سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم را روزگارى رسد که در آن از قرآن جز نشاندن نماند و از اسلام جز نام آن . در آن روزگار بناى مسجدهاى آنان از بنیان آبادان است و از رستگارى ویران . ساکنان و سازندگان آن مسجدها بدترین مردم زمینند ، فتنه از آنان خیزد و خطا به آنان درآویزد . آن که از فتنه به کنار ماند بدان بازش گردانند ، و آن که از آن پس افتد به سویش برانند . خداى تعالى فرماید : به خود سوگند ، بر آنان فتنه‏اى بگمارم که بردبار در آن سرگردان ماند و چنین کرده است ، و ما از خدا مى‏خواهیم از لغزش غفلت درگذرد . [نهج البلاغه]

رابطه بین حساسیت مذهبی با وسواس فکری، عملی و برخی اختلالات روانی

ارسال‌کننده : علی در : 95/6/31 6:5 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  رابطه بین حساسیت مذهبی با وسواس فکری، عملی و برخی اختلالات روانی تحت فایل ورد (word) دارای 87 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه بین حساسیت مذهبی با وسواس فکری، عملی و برخی اختلالات روانی تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

-1- مقدمه
پژوهش¬های علمی مستندترین و پر ثبات¬ترین ابزار برای توسعه هر چه بیشتر ورزش قهرمانی در هر سطحی می¬باشند . امروزه علم اندازه¬گیری بخش لاینفک و زیر بنای اساسی برای تربیت بدنی و توسعه این رشته به حساب می¬آید . از دیر باز رابطه¬ی میان اندازه¬های اندام¬های بدن و اجرای خوب مهارت¬ها مورد مطالعه قرار گرفته است .اگر پژوهشگران بتوانند پس از انجام تحقیقات در زمینه ی رابطه عملکردها و اندازه های بدنی به آیتم هایی  دست یابند،سیستم گزینش و انتخاب اعضای تیمها ،کاری بس آسان و پر سرعتی خواهد شد.به علاوه روند کار از سرعت بالایی نیز برخوردار خواهد شد. پر واضح است که،اگر چنین شود بحث کاهش هزینه ها را هم در پی خواهد داشت.
تمایز همیشه باعث تشخیص سریع شده است.شناخت ویژگی های آنتروپومتریکی و فیزیولوژیکی در هر رشته ورزشی از عوامل مهم،تعیین کننده ،و موثر بر اجرای ورزشکاران است.اطلع از این ویزگی ها در مقایسه ورزشکاران با خود و دیگران ،کشف نقاط ضعف و رفع و اصلاح آنها ،در طراحی درست و اصولی برنامه های تمرینی نقش مهمی دارد.
. در حین آماده شدن برای قهرمانی بازی¬های بین المللی ، گزینش و پرورش ورزشکاران در هر کشور ،به یک مسئله مهم تبدیل می¬شود . به نظر می¬رسد که در بعضی از کشورها فرآیندهای گزینشی کاملاً توسعه یافته¬ای وجود دارد،  در حالی که فرآیند گزینش در  دیگر  کشورها کفایت لازم را ندارد(واعظ موسوی و شجاعی ،1386).
عوامل چندی برای موفقیت در ورزش های مدرن امروزی وجود دارد. یکی از مهم ترین آن ها استعداد ذاتی افراد است. شناسایی و کشف به موقع و زود هنگام استعداد برای هر کاری موثرترین و مهم ترین عام در ورزش معاصر است(هاره ،1982).
 صفات و ویژگی های بدنی که به صورت مادر زادی به انسان می رسند،تا حد زیادی در واکنشهای حاصل از تمریناثر دارند.آمادگی هوازی نا حد زیادی تحت تاثیر صفات ارثی همچون اندازه قلب و نوع تار عضلانی می باشد.طبیعی است که توانایی های بدنی به عنوان عامل موفقیت بسیاری از قهرمانان در صحنه جهانی همواره مطرح بوده است و ورزشکارانی که دارای استعداد بالقوه بیشتری هستند در زمره قهرمانان بین المللی قرار می گیرند(شارکلی،1382).

از تمایزات فیزیکی انسانها ، اندازه¬های بدنی یا آنتروپومتری وترکیب بدن متنوع آنها را می توان نام برد. صفات و ویژگی¬های بدنی که افراد به صورت مادرزادی به ارث می¬برند تا حد زیادی در واکنش¬های حاصل از تمرین اثر داشته و طبیعی است ورزشکارانی که دارای استعداد بالقوه¬ی بیشتری هستند در زمره¬ی قهرمانان بین¬المللی قرار ¬گیرند.یکی از پر منتخب ترین وجذاب ترین ورزشها بعد از فوتبال ،بی تردید در سطح جهان، بسکتبال می باشد. رشته ورزشی بسکتبال به واسطه ایجاد تحرک بی نظیرو همکاری گروهی و تیمی بسیار زیاد در ان همواره در جذب نو جوانان و جوانانمی تواند مو فق عمل نماید. با توجه به وجودرابطه اختلاف ساختار بدنی با عملکردممختلف افراد که به طور وضوح درهمه رشته های ورزشی به چشم می خورد ،دور از ذهن نیست که این اختلافات هم در  مهارتهای پایه بازی بسکتبال دیده شود ولی چرایی و چگونگی این اخلافات را این پژو هش ها هستند که به اثبات می رسانند . جدا  از تفاوتهای فردی که  استعداد،هوش،وضعیت تغذیه ای هم از جمله آنها می باشند . همبستگی  سایز اندامها با عملکرد مهارتی  بحثی همیشگی در توسعه هر چه بیشترورزش بسکتبال بوده است.  چرا که شاید شما درسطوح قهرمانی این ورزش ،کمتر بازیکنی با قد cm160 پیدامی کنید و این  بازگو کننده وجود تاثیر بعضی عوامل فیزیکی همچون اندازه قد بدن در اجرای بهتر این مهارت است.
بنابراین آگاهی مربیان و دست¬اندرکاران این رشته از نقش اندازه¬های بدنی و ترکیبات بدن در اجرای این مهارت علاوه بر این که به  سرعت رشد این ورزش می افزاید،باعث جهت گیری درست تر افراد به رشته ورزشی مورد دلخواه آنهامی شود تا زمینه پیشرفت بیشتری را در آینده برای آنها به همراه داشته باشدواین همان وظیفه کلیدی مربیان در راستای کمک به استعداد یابی و توانایی های جسمی  افراد است) رحمانی نیا ، 73).
 
1-2- بیان مسأله
اجرای بهینه ومطلوب مهارتهای ورزشی ناشی از تعامل پیچیده عوامل فیزیولوژیکی ،آنتروپومتریکی،روانشناختی وزیست حرکتی با یکدیگر است،از قبیل ویزگیهای آنتروپومتریکی وفیزیولوژیکی معین (کلاسن ،1994)  . اختلافات فردی  بحثی عمیق و همیشگی است که در همه جنبه¬های عملکردی متخصصین را به خود مشغول کرده است . هیچ دو نفری از لحاظ اندازه¬های بدنی کاملاً به هم شبیه نیستند . تفاوت¬های فردی را بر حسب اجرای برخی از مهارت-های حرکتی ، به عنوان اختلافات پایدار و بادوام بین افراد تعریف کرده¬اند (نمازی¬زاده ، اصلانخانی ، 1377).
پژوهشگران بیان می دارند که افراد مستعد باید خیلی زود شناسایی و به طور مداوم کمک شوند تا به در جات اجرایی بالایی در ورزش نائل شوند.
بشر پیوسته در تقلا بوده است تا سریع تر بدود،بیشتر بپرد،دورتر پرتاب کند و قدرت مقاومت و مهارت بیشتری به نمایش بگذارد.از طریق تجربیات عملی ،مشاهده وتجربیات علمی روش های قدیمی آمادگی جسمانی و بهبود مهارت ها که روزگاری رایج و طرفداران زیادی داشت از دور خارج می شود و روش های جدید که بر پایه فهم و آگاهی و اصول علمی استوار است جایگزین آن می شود(نری موسی،1383).

بسکتبال هم که یکی از پر طرفدار ترین و جذاب ترین ورزشهاست از این قضیه مستثنانیست و این ورزش همان طور که هر ساعت و در هر سطح و سنی بر دو ستداران خود می افزاید ، لزوم توجه به ویژگی های ورزشکاران این رشته را بیشتر نشان می دهد.
در شوت موفق بسکتبال که هدف اصلی تلاش تیمی است بین دو نفر فرد که هر دو هم قد هستند و از یک وزن مساوی برخوردار هستند، همیشه یک نفر موفق¬تر عمل می¬کند و این مسأله می¬تواند فکر مربی و حتی ورزشکار را به خود مشغول کند که ما بقی تفاوت¬ها در کجای کار است .به طور مثال حتی طول انگشتان یکی از عواملی است که در اجرای شوت می¬تواند خیلی مؤثرواقع شود(ویسناپو و همکاران 2007) .
 آنترو پومتری را می توان در مفهوم عمومی آن به صورت اندازه گیری ابعاد بدن انسان تعریف نمود،که سابقه تاریخی آن به زمان های  بسیار دور بر می گردد(فیزنت،1375).
در بسیاری از تحقیقات دیده شده که در هر رشته ورزشی ورزشکاران نخبه ساختار فیزیولوژیکی و آنتروپومتریکی ویژه ای دارند
.توریولا(1987)در تحقیق خود نشان داد که نداشتن فیزیک مناسب بر عملکرد موفق آمیز بر عملکرد موفقیت آمیز ورزشکار تاثیر گذار است.به نظر وی تفاوت بین ورزشکاران در عوامل مورفولوژیکی بر عملکرد آنها تاثیر مهمی دارد.
 به طور مثال نتایج نشان می¬دهند قد بلند می¬تواند در پرتاب شوت در بسکتبال تأثیر مثبت داشته باشد و همچنین رابطه توده بدن را با پرتاب بازیکنان  نشان می¬دهد(ویسناپو ، 2008).
در پژوهش¬های فراوان ارتباط خصوصیات آنتروپومتریکی با سطح آمادگی بدنی ورزشکاران به اثبات رسیده ، و ما ارتباط سطح آمادگی جسمانی را با عملکرد در بسکتبال راهم  می¬توانیم شاخصی برای ارتباط اندازه¬های بدنی با عملکرد و اجرا در بسکتبال بخصوص در اجرای تکنیک-های فردی فرض نماییم.
شاید همیشه انتظار این می رفته که ترکیب بدن همه ورزشکاران شباهت زیادی به هم دارد و حال آن که در مطالعات می بینم که این مساله بسیار بحث برانگیز بوده و چگونه با اندازه گیری در صد چربی دو نفر ورزشکار می توانیم رشته ورزشی اختصاصی آنها را تشخیص دهیم واین موضوع شاید جالب به نظر بیاید که که کدامین عوامل فیزیولوژیکی افراد بسکتبالیست  می تواند این افراد  را از بقیه ورزشکاران حرفه ای متمایز نماید.

در تحقیقات ارتباط بین پرتاب و یا آمادگی بدنی ،اندازه¬های آنتروپومتریکی و ترکیب بدن  در بازیکنان بسکتبال به چشم می¬خورد ولی ارتباط این ویژگی¬ها با اجرای مهارت¬های مثل شوت ، پاس و دریبل کمتر در یک مجموعه به چشم می¬خورد بنابراین با توجه به این مسأله موضوع این تحقیق ارتباط برخی  ویزگیهای آنتروپومتریکی وترکیب بدن با عملکرد بازیکنان بسکتبال نخبه دختر می¬باشد که آیا این اندازه¬ها یا اجرای شوت و پرتاب آزاد و دریبل آن¬ها ارتباطی دارد ؟ و اگر ارتباطی وجود دارد بین کدام شاخص¬ها و چقدر می¬باشد ؟
 
1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق
میزان رشد نضج،رشد و تکامل در ورزشکاران جوان تفاوت داردو افزایش اندازه بدنی ظرفیت عملی دستگاههای مختلف بدن برای هر فرد تابع سطح خاصی است.از آنجا که صفاتی همچون اندازه بدنی،قدرت و استقامت از عوامل تعیین کننده در بیشتر ورزشها می باشند،میزان رشد و نضج یک ورزشکار در مو فقیتهای ورزشی او بسیار تاثیر گذار است.
مربیان نباید تحت تاثیر شکست های آنی افراد تیم یا موفقیت های آنی آنها قرار گیرندچرا که تفاوتهای فردی در بعضی از سنین اجرای مهارتها را برای بعضی از افراد بسیار آسان و برای برخی دیگر بسیار مشکل می کند بنابراین مربیان باید بکوشند تا در تشخیص قابلیتهای جسمانی ورزشکاران خود توانا باشندو این عادلانه نیست که از ورزشکاران با قابلیتهای متفاوت ،انتظار یکسانی داشته باشیم(شارکلی،1382).
بسکتبال یکی از پرطرفدارترین رشته¬های ورزشی در جهان می¬باشد . شرکت کنندگان در رده¬های سنی گوناگون ، بسکتبال را به عنوان ورزشی شناخته¬اند که اهدافی از قبیل سرگرمی ، رقابت تعلیم و تربیت ، خلاقیت و تناسب اندام را دنبال می¬کند . مهارت¬های فردی شرط لازم برای موفقیت در این ورزش می¬باشد (ارفعی ، 83).

شناخت و آگاهی مربیان از اینکه چقدر شکل ساختمانی ، اندازه¬ی دست¬ها ، قطر دست¬ها و اندام¬ها ، پهنای اندام¬ها ، شاخص توده بدن با اجرای مهارت پیچیده¬ای چون بسکتبال ارتباط دارد و اینکه این ارتباط بیشتر در اندازه کدام قسمت¬ها است . صرفه¬جویی در وقت و هزینه را به همراه دارد ، و از آن مهمتر باعث می¬شود که فرد ورزشکار زودتر جهت رشته ورزشی انتخابی خود را در آینده معین نماید.تحقیقات انجام شده بر روی نخبگان بسکتبالیست همچنان ادامه دارد،و امروزه آن چنان بر روی پستهای تخصصی در بسکتبال کار شده است که ساختار فیزیولوژیک مناسبی برای انتخاب بهتر گاردها،سانترها و فورواردها محاسبه شده است.مثلا کمترین درصد چربی در مقایسه ای که از بین  بسکتبالیستها به دست آمده بود ،مربوط به گاردها بوده است (سوح کی.جی,2009).
این تفاوت¬های آناتومیکی و بدنی به آسانی قابل تشخیص نیست و بهترین راه برای رسیدن به این موضوع مطالعه و تحقیق تجربی می¬باشد . قابلیت¬های جسمانی – حرکتی در ورزش بسکتبال گاهی اوقات در ثانیه¬ها و صدم ثانیه¬ها باعث موفقیت یک تیم و شکست تیم دیگر می-شود و مربی بسکتبال با نتایج به دست آمده از این تحقیق شاید بتواند با انتخاب درست بازیکنان نتایجی چند برابر در موفقیت حاصل کند و جنبه دیگر استفاده نوآموزان و نونهالان مشتاق به ورزش است که باعث می شود آینده ورزشی خود را بیشتر مورد توجه قرار داده و باعث هدایت آنان به رشته ای می شود که در آینده در آن موفق تر شوند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

مقاله در مورد کاربرد مینی تنیس در آموزش مبتدیان و ورزش مدارس تحت

ارسال‌کننده : علی در : 95/6/31 6:5 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله در مورد کاربرد مینی تنیس در آموزش مبتدیان و ورزش مدارس تحت فایل ورد (word) دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد کاربرد مینی تنیس در آموزش مبتدیان و ورزش مدارس تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد کاربرد مینی تنیس در آموزش مبتدیان و ورزش مدارس تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد کاربرد مینی تنیس در آموزش مبتدیان و ورزش مدارس تحت فایل ورد (word) :

کاربرد مینی تنیس در آموزش مبتدیان و ورزش مدارس

مقدمه:
مینی‏ تنیس علاوه بر آنکه سرگرمی مفرحی است می‏تواند به عنوان ابزاری مؤثر برای تشخیص کودکان صاحب استعداد تنیس و آماده سازی بازیکن‏های مبتدی در هر سن برای بازی در زمینی بزرگ کاربرد داشته باشد. مینی تنیس برای شمار زیادی بازیکن جدید امکان فوق العاده‏ای ایجاد می‏کند. علاوه بر ساده و مفرح بودن، تقریباً همه جا می‏توان بازی کرد و به وسایل گران قیمت نیاز ندارد. همچنین می توان مینی تنیس را در مدارس پایه گذاری کرد تا استعداد های مناسب این رشته را شناسایی نمود.

زمین مینی تنیس
سطح زمین: زمینهای تنیس، کف سالنهای ورزشی ، سطح بتونی یا اسفالت حیاط مدارس یا هر سطحی که در حد قابل قبول صاف و تراز باشد ، اما خاک کوبیده شده یا چمن برای بازی مینی تنیس مناسب است .

اندازه زمین: زمین مینی تنیس اندازه مشخصی ندارد لیکن بهتر است زمینی به اندازه 4 * 12 متر باشد. زمین بدمینتون برای بازی مینی تنیس ایده ال است، تور را پائین بیاورید و بازی کنید . برای کشیدن خط ها در زمین سر پوشیده می توان از نوار چسب و در زمینهای سر باز از گچ یا هر ماده دیگر استفاده کرد . با تقسیم زمین از وسط می توان مناطق سرویس را مشخص کرد .

محدوده های زمین: در شرایط ایده ال ، حد اقل 2 متر در هر انتهای زمین و 1 تا 2 متر نیز بین هر دو زمین فاصله وجود دارد . برای یک جلسه آموزش که تاکید بر روی آموختن ضربات است می توان از یک زمین تنیس به ترتیبی که قبلا مشخص شده ( 1 تا 6 ) استفاده کرد بدون آنکه از نظر ایمنی مشکل تولید شود لیکن این ترتیب برای انجام مسابقه عملی نیست.
تور: هر نوع تور سبک وزن مانند تور بد مینتون مناسب است . در صورتی که تور در دسترس نباشد می توان از یک طناب استفاده کرد . ارتفاع تور در وسط باید 80 سانتیمتر ودر محل پایه ها 85 سانتیمتر باشد.
پایه ها: تور و پایه مخصوص مینی تنیس در بازار موجود است. پایه های تور زمین والیبال یا بد مینتون نیز مناسبند . اگر هیچ یک از این وسایل موجود نباشد سر تور یا طناب را به هر چه شد گره بزنید . چنانچه این امکان نیز موجود نیست ، یک خط روی زمین بکشید و بازی کنید.

راکت و توپ
راکت: راکت های کوچک ایمن تر و مناسب ترند، طول راکت ممکن است از 45 سانتیمتر تا 65 سانتیمتر تغییر کند . بیشتر سازندگان معتبر راکت تنیس مانند : head – wilson – babolat و غیره، راکتهایی در اندازه های گوناگون و مناسب برای کودکان و نوجوانان می

سازند . برای افراد واقعا مبتدی از یک راکت چوبی هم می توان استفاده کرد ، با چنین راکتی نه تنها به خوبی می توان بازی کرد بلکه بسیار ارزان هم هست . اگر هر بازیکن خودش این راکت را بسازد ارزانتر هم تمام خواهد شد. با یک قطعه تخته چند لا و ابزار ابتدائی نجاری به راحتی می توان این راکت را ساخت .
طرز ساخت به این ترتیب است : تخته چند لا باید حدود 1 سانیمتر ضخامت داشته باشد . برای آنکه دسته راحت تر باشد و راکت از گلو نشکند دو قطعه را که مطابق شکل از تخته چندلا بریده اید هر یک را به یک طرف دسته بچسبانید . دسته راکت را سوهان یا کاغذ سمباده بزنید تا صاف شود و به راحتی در دست جای گیرد .

توپ : توپ های ابری چه برای بچه ها و چه برای بزرگسالهای مبتدی بسیار مناسبند به شرطی که یا در داخل سالن با آنها بازی شود یا اگر در زمین سرباز از آنها استفاده می شود ، باد نوزد. در بهترین شرایط پس از آنکه بازیکنها ضربات اصلی را با استفاده از توپ های ابری آموختند ، می توانند از توپ های تنیس کم باد یا توپهای تمرینی ، که از توپهای تنیس معمولی سبکتر و کم باد ترند و سپس از توپهای متداول تنیس استفاده کنند . اگر هیچ نوع از توپهای ذکر شده موجود نباشد ، چون توپهای معمولی برای مبتدی ها مشکل است ، می توان از یک توپ تنیس سوراخ یا کهنه استفاده کرد .
تکنیکهای اصلی تنیس :
یک مبتدی هر چه در ضربه و عبور دادن توپ از روی تور موفق تر باشد بازی برایش سر گرم کننده تر خواهد بود . لذا تکنیک منطقی، تکنیکی است که در صد موفقیت مبتدی را افزایش بدهد و در نتیجه بازی در زمین را برای بازیکن به تجربه ای خوشایند تبدیل کند . با استفاده از مینی تنیس بسیاری از

شاگردان از همان ابتدا رالی های موفق را تجربه میکنند و نخستین درس را می آموزند یعنی تنیس بازی می کنند. چگونگی آن چندان مهم نیست مهم فعالیت است .

راههای زیادی برای زدن توپ تنیس وجود دارد تنیس یک ورزش انفرادی است و هر بازیکن دیر یا زود راهی مخصوص به خود را برای زدن ضربه فورهند ، بک هند یا سرویس خواهد یافت آنچه برای یک بازیکن ” صحیح ” است شاید برای بازیکن دیگر ناراحت کننده باشد . احتمالا مهمترین معیار تشخیص یک ضربه خوب از یک ضربه بد کیفیت و کارآیی هر ضربه است . مهارتهای ساده ارائه شده، بگونه ای طراحی شده اند که بازیکن مبتدی بتواند با اتکا بر این پایه مطمئن ، سبک و روش خاص خود را پرورش بدهد .

 

مهارتهای ساده با توپ:
تمرین پرتاب:

انفرادی
پرتاب توپ به هوا و دریافت
انواع – کف زدن قبل از هر دریافت ، چرخش 360 درجه ( یک دور کامل )
پرتاب فاصله – پرتاب از زیر ، پرتاب از رو ، پرتاب با دست راست ، پرتاب با دست چپ .
در حال دویدن – پرتاب متوالی توپ به هوا با دست راست ودست چپ
پرتاب به هدف – داخل یک جعبه یا یک حلقه از فاصله های متفاوت

دو نفره
پرتاب توپ به یک دیگر و شمارش در یافتهای موفق .
انواع – فواصل ثابت – پس از در یافت موفق یک قدم به عقب
بازیکن شماره 1 توپ را پرتاب میکند و بازیکن شماره 2 با کف یا پشت دست به توپ ضربه می زند و آن را بر میگرداند ، بازیکن شماره 1 توپ را دریافت میکند .
پرتاب مورب توپ از روی تور برای همبازی
تمرین با نس:
انفرادی
توپ را به هوا پرتاب کنید ، بگذارید یک بار با نس کند در جائی که دو دست را روی شکم گذارده اید توپ را بگیرید .
توپ را به هوا پرتاب کنید ، بگذارید یک بار با نس کند ، با کف دست توپ را به بالا بزنید .
به توپ که درست پس از طی نقطه اوج جهش در حا ل سقوط قرار دارد با نوک انگشتان ضربه بزنید .
توپ را با کف دست پشت سر هم به زمین بزنید .
انواع – از دست دیگر استفاده کنید ، از هر دو دست یکی در میان استفاده کنید ، کلاغ پر یا پرش همراه با جمع شدن پاها در بین بانس ها ی توپ
دونفره
شاگرد ها با زدن توپ به زمین با کف دست آنرا به یکدیگر پاس می دهند .
یکی از شاگردها توپ را به زمین می زند و دیگری در حا لی که دست هایش را روی شکم گذارده توپ را می گیرد و بالعکس .
انواع – رقابت – اولین زوجی که 10 بار توپ را دریافت کند – پرتاب از روی تور ، بلند ، کوتاه ، در عرض ، در طول برای به حرکت در آوردن همبازی .

