی عام تعاریف کلی و عام سود و زیان تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سهامی عام تعاریف کلی و عام سود و زیان تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله سهامی عام تعاریف کلی و عام سود و زیان تحت فایل ورد (word) :

ارئه می نمایم :
در فرهنگ فارسی عمید سود مساوی با بهره ، نفع ، ضد زیان و فایده معنی شده و زیان معادل نقصان ، خسارت ، ضرر و ضد سود
در فرهنگ علوم اقتصادی Prfit) ) را عبارت از سود، نفع و منفعت می داند و چنین ادامه می دهد در اصطلاح علم اقتصاد نظری بخش باقیمانده عواید یک تصدی است پس از وضع پرداخت به عوامل سرمایه بهره زمین ( اجاره ) و کار و مدیریت ( مزد و حقوق ) که بدان اصطلاح سود خالص یا نفع خالص PureProfit داده اند.
در اصطلاح حسابداری سود افزایش در ثروت است در نتیجه فعالیت یک تصدی اقتصادی
نفع خالص معمولا عبارتست از تفاوت میان قیمت فروش و قیمت مایه هرگاه مخارج فروش و مخارج اداری از نقع کل ( ناخالص ) کسر شود سود خالص یا عایدی خالص بدست می آید .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >