سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید که آن رشته میان شما وخداوند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

مقاله در مورد فضای سبز درون شهری تحت فایل ورد (word)

ارسال‌کننده : علی در : 95/6/31 6:2 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله در مورد فضای سبز درون شهری تحت فایل ورد (word) دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد فضای سبز درون شهری تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد فضای سبز درون شهری تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد فضای سبز درون شهری تحت فایل ورد (word) :

فضای سبز درون شهری

آب بند ها
نقش آب بند ها(cut off) در شالوده , جلوگیر ی از حرکت کامل آب و یا دست کم طولانی کردن مسیر آب می باشد که در این مورد از فشار تخریبی زه کاسته می گردد و به هر حال دبی کلّ زه کاهش می یابد . در این فصل به طور عمومی و خلاصه در مورد انواع معمول روش های آب بندی توضیح داده می شود.

 

1آب بند تزریقی
1-1عوامل مؤثّر در تزریق
تکنیک تزریق(grouting) امروزه در بسیاری از پروژه های ساختمانی ودر هدف های متنوّع مورد استفاده قرار می گیرد که در پاره ای موارد به منظور مستحکم کردن زمین ,کاهش دادن تأثیر ارتعاش در خاک و کاهش دادن نشست خاک در اثر بارهای دینامیک و استاتیک و اهدافی مشابه آنچه ذکر شد می باشد, و در مواردی به منظور جلوگیری از حرکت آب است که بر اساس همین هدف در سد سازی مورد استفاده است .

استفاده از تزریق در پروژه های سد سازی گاه به منظور پر کردن شکاف ها و غارهای درون سنگ های آهکی در ارتباط با مخزن سد می باشد و زمانی به منظور پر کردن حفره های درون خاک در کل یک محدوده ی آب بندی و زمانی به منظور تکمیل آب بندهای دیگر از قبیل آب بندهای پرده سپری می باشد.
در مورد آب بندی خاک ها توسّط تزریق ,این روش معمولاً در محیطی کارایی لازم را دارد که نفوذپذیری محیط قبل از تزریق از cm/sec001/0 بیشتر باشد.

تزریق مواد در درون حفره های بین دانه های خاک , ضمن آب بندی کردن آن به استحکام آن نیز کمک می کند .
موادی که در تزریق به کار می رود متنوّع بوده و معمول ترین آن ها شامل سیمان, آسفالت ,رس و مواد شیمیایی است که انتخاب نوع آن ها , عمق نفوذ آن ها , ترتیب و چگونگی تزریق و فشار آن بستگی به شرایط شالوده , نوع و وضعیت آن , ارتفاع سد و هدف از تزریق دارد. مثلاً نوع دانه بندی و اندازه ی دانه ها و نفوذپذیری خاک نقش مؤثّری در انتخاب نوع ماده ی تزریقی دارد . جدول زیر به عنوان نمونه حدود تقریبی اندازه ی دانه ها را در ارتباط با مناسب بودن برای نوع خاصی از ماده ی تزریقی نشان می دهد :

نوع ماده ی تزریقی قطر متوسّط دانه ها(mm) مناسب برای تزریق
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;.. سیمان 4/1- 5/0
بنتونیت با رس-سیمان 5/0-3/0
رس-مواد شیمیایی, بنتونیت-مواد شیمیایی 4/0-2/0
موادّ شیمیایی 2/0-1/0
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;..
به لحاظ تاریخی , تا سال 1925 تنها ماده ی تزریقی معمول تقریباً فقط سیمان پرتلند خالص بود. هر چند سیمان خالص هنگامی ممکن است قابل استفاده در تزریق باشد که قطر مؤثّر دانه های خاک ( ) در حالت سست از 5/0 میلیمتر و در حالت متراکم از 4/1 میلیمتر بزرگ تر باشد و این شرط به ندرت ممکن است وجود داشته باشد . بنابر این گرچه تعداد معدودی از پرده های آب بند تزریقی با سیمان موفّقیت آمیز بوده و در مورد آن ها تبلیغ شده است ولی اکثریت آن ها ناموفق بوده و محرمانه باقی مانده است(مأخذ شماره ی 6 ) .
در سال 1925 , “یوستن(Joosten)” روشی را به منظور استحکام و غیر قابل نفوذ کردن خاک ابداع نمود که مبتنی بر تزریق پی در پی محلول های سیلیکات سدیم و کلرور کلسیم بود . این روش هنوز هم مورد استفاده است , هر چند هزینه ی آن در پروژه های بزرگ یعنی برای آب بندهای پرحجم گران تمام می شود و تقریباً تا آن حد پر هزینه است که از اجرای آن صرف نظر می شود. این روش به صورت دیگری , مخصوصاً در فرانسه , پی گیری گردید , یعنی با استفاده از مخلوطی از سیمان و رس ( و گاهی با مواد شیمیایی به عنوان ضدّ انعقاد ) جایگزین گردید . بعد از مدّتی ماده ی

شیمیایی به نامAM-9 مورد بهره برداری قرار گرفت. ویژگی این ماده این است که درون مجاری خاک پلیمریزه می شود و حفره ها را پر می کند و دانه ها را به هم پیوند می دهد , گرچه این روش نیز پر هزینه است. به طور کلّی موادّ تزریقی در منافذ بزرگ تر یعنی در موادّ درشت دانه بهتر نفوذ کرده و با شرایط ارزان نیز ضخامت بیشتر را تشکیل می دهند ولی در مورد موادّ دانه ریز باید موادّ تزریقی با لزجت کمتر به کار برده شوند .

آزمایش های واقعی در مقیاس بزرگ در مورد نتیجه ی تزریق نشان داده اند که صرف نظر از مقدار نفوذپذیری رسوبات شالوده ,میزان نفوذ پذیری بخش تزریق شده
به حدود تا سانتیمتر در ثانیه می رسد ( مأخذ شماره ی 6 ). این ارقام را می توان برای محاسبه ی مقدار زه در بخش تزریقی و به عنوان مبنایی برای تنظیم ضخامت آن به کار برد .
1-2اجرای تزریق و روش های آن

از نظر اجرایی(در مورد تزریق , اخیراً کتا

ب “عملیات مهندسی تزریق” تألیفNonveiller توسّط مهندسین مشاور زاینداب(اصفهان) ترجمه شده است. علاقه مندان به این کتاب ارجاع می شوند.) به منظور تزریق مواد گمانه هایی به فاصله و عمق مناسب حفر شده و آن گاه ماده ی انتخابی را به داخل آن ها تزریق می کنند . فاصله و تعداد و عمق گمانه ها بستگی به نوع شالوده و نوع ماده ی تزریق و ضخامت خواسته

شده برای پرده ی تزریقی دارد . معمولاً ضخامت پرده ی تزریقی حاصل را می توان تا حدود تا ارتفاع سطح آب در مخزن انتخاب نمود . در بسیاری از سدها یک ردیف گمانه کافی است , اما اقلاًّ دو ردیف گمانه به منظور اطمینان بیشتر ضروری به نظر می رسد. در مواردی تزریق های مرحله ای را با دو نوع غلظت متفاوت ماده ی تزریق اجرا می کنند , یعنی در مرحله ی اوّل در گمانه های با فاصله ی زیادتر , ملات سیمانی غلیظ تر به کار برده می شود و در مرحله ی بعدی در گمانه های با فاصله ی کمتر از ملات های رقیق تر استفاده می شود .

گاهی با حفر گمانه هایی تا عمق محدود ولی در یک محدوده ی وسیع می توان نوعی پوشش لایه ای نفوذ ناپذیر(blanket grouting) به وجود آورد . فاصله ی گمانه ها برای این منظور 3 تا 5 متر و عمق آن ها 5 تا 10 متر انتخاب می شود . در استفاده از چنین روشی باید شرایط زمین , ویژگی ها ی زه و گمانه ها را با دقّت مورد بررسی قرار دهند تا بتوان از عدم پیدایش احتمالی پدیده ی پایپینگ اطمینان کافی حاصل نمود .

فاصله ی گمانه ها در تزریق بستگی به شرایط متعدّدی دارد , از جمله این که تا چه وسعتی باید موادّ تزریقی نفوذ کنند و امکانات نصب دستگاه حفّاری و نوع خاک و نوع ماده ی تزریقی چگونه است . مثلاً موادّ تزریقی ریزدانه تر و محلول های معلّق , ژل ها و رزین ها موادی هستند که برای تزریق در خاک های ریزدانه تر و با نفوذپذیری کم به کار می روند, بنا بر این فاصله ی تأثیرآن ها به طور نسبی کم است , در صورتی که برای خاک های درشت دانه و با نفوذپذیری زیاد باید از موادّ تزریقی درشت دانه مثل سیمان- رس استفاده نمود , و چون این مواد در خاک های درشت

دانه تزریق می شوند شعاع تأثیر آن ها بیشتر است . بنا بر این در محیط ریز دانه تر
فاصله ی گمانه ها کمتر و در محیط دانه درشت تر فاصله ی گمانه ها را می توان بزرگ تر انتخاب نمود .
فشار تزریق نیز بستگی به شرایط متعدّد دارد که از جمله فاصله ی گمانه ها , نوع ماده ی تزریقی , نوع محیط , مرحله ی تزریق و محدوده ی مطلوب تأثیر تزریق می باشد و علاوه بر این شرایط که ذکر شد , لزجت و غلظت ماده ی تزریقی و عمق نقطه ی مورد تزریق نیز در انتخاب فشار مناسب تأثیر اساسی دارد . در خاک های با نفوذپذیری کم به طور نسبی فشار بیشتری نسبت به خاک های با نفوذپذیری زیاد مورد احتیاج است . امّا فشار زیادتر از یک حد نیز موجب پکیده شدن محلّ تحت تأثیر

فشار می گردد . در خاک های درشت دانه و در سنگ های شکاف دار می توان به سهولت ماده ی تزریقی و فشار لازم را انتخاب نمود امّا در مورد خاک های ریز دانه دقّت بیشتری لازم است , زیرا زیاد کردن فشار ممکن است موجب پکیدن خاک گردد و رقیق تر کردن ماده ی تزریقی همراه با فشار کمتر ممکن است موجب شود که ماده ی تزریقی با از دست دادن آب در نتیجه جذب بین دانه ها غلیظ تر شده مجاری را برای پیشروی تزریق مسدود نماید .

جدول زیر مشخصات خاک ها و نوع ماده ی تزریقی مناسب آن ها را نشان می دهد .

این که پیشروی تزریق در عمق خاک چگونه است بستگی به روش اجرای آن دارد , که در این مورد به طور کلی می توان سه روش را نام برد . انتخاب نوع روش بستگی به شرایط پروژه , اقتصاد , امکانات و هدف ها دارد . این سه روش کلّی عبارت اند از : روش در جا(tube a manchetts) , روش پایین رو و روش بالارو
هر کدام از این روش ها معایب و مزایایی دارند , هر چند به علّت شرایط محلّ تزریق و نوع پروژه ممکن است معایب یک روش خاصّ انتخابی در محدوده ی آن پروژه پدیدار نگردد. بهترین و مجهّزترین روش , نوع “درجا ” می باشد که بر اساس آن می توان ترتیب مورد نظر برای تزریق در عمق های مختلف , تزریق مکرّر, و تزریق مرحله ای را به سهولت اجرا نمود .

به طور خلاصه هرگونه روش و ماده ی تزریقی که به کار برده شود خالی از نقایص کلّی نخواهد بود . از جمله اینکه اندازه و محلّ قسمت هایی از لایه ی مورد تزریق که تحت تأثیر تزریق قرار نگرفته است معلوم نخواهد شد و چنانچه در لایه های نفوذپذیر لایه ای از ماسه بدون تزریق , احیاناً بخش تزریق شده را قطع کند , بعد از پر شدن مخزن سد , به علّت ایجاد گرادیان هیدرولیک زیاد در آن نقطه , شدّت حرکت زه در آن جا زیاد شده و به تدریج شکاف عریضی ایجاد می شود که عواقب آن قابل پیش بینی نیست . تزریق های شیمیایی در اثر تأثیر طولانی فشار زه ممکن است سوراخ شوند . به علاوه کارایی روش تزریق بستگی به مهارت و تجربه ی اجراکنندگان آن دارد و به هر حال کارایی دراز مدّت اکثریت پرده های تزریقی تا حدّی نامعلوم است.

1-3نمونه هایی از سدهای تزریق شده
به عنوان نمونه ( مأخذ شماره ی 7 ) سدّ خاکی “دورلاسبودن” در استرالیا در این جا مورد بحث قرار می کیرد .
این سدّ خاکی به ارتفاع 70 متر , شیب دامنه های از 5/1:1 تا 1:3 در نقاط مختلف و با مغزه ی مرکزی روی شالوده ای شن و ماسه ای به عمق 50 متر ساخته می شود . حجم عملیات خاکی آن 5/2 میلیون متر مکعب و تولید انرژی آن 25 مگاوات می باشد. در زیر مغزه ی سد 8 ردیف گمانه ی تزریقی وجود دارد که 5 ردیف آن ها تا عمق 15 تا 21 و 3 ردیف میانی تا عمق 65 متر می باشد . فاصله ی گمانه ها 5/2 تا 3 متر و فشار نهایی تزریق تا 50 و60 کیلوگرم بر سانتی متر مربّع رسیده است .
نفوذپذیری لایه بلافاصله زیر سد است که طبقه ی زیر این لایه را موادّ ماسه ای سیلتی با نفوذپذیری حدود تشکیل می دهد . لایه ی نفوذ پذیر

تزریق شده پس از تزریق به نفوذپذیری می رسد .
در این سد جمعاً 10579 متر مربّع از خاک در محل آب بندی شده و برای این عمل 20577 متر گمانه حفر شده و 15577 متر لوله های تزریقی درجا به کار رفته است .
در فاز اوّل و دوم تزریق , 22540 متر مکعب از مخلوطی به کار رفته است که برای هر 1000 لیتر آب , 150 کیلوگرم سیمان و500 کیلوگرم رس وجود داشته و لزجت آن به 38 مارش ثانیه رسیده است.
در فاز سوم , 25132 مترمکعب ژل بنتونیت ( مخلوطی از بنتونیت , مونوفسفات سدیم , سیلیکات سدیم وآب ) با لزجت 38 مارش ثانیه , و در فاز چهارم , 6724 متر مکعب ژل های شیمیایی ( عمدتاً آلوموسیلیکات ها ) با لزجت 32 مارش ثانیه مورد استفاده قرار گرفته است .

نمونه ی دیگر به عنوان سدّ “میشن(Mission Dam)” در “بریتش کلمبیا ” می باشد . برای این سد 5 ردیف گمانه ی تزریقی به عمق 150 متر و فاصله ی 3 متر انتخاب شده و ماده ی تزریقی در ردیف های بیرونی سیمان خالص , در ردیف های دوم و چهارم مخلوطی از سیمان و رس به نسبت های متفاوت و در ردیف وسط مخلوطی از سیمان و رس و مقدار کمی موادّ شیمیایی به کار برده شده است . ضریب نفوذپذیری بخش تزریق شده به سانتیمتر در ثانیه و راندمان این آب بند به 90% رسیده است.

2ترانشه ی آب بند

ترانشه ی آب بند در شالوده ی سد یعنی در قاعده ی آن حفر شده واز مواد رسی و نفوذناپذیر کاملاً متراکم پر می شود. شیب کناره های آن حدود 45 درجه گرفته می شود و اندازه و عمق آن بستگی به شرایط دارد و محلّ محور آن ممکن است منطبق به محور مغزه ی سد و یا در سمت بالادست جلوتر از محور سد قرار گیرد. اگر لایه ی نفوذپذیر شالوده تا اعماقی بیش از 15 متر نباشد , می توان این ترانشه را تا سنگ بستر و یا تا لایه ی نفوذناپذیر زیرین ادامه داد. عرض قاعده ی

ترانشه را اقلاًّ حدود 5 متر می گیرند , هرچند بر حسب وسعت کار و تجهیزات تراکم و مسائل اقتصادی ابعاد ترانشه را می توان به طور مناسب انتخاب نمود. اگر نتوان تمام ضخامت لایه ی نفوذپذیر را به وسیله ی ترانشه آب بندی نمود , می توان از ترانشه ی ناقص که به وسیله ی یک دیافراگم بتنی قائم تکمیل می شود آب بندی کاملی تشکیل داد . شکل(1) نشان دهنده ی وضعیت ترانشه ی آب بند در نیم رخ می باشد

.
3آب بند ناقص
آب بندی ناقص به روشی از آب بندی گفته می شود که شالوده را به طور کامل آب بندی نمی کنند و عمل اصلی آن قطع کلّی زه نیست بلکه در محدود نمودن آن و در افزایش طول مسیر آن مؤثّر است. آب بندهای ناقص در شالوده هایی که در طبقات عمیق تر نفوذناپذیرتر می شوند بسیار

مؤثّرند , امّا در شالوده هایی که تا اعماق زیاد نفوذپذیری قابل توجّه دارند , راندمان آب بندهای ناقص کم است به طوری که اگر تا80% عمق کلّی لایه ی نفوذپذیر آب بندی شود راندمان کاهش زه از آن فقط تا50% می رسد. از این رو هنگامی می توان از آب بند ناقص نتیجه ی رضایت بخش گرفت که همراه با آب بند ناقص از پوشش بالادست نیز استفاده گردد.

4آب بند سپری
آب بندی سپری یا سپرهای آب بند , در شالوده های سیلتی , ماسه ای و شنی ریز قابل اجرا می باشند. این سپرها به روش کوبیدن در شالوده اجرا می شود و هیچ گاه نمی توان از عدم نشت آب در حدّ فاصل قطعات آن ها مطمئن بود. به همین علّت معمولاً آن ها را به وسیله ی تزریق سیمان , بتن ریزی و یا تزریق بنتونیت آب بندی می کنند. سپرهای آب بند حتّی المقدور در طرف بالادست شالوده کوبیده می شوند(شکل 2).

 

5آب بند سیمانی و پرده ی بتنی درجا
این نوع آب بندها در شالوده هایی که قلوه سنگ ها و قطعات سنگ های بزرگ ندارند قابل اجرا می باشند. به طور خلاصه روش اجرای آن ها به این ترتیب است که بعد از حفر گمانه هایی در یک یا چند ردیف تعیین شده , داخل آن ها را ملات سیمان ریخته و به وسیله ی انتهای سرمته این ملات با شن و ماسه درون گمانه مخلوط می شود و به تدریج گمانه ها پر می شوند. در نتیجه جداری از بتن در عرض شالوده به وجود می آید.

در روش دیگر ترانشه ای به طول 5 تا 10 متر و عرض ثابت حدود 2/1 تا 2 متر به وسیله ی ماشین آلات مخصوص حفّاری می شود. در این نوع حفّاری از گل حفّاری به عنوان محکم کننده ی جدار ترانشه و انتقال موادّ حفّاری شده به بالا استفاده می شود و در مخزن های مخصوص آن مجدّداً تصفیه شده و با بنتونیت اضافه شده به

ترانشه برگرد ا نده می شود . بعد از حفر تا عمق مورد نظر , ترانشه به وسیله ی بتن
ساخته شده پر می گردد. ترانشه های دیگری به همین ترتیب و در یک امتداد ساخته می گردند تا این که تمامی طول شالوده در محدوده ی مورد نظر به وسیله ی یک دیوار بتنی آب بندی می گردد.
ساختن پرده ی سیمانی توسّط گمانه و یا به وسیله ی ترانشه در هر حال مشکلات اجرایی فراوان ( از جمله وجود آب و خشکانیدن آن ) و مسائل اقتصادی زیادی دارد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

تحقیق در مورد آرماتور های آلیاژی تحت فایل ورد (word)

ارسال‌کننده : علی در : 95/6/31 6:2 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق در مورد آرماتور های آلیاژی تحت فایل ورد (word) دارای 29 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد آرماتور های آلیاژی تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد آرماتور های آلیاژی تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد آرماتور های آلیاژی تحت فایل ورد (word) :

آرماتور های آلیاژی

چکیده :
در کنار روشهای متداول برای جلوگیری از نفوذ پدیری و خوردگی بتن و آب بند نمودن آن چون استفاده از سیمانهای پوزولان طبیعی و مصنوعی , میکرو سیلیس , حفاظت کاتدی , پوشش آرماتور ها با رزین اپوکسی , استفاده از ورقهای محافظ آلیاژی, آرماتورهای آلیاژی و کامپوزیت و ورقه های FRP , کاربرد ژئو سنتتیک ها استفاده از پوشش بتنی محافظ و بتن پلیمری ,یکی از روشهای مقرون به صرفه و مؤثر استفاده از پوششهای صنعتی است , در این نوشتار به بررسی تأثیر برخی از پوششها در کاهش نفوذ برخی از پونهای مضر چون کلر و سولفات می پردازیم.
کلید واژه : نفوذ پذیری , دوام , حمله سولفاتها , یون کلر ,کربناسیون,پوشش,محیط خورنده
مقدمه :
بتن در محیطهای خورنده حاوی یون کلر و سولفات به مرور زمان خورده شده و خلل وفرج در آن زیاد می گردد و تصور عمومی بر این است که به دلیل مقاومت بالای آن نیازی به پوشش محافظ ندارد ولی بایستی اذعان داشت که بتن با خواط قلیایی ذاتی در محیط اسیدی به شدت آسیب می بیند و بتن به دلیل شکننده بودن تحت تنشها و صربات مکانیکی در طی مدت زمان ترک خورده و خرد می شود و زنگ زدگی و خوردگی آرماتورهای بتن در شرایط خورنده محیط به سطوح بتن گسترش می یابدو در میان روشهای فوق الذکر, استفاده از پوششهای صنعتی کار آمد می باشد همواره در ذهن یک مهندس سازه سوالاتی چون 1- پوشش صنعتی مناسب بایستی چه مشخصاتی داشته باشد ؟ 2- چه نکاتی را در هنگام انتخاب یک پوشش باید مد نظر داشت ؟ 3- چه باید کرد نا پوشش انتخاب شده خواص عالی خود را در طول سالیان حفظ کند ؟ مطرح است.
1- عوامل مؤثر درآسیب بتن مسلح درمحیط های خورنده :
1- استفاده نادرست ازسازه ( بارگذاری بیش ازحد، ضربه، خستگی )
2- سایش و فرسایش ( کف ها، زیرسازی ها، موج گیری ها )
3- اثرات محیطی ( حرارت، رطوبت، کربناسیون )
4- مواد اولیه ناسازگار ( مصالح سنگی قابل انقباض، ساختار مرکب )
5- شسته شدن ( حل شدن با جاری خنثی یا قلیایی )
6- حمله مواد شیمیایی ( سولفات ها، اسیدها، اسیدهای آلی،; )
7- واکنش قلیایی سنگدانه
8- خوردگی فولاد
2- آشنایی با خرابی های شیمیایی ناشی از عوامل محیطی :
2-1- خرابی سولفاتی
سولفاتهای محلول چون سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم در اغلب نقاط دنیا به طور طبیعی در آب و خاک وجود دارند. معمولاً خاکها یا آبهایی که دارای چنین سولفات هایی هستند، قلیایی نامیده می شوند. کلیه این سولفاتها برای بتن مضرند.
2-1-1 مکانیزم حمله سولفات ها
سولفات ها ترکیبات مختلف سیمان هیدراته شده را مورد حمله قرار می دهند. سولفات های سدیم و پتاسیم با هــــیدروکسید کلسیم و هــیدروآلومینات کلسیم ترکیب مــی شونـد.
فــعل و انــفعال ســولفات ســــدیم با هیدروکسید کلسیم را می توان به صورت زیر خلاصه کرد
وفعل و انفعال سولفات سدیم با هیدروآلومنیات کلسیم به صورت زیر است:
محصولا ت واکنشهای فوق عبارتند از:
1- گچ که موجب سستی سطح بتن و مقاومت آن شده، به میزان 125 درصد حجم مواد جامد را افزایش می دهد
2- سولفوآلومینات کلسیم که بنام اترینگایت خوانده می شود وباعث افزایش قابل ملاحظه در حجم بتن و در نتیجه ترک و ریزش آن می گردد. میزان افزایش حجم مواد بر اثراین ترکیب به 225 درصد می رسد.
سولفات کلسیم فقط با هیدروآلومینات کلسیم واکنش انجام می دهد که در اثر این واکنش دو شکل مختلف هیدروسولفوآلومینات کلسیم تشکیل می شود
منوسولفات با مقدارکم
سولفوآلومینات کلسیم یا اترینگایت به مقدار زیاد
2-2- خرابی کلروری
علاوه بر تأثیرکربناسیون، مهمترین عامل زنگ زدگی و خوردگی آرماتور در بتن، وجود یون کلرید در آن است که ممکن است از مصالح آلوده یا مواد افزونی آغشته به کلر یا در اثر نفوذ منابع خارجی مثل محیط دریا وارد بتن گردد. یونهای کلرید تنها درآب وجود دارند از این رو نفوذ کلرید مشروط به حضور آب در سیستم منفذی بتن می باشد. مکانیسم ورود یون کلرید به داخل بتن یا از طریق سیستم مکنده موئینگی است که آب آلـوده به کلـر وارد بتـن میشود، یـا ازطریق نفوذ ساده یونها ( انتشار) در آب راکد ، وارد منافذ بتن می گردد. حالت اول مختص بتن های خشک می باشد وآب وسیله ای است که یون ها را در داخل بـتن حمل می کند. درحالت دوم ( انتشار) مختص بتن اشباع شده یا نزدیک به اشباع است ( بتن مغروق) دربتنی که درچرخه متناوب تر وخشک قرار می گیرد هر دو مکانیسم اجرا می شود وبنابراین تحت چنین شرایطی سرعت افزا یش یافته نفوذ یون کلرید وجود دارد.
2-2-1 مکانیزم خرابی کلروری
معمولاً خاصیت قلیایی بالای سیمان پرتلند (PH در حدود 13) منجر به ایجاد لایه محافظ نازک از اکسید فریک Fe2O3 بر روی سطح فولاد می گردد و آن را روئین و درمقابل خوردگی بیشتر محافظت می نماید. اگرچه خوردگی کلاً متوقف نمی گردد، ولـی آهنگ آن بسیار نـاچیز بوده و درحـد قـابل قبول می باشد، تا زمانیکه این لایه روئین کننده فولاد بر روی سطح آن باقی بماند، بتن محیطی ایده آل برای حفاظت فولاد در مقابل خوردگی می باشد. ترکیباتی چون دی اکسیدکربن و یون کلر می توانند باعث تخریب و از بین رقتن این قشر محافظ گردند و میلگردها را در مقابل عوامل تخریبی بدون محافظ بگذارند.
تمام کلریدها در بتن بصورت آزاد نیستند و بخشی از یونها با محصولات هیدراتاسیون سیمان پیوند فیزیکی و شیمیایی برقرار می کنند. بنابراین یونهای کلـــــرید در بـــتن به سه حالت پیوند فیزیکی، شیمیایی و آزاد یافت می شوند محصول هیدرتاسیون و پیوند شیمیایی یون کلر, تمک فریدل می باشد.
2-3 مکانیزم خوردگی فولاد
خوردگی فولاد (میلگردها) در بتن یک فرآیند الکتروشیمیایی است.
واکنش آندیک
واکنش کاتدیک
در صورتی که Fe(OH)3 محصول اصلی زنگ زدگی میلگرد باشد حجم آن 4 برابر آهن خورده نشده است و در نتیجه انبساط آن فشار زیادی به اطراف بتن وارد می کند که باعث ترک خوردگی پوشش بتنی اطراف آرماتور می شود و آرماتور بدون محافظ در معرض عوامل محیطی قرار می گیرد. ادامه خوردگی باعث کاهش تدریجی سطح میلگرد می گردد و در صورتی که تعمیرات انجام نشود تخریب و شکستگی ممکن است بطور کامل روی دهد که در این حالت عمر مفید نمونه به اتمام رسیده است.
انجام فرایند خوردگی مشروط به حضور آب واکسیژن می باشد. از این رو انتظار می رود بتنی که کاملا در آب مغروق است به دلیل کمبود اکسیژن و یا بتنی که در فضای کاملا خشک (احتمالا دررطوبت زیر 40 درصد) قرار دارد، خوردگی وجود نداشته باشد.
شکل 1- نسبت افزایش حجم محصولات خوردگی
2-2-2 عوامل موثر در سرعت نفوذ یون کلر
1- تخلخل پوشش بتنی (ساختار منافذ)
2- نوع سیمان و مقدار سیمان (اثر شیمیایی بتن)
3- شرایط محیطی
4- ضخامت پوشش روی آرماتور
5- کربناتی شدن بتن
6- وجود ترک در بتن به علت انقباض و یا مقاومت کم در مقابل یخ زدگی
7- استفاده از تسریع کننده های کلروری با درصد بالا در بتن، غلظت یون کلر در اطراف
آرماتور را افزایش می دهد.
2-4 کربناسیون
هوای معمولی دارای03/0 درصد گاز دی اکسید کربن co2 است که در صورت نفوذ co2 به داخل بتن ، بین هیدروکسید موجود در بتن و co2 واکنش شیمیایی انجام می گردد و کربناتها تشکیل می شوند

2-4-1 عوامل موثر در میزان کربناسیون
1- شرایط محیطی
2- تخلخل پوشش بتن
3- مقدار سیمان و تاثیر سیمانهای پوزولانی
3- عوامل داخلی مؤثر بر خرابیهای بتن
3-1 نفوذ پذیری بتن
3-1-1 عوامل مؤثر در نفوذ پذیری بتن
1- نسبت آب به سیمان
2- تخلخل بتن
3- درجه هیدراتاسیون
4- خواص سیمان
5- اثر دما : با افزایش دما میزان نفوذ پذیری افزایش می یابد.
3-2 واکنش قلیایی سنگدانه ها
برای واکنش قلیایی سنگدانه ها باید 1- اجزای فعال و واکنش زا در سنگدانه باشد 2- قلیایی کافی (K2O , Na2O) در بتن وجود داشته باشد 3- رطوبت کافی
مکانیزم واکنش قلیایی – کربناتی
مکانیزم واکنش قلیایی- سیلیسی
شکل 3 سطح بتنی ترک خورده بر اثر ترکیب قلیائیهای سیمان و دانه های سنگی
3-3 فساد مصالح ( وجود بیش از حد املاح در مصالح تشکیل دهنده بتن)
3-4 آب مصرفی
3-5 کیفیت و نوع سنگدانه
4- عوامل خارجی مؤثر بر خرابیهای بتن (عوامل فیزیکی و مکانیکی)
4-1 سایش , فرسایش و خلأزایی(کاویتاسیون)
مقاومت سایَشی بتن رابطه مستقیمی با مقاومت فشاری و نسبت معکوس با نسبت آب به سیمان دارد همچنین این مقاومت به دانه بندی و جنس سنگدانه ها بستگی دارد آب انداختگی و تشکیل دوغاب سخت سده در منجر به ایجادسطح شکننده و ضعیف در مقابل سایش دربتن می گردد که با تإخیر در عملیات پرداخت و ماله کشی بتن و ایجاد خلأ یا مکش در بتن می توان مقاومت سایشی بتن را افزایش داد .کاویتاسیون بر اقر تغییر ناگهانی در سرعت , جهت آب و افت فشار منجر به حفره بر اثر پدیده خلأزایی می گرددبه عبارت دیگر هر زمان که فشار در نقطه ای از مایع به دلیل بی نظمی در سطح جریان به حد فشار بخار کم شود, حبابهایی در مایع جاری تشکیل می گردد , این حبابها با مایع به سمت پایین دست جریان حرکت کرده و به هنگام ورود به منطقه ای پر فضار با ضربه می ترکند , ترکهای مکرر حبابها در نزدیکی سطح بتن سبب کنده شدن و ایجاد چاله هایی در آن خواهد شد.
4-2 تاثیر هوای سرد و یخ زدگی
4-3 خرابی ناشی از نمکها و شوره زدگی : بلورهای نمک در نزدیکی سطح بتن ایجاد می گردد رشد بلورها مانند یخ زدگی منجر به تنشهای انبساطی شده و پوسته های خمیر سیمان و سنگدانه های ریز از بتن جدا می شودسولفات منیزیم در مقایسه با سایر نمکها خطرناکتر بوده و منجر به بلوری سدن نمک در سطح بتن و گاهی اوقات به داخل بتن از طریق منافذ موئینه نفوذ کرده و حجم زیادی را تخریب می کند
با توضیحات فوق الذکر با اعمال یک پوشش با دوام و مناسب می توان جلوی خرابهیای داخلی و خارجی بتن را گرفت از طرفی مکانیزم خرابی سولفاتی , کلروی, کربناتی را کنترل کرد.
5-اهمیت آماده سازی سطح :
تقریباً 95 درصد اهمیت یک پوشش به کیفیت زیرسازی سطح و 5 درصد باقیمانده به نوع پوشش وروش کاربرد آن مربوط می شود[ ] .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

تحقیق هدف از نقشه کشی تحت فایل ورد (word)

ارسال‌کننده : علی در : 95/6/31 6:2 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق هدف از نقشه کشی تحت فایل ورد (word) دارای 150 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق هدف از نقشه کشی تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق هدف از نقشه کشی تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق هدف از نقشه کشی تحت فایل ورد (word) :

به طور کلی نقشه های مورد نیاز اجزای کی ساختمان را میتوان به سه دسته تقسیم کرد:
1 – طراحی ساختمان : این نقشه ها را مهندسین آرشیتکت تهیه می نمایند.
2 – نقشه های اجرایی : مانند پلانهای مختلف ، برشها ،‌دتایلاه ، نماها و غیره.
3 – نقشه های تاسیسات : مانند نقشه های برق، آبرسانی،‌ فاضلاب ،‌تهویه .

اهمیت نقشه کشی در ساختمان :‌
نقشه کشی در ساختمان یکی از مهمترین دروس فنی است. نقشه ، زبان افراد فنی است. برای یک فرد فنی بسیار مهم است که این زبان را بشناسد و رموز آن را بداند. بدین معنی که بتواند نقشه ای را درست و خوب ترسیم کند و قادر به درک و خواندن آن باشد. نقشه کشی در رشته ساختمان هم کاری است فنی و هم هنری، یعنی یک نقشه را هم باید از نظر رعایت نکات فنی درست کشید و هم باید خوب و زیبا کشید.
آنچه به قسمت فنی مربوط است تسوط هنر آموز در کلاس بیان خواهد شد و شما فرا خواهید گرفت ولی قسمت دوم یعنی زیبا کشیدن را باید با تمرین و کوشش مداوم به دست آورد تا هم درست و هم زیبا ترسیم کنید.

وسایل نقشه کشی :
1 – تخته رسم و میز نقشه کشی. 2 – خط کشی T . 3 – خط کش اشل (مقیاس). 4- گونیاهای نقشه کی 30 ، 45 و 60 درجه. 5 – مداد پاک کن. 6 – برس نقشه کشی . 7- مدادهای نقشه کشی. 8 – مداد تراش. 9 – نوارچسب کاغذی. 10 – دستگاه نقشه کشی (درافتینک). 11 – چراغ میز نقشه کشی. 12- صندلی های نقشه کشی. 13- جعبه پرگار. 14- پرگار کشویی. 15- گونیای متحرک. 16- کاغذهای نقشه کشی. 17- کاتر یا برش دهنده. 18- خط کش فلزی. 19- نقاله. 20- شابلونها (اشکال هندسی، مبلمان ،‌تاسیسات، حروف و اعداد، شابلن خطط منحنی (پیستوله). 21- راپید شابلن نویسی. 22- راودیس 23- گرافوس. 24- راپید وگراف. 25- مرکب. 26- خط کش معمولی. 27- لتراست و زیباتون. 28- نوار دور نقشه. 29- دستگاه نوگیر یا نوارزن.

1 – تخته رسم (میز نقشه کشی):
تخته رسم را معمولا” از چوب درخت کاج و یا گردو می سازند تا در مقال عوامل جوی مثل گرما، سرما،‌ رطوبت مقاومت داشته باشند. معمولا” در طرفین تخته رسمها باریکه ای از چوب سخت تعبیه می کنند. تخته رسمها یا روی دو پایه شیب دار ثابت قرار می گیرند و یا اینکه روی دو پایه بلند که تخته رسم قابل بالا و پائین رفتن است نصب می شود. در این حالت میتوان شیب تخته رسم را به دلخواه تنظیم کرد.
تخته رسمهایی که روی پایه های متحرک نصب می شوند، میز نقشه کشی نامیده می شوند و اندازه تخته رسم ها استاندارد شده است و در مقابل جدول زیر می باشد،‌ اما در بازار تخته رسمهایی غیر از اندازه های استاندارد شده نیز یافت می شود.
2 – خط کش T :‌
در انواع گوناگون چوبی، کائوچویی و فلزی و پلاستیکی وجود دارد از دو تیغه کوتاه و بلند تشکیل شده است که تیغه بلند آن بین 45 تا 150 سانتیمتر طول دارد و تیغه کوتاه آن از 10 الی 30 سانتیمتر است . زاویه بین تیغه بلند و کوتاه 90 درجه است که با تکیه دادن تیغه کوتاه به کناره چپ میز تیغه بلند خط کشی به حالت افقی در جهت طول میز قرار می گیرد و با بالا و پائین بردن خط کش میتوان خطوط موازی افقی را رسم کرد و برای رسم خطوط عمودی گونیا را روی خط کش T قرار می دهند و خطوط عمودی را رسم می کنند.
در بعضی از دفاتر معماری و نقشه کشی معمولا” از خط کش قرقره ای استفاده میکنند این خط کش ها از دو طرف بوسیله دو نخ که از قرقره های روی آن زده شده اند به میز ثابت میشود و خط کش روی نخ ها حرکت می کند این خط کش ها دقیقتر از نوع اول هستند و با نصب آنها میتوان شیب میز را به اندازه دلخواه تنظیم نمود و بدون آنکه خط کش از روی میز بیفتد.

3 – خط کش اشل (مقیاس)‌:
این خظ کش وسیله ای است، برای تغییر نسبت اندازه های نقشه به اندازه واقع جسم اندازه ای که مناسب ترسیم و کاغذ نقشه کشی باشد. اشل یک خط کش پلاستیکی با مقطع مثلثی است، که سه وجه و شش کناره دارد. روی هر وجه آن دو نوع تقسیم بندی با دو مقیاس یکی از راست به چپ و دیگری از چپ به راست وجود دارد. اندازه خط کش اشل 30 سانتیمتر است و با استفاده از آن میتوان اندازه ها را در مقیاس های مختلف مشخص کرد.

4 – گونیاهای نقشه کشی:
دو نوع گونیا در نقشه کشی مورد نیاز از 45 درجه و 30 و 60 درجه شکل آنها به صورت مثلث قائم الزاویه بوده و با استفاده از این دو گونیا میتوان زوایای 15، 30، 45، 60، 75، 90، 105، 120، 135 و 150 درجه را رسم کرد و برای کشیدن سایر زوایا در صورت لزوم میتوان از نقاله استفاده کرد.
گونیا را معمولا” از چوپ درخت گلابی و یا مواد پلاستیکی شفاف و یا فلزی درست می کنند که معولترین و بهترین آنها نوع پلاستیکی است. برای رسم مرکبی از گونیای لبه دار استفاده می شود. گونیاهای بسیار بزرگ عمل نقشه کشی را کند می کند با گونیاهای کوچک نیز قادر نخواهیم بود در خطوط طویل را بکشیم و بنابراین از گونیاهای متوسط بهتر میتوان استفاده کرد وتر کونیای متوسط بین 25 تا 35 سانتیمتر است با دو گونیا میتوان تمام اندازه های داده شده بالا را رسم نمود.

5 – مداد پاک کن:
برای پاک کردن خطوط مدادی از پاک کن سفید نرم استفاده میشودو. پاک کن سفید نرم به خاطر نرم بودن از انعطاف بیشتری برخوردار است و شیار مدادی را بهتر تمیز میکند، مواد پاک کننده آن اثری روی کاغذ باقی نمی گذارد اما پاک کن های رنگی اثر رنگ آن روی کاغذ می ماند.

6 – برس نقشه کشی:
برای برطرف کردن براده های مداد پاک کن، باید از برس نقشه کشی استفاده کرد زیرا برطرف کردن براده های مدادپاک کن از روی نقشه با دست، نقشه را کثیف می کند. یکی از شرایط زیبا کشیدن ، خوب ترسیم کردن نقشه و تمیز کشیدن نقشه است.

7 – مدادهای نقشه کشی:
به طور کلی مدادهای نقشه کشی برحسب نرمی و سختی مغزشان در دو گروه H و B یافت می شوند.
الف – گروه H – 2H – 3H – 4H – 5H – 6H – 7H – 8H – 9H
( Hard ) H نشان دهنده سختی مغز مداد است، مدادهای گروه H از H شروع و به 9H ختم می شوند، و هر چه درجات (ضرایب) H زیادتر شود، مغز مداد سخت تر، و رنگ آن کمتر میگردد.
ب – Black
نشان دهنده نرمی مغز مداد است، مدادهای گروه B از B شروع میشودو و به 6B ختم میشود و هر چه درجات (ضرایب)‌B زیادتر شود،‌ مغز مداد نرم تر و پررنگ تر میشود.
توجه: ‌مدادهای HB و ( Firm) F نیز هستند که از نظر نرمی و سختی متوسط میباشند و برای نقشه کشی بایستی از مدادهایی استفاده کرد که بیش از اندازه نرم نباشد، زیرا مغز مدادهای خیلی نرم به سرعت سائیده میشوند و علاوه بر آن در اطراف خود گروه مداد پخش می کنند و باعث کثیف شدن کار می شوند.
مدادهای خیلی سخت نیز نوک بسیار محکمی دارند که باعث جا انداختن روی کاغذ میشوند و خطوط رسم شده خیلی کمرنگ هستند. برای نقشه هایی که روی کاغذ معمولی رسم میشوند، میتوان از یک مداد H و یا HB و یا F به عنوان مداد پررنگ و از 2H , 3H به عنوان مداد کمرنگ استفاده کرد. برای نقشه کشی نیز از مداد اتود استفاده میشود.

8 – مدادتراش:
مدادتراشها در شکلهای مختلف وجود دارند که برای همه آشنا هستند. مادتراشنها در دو نوع رومیزی و ساده هستند، که در دفاتر از مدادتراش رومیزی استفاده می شود. این نوع مدادتراش را به وسیله یک پایه به میز نصب می کنند.

9 – نوار چسب:
برای نصب کاغذ، روی میز نقشه کشی از چسب کاغذی استفاده میشود . این چسب دوام بیشتری دارد و در موقع کندن اثری روی کاغذ باقی نمیگذارد. نوع دیگر چسب که در نقشه کشی به کار میرود چسب نامرئی یا ترانسپرنت است. از این چسب در مواردی که کاغذ پاره شده باشد،‌برای چسباندن آن استفاده میشود. همچنین برای چسباندن تاتیل های چاپس جدول چاپی ( TITLE) روی کاغذ کالک از این چسب استفاده میشود.

10 – دستگاه نقشه کشی ( DRAFTING MACHINE) :‌
امروزه بیشتر دفاتر نقشه کشی موسسات فنی، از وسیله ای به نام دستگاه نقشه کشی (درافتینگ) که روی میز نقشه کشی نصب میشود، استفاده میکنند. این دستگاه دارای دو خط کش عمود بر هم است، که در حالت عادی یکی از آنها موازی خط افق قرار میگیرد و میتوان خط کش را تحت هر زاویه دلخواه نسبت به افق قرار داد.

11 – چراغ میز نقشه کشی:
برای اینکه نقشه کشی با دقت انجام شودو کمبود نور باعث ناراحتی چشم نگردد معمولا” از چراغ نقشه کشی استفاده میشود. این چراغها متحرک هستند و بوسیله دو بازو حرکت می کنند. چراغ نقشه کشی را باید در طرف چپ و بالای میز نصب کرد تا در مواقع کار سایه دست نقشه کش روی کاغذ رسم نیفتد و برای افراد چپ دست چراغ باید در طرف راست و بالای میز نصب گردد.

12 – صندلی های نقشه کشی:
این نوع صندلی ها یا به صورت چهار پایه گردان هستند و یا به صورت صندلی های پشتی دار گردان به هر حال ارتفاع این صندلی ها قابل تغییر است و نقشه کش میتواند آن را متناسب با قد خود تنظیم کند.

13 – جعبه پرگار:
این جعبه مجموعه ای از پرگارهای مختلف، و بازوهاهی یدک و وسایل مرکبی میباشد که انواع مختلف دارد که شرح قطعات آن عبارت است از :‌
الف – پرگار معمولی برای زدن قوس های مختلف که نوک آن قابل تعویض است.
ب – پرگار سوزنی که برای اندازه یابی و انتقال اندازه ها مورد استفاده قرار می گیرد.
ج – پرگار دقیق که برای زدن دوایر به طور دقیق استفاده میشود و دارای پیچ تنظیم است.
همچنین وسایل دیگری در جعبه پرگار وجود دارد که هریک کاربرد خاصی دارد از قبیل :
1 - قلم :‌ جهت رسم خطوط مرکب.
2 – بازوهای یدک جهت زدن دوایر بزرگ.
3 – نوک پرگار یدک جهت مرکبی کردن ترسیمات.
4 – ترلین یا خط کش مرکبی یا رادیس.
5 – گیره راپید و گراف برای ترسیم دایره های مرکبی.
6 – نوک سوزنی پرگار و غیره.

14 – پرگار کشوئی:
دارای دو ساق سرسوزنی می باشد. بازوهای این پرگار قابل تنظیم است و با این پرگار میتوان دقیقترین اندازه گیری و تقسیم خطوط و زدن دوایر با قطر زیاد را انجام داد.

15 – گونیای متحرک:
با استفاده از گونیای متحرک میتوان انوع زوایا را رسم کرد.

16 – کاغذهای نقشه کشی:
به یک برگ کاغد نقشه کشی شیت می گویند. کاغذهای نقشه کشی معمولا” از مارک های مشهور کارخانجات سازنده که تخصص و تجربه کافی در مورد ایجاد مقاومت، تمیزی و مرغوبیت دارند استفاده می شود که به قرار زیر میباشد.
الف – کاغذ اشتاین باخ: این کاغذ در رسم اولیه نقشه در کلاسهای نقشه کشی (رسم فنی) از آن استفاده می شود . جنس آن از نوع مرغوب سفید رنگ و حالت مقوایی به هم فشرده می باشد که در بازار 80 تا 90 گرمی ن (هر مترمربع)‌ موجود است.
ب – کاغذ پوستی: جهت کارهای مقدماتی مورد استفاده قرار می گرد بسیار نازک بوده و به راحتی میتوان برای کارهای کپی نیز از آن استفاده کرد. کاغذ پوستی به صورت ورقی یا کیلویی قابل خریداری است و بهترین نوع پوستی شفافترین نوع آن است به طوری که براق نباشد.
ج – کاغذ کالک: این کاغذ مخصوص مرکبی کردن طرح و کپی هایی از قبیل تهیه شده که روی کاغذهای پوستی با مداد ترسیم شده اند به کار میرود. کاغذی شفاف است و استحکام آن از کاغذ پوستی خیلی بیشتر است. کاغذ کالک در انواع مختلف وجود دارد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

?پروژه مهندسی نرم افزاردربررسی و طراحی نرم افزار حسابداری محض و

ارسال‌کننده : علی در : 95/6/31 6:2 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  ?پروژه مهندسی نرم افزاردربررسی و طراحی نرم افزار حسابداری محض و مالی تحت فایل ورد (word) دارای 105 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ?پروژه مهندسی نرم افزاردربررسی و طراحی نرم افزار حسابداری محض و مالی تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ?پروژه مهندسی نرم افزاردربررسی و طراحی نرم افزار حسابداری محض و مالی تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ?پروژه مهندسی نرم افزاردربررسی و طراحی نرم افزار حسابداری محض و مالی تحت فایل ورد (word) :

بخشی از فهرست ?پروژه مهندسی نرم افزاردربررسی و طراحی نرم افزار حسابداری محض و مالی تحت فایل ورد (word)

فصل اول
1) شناخت سیستم های حسابداری 4
1-1) مقدمه 4
1-2) سیستم ERP 7
1-3) ویژگی های سیستم مالی 13
فصل دوم
2) آنالیز 23
2-1) معرفی نیازها 24
2-2) دسته بندی نیاز ها 24
2-2-1) نیازمندی های عملکردی: 25
2-2-2) نیازمندی های شکلی 25
2-3)ترسیم فلو چارت 26
2-4) جدول مشخصه اعداد نمودار CPM 30
2-5) ترسیم CPM 31
2-6) ترسیم DFD 32

فصل سوم
3) طراحی بانک اطلاعاتی 37
3-1) معرفی موجودیت ها 37
3-2) معرفی اجمالی صفات موجودیت ها 38
3-3) معرفی خصوصیات موجودیت ها 40
3-4) ترسیم نمودار مدل بانک اطلاعاتی 74
3-5) ارتباطات بانک اطلاعاتی
87

سیستم حسابداری

با شروع جنبش نرم‌افزاری در کشور، بیشتر مدیران آگاه، در راستای توسعه و گسترش مجموعه مدیریتی خویش و افزایش راندمان کاری، ترجیحا استفاده از سیستم‌های نرم‌افزای را سرلوحه کارهای خود قرار می دهند.
در این میان مجموعه هایی موفق تر هستند که با آگاهی بیشتری سراغ اتوماسیون رفته، و از مدل های عمومی رایج استفاده کورکورانه ندارند. به عبارت دیگر با یک مشاوره صحیح، به دنبال نرم‌افزاری سفارشی، مناسب با خصوصیات و ویژگی های کاری خود می باشند.
هرچند این مسئله در نگاه اول هزینه زیادی را به مجموعه تحمیل می کند، ولی یک مدیر کاردان می داند که در طول مدت عمر نرم‌افزار، کلیه هزینه های فوق جبران شده و حتی سودآوری بیشتری را عاید مجموعه می نماید.
پروژه ای که در پیش رو دارید، مستندات نرم افزار حسابداری می باشد که از مراحل ابتدایی کار به تشریح بیان شده است .
شناخت سیستم، آنالیز و کلیه امور طراحی شده از بانک اطلاعاتی در مجموعه مستندات آن وجود دارد.
مستند سازی فوق به صورت گام به گام همراه با طراحی ها است.
نیاز اساسی سیستم در بخش امور ثبتی وگزارشگیری های آن خلاصه می شود.
در همین راستا، این پروژه قصد دارد با بررسی سیستم های موجود در بازار و طرح مشکلات این سیستم های حسابداری، به راه حلی قابل قبول رسیده و یک سیستم حسابداری را بوجود آورد.


کلمات کلیدی : شناخت سیستم، تحلیل، DFD ، CMP ، طراحی بانک اطلاعاتی،ERP ،ERD ، نمودار توالی، CD، use case ، مدل های object و ...

شناخت سیستم های حسابداری
1-1) مقدمه
رشد و گسترش اینترنت و تغییر ارتباطات سنتی به ارتباطات الکترونیکی و فرا سازمانی باعث ظهور راهکارهای جامع برنامه ریزی منابع سازمانی (Enterprise Resource Planning) و نسل بعدی آنها Extended ERP یا ERPII گردیده است.
نکته مهم و کلیدی در بکارگیری سیستم های ERP، شناخت، مدلسازی و بهینه سازی فرآیندهای سازمانی است. همچنین بررسی دقیق عملکرد و فعالیت سیستمهای موجود و آگاهی از نیازمندیهای جدید سازمان الزامی می باشد.
دستاوردهای این شناخت موجب انتخاب راه حل مناسب و منطبق بر نیازهای سازمان است و هرچه این چرخه بصورت های روشمند و دقیق تری انجام پذیرد، به انتخاب سیستمهای کارآمدتری خواهد انجامید.
مهمترین فعالیت این پروژه ، تولید راهکارهای جامع سازمانی می باشد. این پروژه با استفاده از تحقیقات خود در پیاده سازی سیستم ERP توانسته است ریسک پیاده سازی سیستم جامع برنامه ریزی منابع سازمانی را بصورت چشمگیری کاهش دهد.
بررسی دقیق دلایل موفقیت و ناکامی سیستمهای ERP در دنیا و همچنین در نظر گرفتن شرایط بومی ایران، رویکرد جدید و مبتنی بر شبیه سازی و اعتبار سنجی اولیه فرایندهای سازمانی و در نهایت یکپارچه سازی فرایندهای کاری دارد. همچنین استفاده از Best Practice ها شامل: تجارب قبلی، صنایع مشابه صنعت هدف، مشاورین خبره و محصولات خارجی از جمله ابزارهایی هستند که برای پیاده سازی ERP به کمک آمده اند.
مهمترین نکته در بکارگیری سیستمهای اطلاعاتی به منظور افزایش راندمان کاری سازمانها، تغییر تمرکز مستقیم سازمان بر داده ها می باشد. بدین معنا که کل سازمان در قالب یک فرآیند یکپارچه مکانیزه می شود و سیستم گسترده و یکپارچه برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) جایگزین سیستم های MIS می شود.
به این ترتیب، سیستم ایجاد شده علاوه بر پوشش تمامی عملکردهای سازمان (Functionality)، با استفاده از ابزارهایی از قبیل BI, BAM و Workflow یک لایه مدیریتی سطح بالا برای تمامی فرایندهای سازمان ایجاد کرده که مدیران سازمان را قادر خواهد ساخت تا علاوه بر کنترل عملکرد بخشهای زیر مجموعه خود تمامی فرآیندها و منابع انسانی و غیرانسانی سازمان را به نسبت فرآیندها تقسیم و تعدیل کرده و حداکثر کارایی را در سازمان ایجاد نمایند

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

تحقیق رایگان شاه بلوط اسپانیایی تحت فایل ورد (word)

ارسال‌کننده : علی در : 95/6/31 6:2 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق رایگان شاه بلوط اسپانیایی تحت فایل ورد (word) دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق رایگان شاه بلوط اسپانیایی تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق رایگان شاه بلوط اسپانیایی تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق رایگان شاه بلوط اسپانیایی تحت فایل ورد (word) :

شاه بلوط اسپانیایی یک درخت تنومند و ستایش برانگیز یست که بلندی آن می تواند به 100 پا (5/30 متر) برسد که تاج آن تقریبا نصف طول آنرا می پوشاند درختان خیلی پیر ممکن است تنه ای به قطر بیشتر از 10 پا داشته باشد. برگهای دراز نای بیضی شکل آن به طول 8 اینچ رشد می کند و دارای دندانه های حاشیه ای درشت و رگه هایبرجسته هستند. گل های آن گل های دم گربه ای خوش نما میخ مانند کرم- زرد رنگ هستند. میوه آن میوه ای زبر و خاردار که 5-1 مغز دارد که هر کدام 1-5/0 اینج قطر دارد. موجودات ذره بینی خاکهای زراعتی یک میوه خارداری را عرضه می کنند که یک مغز بزرگ وشیرینی دارد که آنرا در زبان فرانوسی marros می نامند. موجودات ذره بینی خاکهای زراعتی انتخاب شده برای تزیین شامل Albomarginate با برگهایی دارای حاشیه سفید هستند و Aspleniifolia با برگهایی پر مانند و دارای برشهای عمیق هستند.

موقعیت:
احتمالا شاه بلوط اسپانیایی در اصل بومی آسیایی غربی بوده – از ایران تا کشورهای بالکان. این درخت برای بیشتر از 3000 سال کشت شده و امروزه در طبیعت واقع است یا افزایش طبیعی روند جمعیت در سراسر جنوب اورپا، شمال آفریقا و جنوب غربی آسیا اسم عام آن احتمالا از این حقیقت که قسمتی از بهترین شاه بلوط های وارد شده به اروپا از اسپانیا اشتقاق یافته است.






فرهنگ:
شاه بلوط اسپانیایی نسبت به آفت بلوط این مرض قارچی که منهدم کننده که تقریبا از زمان 1900 از آسیا به آمریکا شمالی وارد شده، حساس و آسیب پذیر است و در ظرف 40 سال همه بلوطهای بالغ آمریکا شمالی را بر روی این قاره کشته است. شاه بلوط اسپانیایی به اندازه بلوط آمریکایی نسبت به آفت بلوط آسیب پذیر نسیت و ظاهرا این مرض نمی تواند تابستانهای خنک و مرطوب شمال اروپا، انگلیس را تحمل کند. به دلیلی آفت بلوط شاه بلوط اسپانیایی را تقریبا همه جا در آمریکا شمالی می کشد ولی به ندرت در اروپا چنین اتفاقی می افتد.
اگر می خواهید بلوط در آمریکا شمالی کشت کنید به بلوطهای آفت- مقاوم مانند بلوط ژاپنی، بلوط چینی و دورگه هایی که نسبت به آفت بلوط مقاوم هستند محدود هستید.

نور: آفتاب کامل (زیاد)

رطوبت:
شاه بلوط اسپانیایی پس از مستقر شدن در مقابل خشک سالی مقاوم هستند. این بلوط در خاک خوب آب کشیده شده و شنی بهتر به عمل می آید و در مقابل خاک های اسیددار مقاوم است. اگر در زمان نهال بودن شاه بلوط اسپانیایی محیط خیلی خشک باشد. این درخت بوته باقی می ماند و به اندازه درخت در نمی آید.

نیرومندی:
ناحیه USDA 5 الی 7.


نحوه پخش:
عموما شاه بلوط ها با شکوفه کردن و یا بوسیله پیوند زدن ته ساقه های جوانه های درخت پخش می شوند این جوانه ها از طریق بذر افشانی تولید می شوند. دانه های خشک شده احتمالا نمی تواند سبز شود.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

<   <<   16   17   18   19   20   >>   >