مهارت های ساده با توپ و راکت :
تمرین حمل توپ روی راکت:
مهارتهای انفرادی و تمرین با همبازی
در حالی که توپ روی راکت قرار دارد روی خط های زمین راه بروید ، بشمارید چند بار توپ از روی راکت به زمین می افتد .
در حالی که توپ روی راکت قرار دارد روی خط های زمین راه بروید واسم هر خط ها را بیاموزید .
در حالی که توپ روی راکت قرار دارد نفر جلو را دنبال کنید اگر توپ بر زمین افتاد به آ

خر صف بروید و ادامه بدهید .
در حالی که توپ روی راکت قرار دارد از خط انتهای زمین به طرف تور بروید و سپس بدون چرخش بدن عقب عقب به خط انتهای زمین باز گردید.
توپ را به هوا پرتاب کنید و آنرا با راکت بگیرید بدون آنکه روی راکت با نس کند.
انواع : توپ را پس از جهش از روی زمین با راکت بگیرید . توپ را بدون استفاده از دست روی راکت قرار دهید . حفظ تعادل توپ روی راکت – بنشینید و بر خیزید. حفظ تعادل توپ روی را

کت – از بین پا های همبازی عبور کنید . توپ را از یک راکت به راکت دیگر ( قل و یا پاس ) دهید ، چند بار این کار را تکرار کنید قبل از آنکه توپ سقوط کند .

بازیهای گروهی و مسابقات
در حالی که تعادل توپ را روی راکت حفظ کرده اید بطرف تور بدوید ، تور را لمس کنید ، بر گردید و توپ را به نفر بعد پاس دهید .

در یک صف ، بازیکن شماره 1 توپ را به بازیکن شماره 2 پاس می دهد ، شماره 2 به بازیکن شماره 3 والی آخر ، نفر آخر می دود و سر صف قرار می گیرد .
انواع – نفر آخر صف از میان پاهای دیگر ان عبور می کند وخود را به سر صف می رساند .

تمرین زدن توپ :
انفرادی
با راکت پشت سر هم به زیر توپ ضربه بزنید.
1- چند ضربه ؟ (50 الی 100 )
2- راه رفتن روی خط های زمین .
3- عبور از موانع
4- ایستادن روی یک پا
5- زدن توپ با هر دو روی راکت یکی در میان
6- حرکت به جلو ، به طرفین وبه عقب
7- زدن توپ با لبه راکت
8- ایستادن در داخل حلقه
9- نشست و بر خاست
با استفاده از راکت ، توپ را پشت سر هم به زمین بزنید.
انواع : مثل شکل همچنین 1 توپ را داخل مناطق مشخص – یک حلقه یا مربع بزنید .
با زدن پی درپی توپ به زمین شکل های مشخص و یا حرف اول اسم شاگردان را بسازید .
توپ را به هوا بزنید ، پس از با نس ، توپ در حال سقوط را دو باره بزنید .
دو توپ را یکی در میان به زمین بزنید ، توپ را به بالا بزنید ، بانس ، به پائین بزنید

، با نس، به بالا بزنید ، ;..

تمرین با همبازی
دو همبازی یکی در میان توپ را به بالا و به پائین می زنند .
یکی از شاگردان توپ را برای دیگری پرتاب می کند و او توپ را روی راکت ثابت نگه می دارد
انواع : توپ را به بالا پرتاب کنید و قبل از آنکه آنرا روی راکت ثابت نگهدارید بگذارید یک بار با نس کند .
یکی از شاگردان در حالی که توپ را با راکت پی در پی به زمین می زند به اطراف حرکت می کند ، همبازی او تلاش می کند توپ را تصاحب کند و همین حرکت را ادامه دهد .
یکی از شاگردان توپ را پرتاب می کند و دیگری پس از با نس توپ را می گیرد .
رالی فورهند و بک هند از روی تور

بازیهای تیمی و گروهی
مسابقه ، هر تیم در یک صف ، نفر جلو در حالی که توپ را با راکت پی در پی به زمین می زند به شکل مار پیچ از بین نفرات می گذرد و به آخر صف می رود و توپ را با دست روی زمین به طرف نفر بعد می غلتا ند .

تمرین با دیوار:
تمرین با دیوار یکی از بهترین راه های پرورش مهارتهای تنیس است ، یافتن دیوار برای تمرین چندان مشکل نیست و بازیکن می تواند بدون وابستگی به همبازی تمرین کند . در تمرین با دیوار بازیکن می تواند خود سطح کنترل و سرعت را تعیین کند بدون آنکه برای بر گرداندن صحیح و زدن توپهای همبازی به جای مناسب فشاری را احساس کند .
پرتاب توپ با دست:
شاگردان با دست توپ را به دیوار ، پرتاب و سپس در یافت می کنند
انواع : دریافت توپ قبل از بر خورد با زمین
دریافت توپ پس از یک با نس و بهم زدن کف دستها
پرتاب به هدف
پرتاب به زاویه ، توپ به طرف زاویه زمین و دیوار پرتاب می شود در حالی که اول به زمین می خورد .
شمارش ( تعداد پرتابها را تعیین کنید )
پرتاب از رو ، پرتاب از زیر مانند شکل با همبازی

ضربه زدن / رالی کردن با راکت :
با دیوار رالی کنید ، یک با نس
شمارش ( تعداد ضربات را3 ، 5 یا 10 تعیین کنید)

انواع : نوع ضربه را تعیین کنید ، محدودیت هایی تعیین کنید مانند بالاتر از تور ، زیر 3 متر روی دیوار ، بیش از 3 متر روی زمین و;..
هدف تعیین کنید ، حلقه روی زمین ، نشانه روی دیوار
دو هدف تعیین کنید و آنها را یکی در میان با توپ بزنید
ترکیبی از ضربات گوناگون تعیین کنید .
انواع والی
قدم بعد – فاصله را از دیوار زیاد کنید و برای شروع والی سرویس بزنید .

ضربات زمینی ( groundstrokes ):
تمرینهای سوئینگ:
بسیاری از این تمرینات را می توان در زمین های بازی ، میادین ورزشی یا سالنهای سر پوشیده بدون نیاز به زمین خط کشی شده یا تور انجام داد و در صورت لزوم از طناب ، صندلی یا اشیا ی دیگر بخوبی می توان به جای تور استفاده کرد .
سوئینگ برای تفریح – چه کسی توپ را دورتر می زند ، یکی از شاگردان از یک سر محوطه توپ را می زند ، همبازی او جای توپ را علامت می زند .
سوئینگ با کف دست (فور هند ) – از نزدیک تور شروع کنید و به تدریج عقب بروید .
سوئینگ با پشت دست ( بک هند ) – از نزدیک تور شروع کنید وبه تدریج عقب بروید .
سوئینگ برای ارتفاع – از یک تور بلند تر (تور بدمینتون ) یا دیوار توری اطراف زمین و از این قبیل ، استفاده کنید .
سوئینگ برای 3 شاگرد – پرتاب کننده ، زننده ضربه ، دریافت کننده ، به منظور بیشتر کردن سوئینگ ، دریافت کننده هر بار یک قدم عقب می رود .
سوئینگ به هدف – سه نشانه ، شاگرد توپ را با دست در جلو بدن به زمین می اندازد و نشانه ها را به ترتیب هدف قرار می دهد . همبازی روی نشانه ها می ایستد ، یکی از شاگردان همبازیش را هدف قرار می دهد و او توپ را قبل از اینکه به زمین برخورد کند می گیرد .
سوئینگ و هدف گذاری – شاگردان پشتشان را به دیوار می چسبانند ، در هر نوبت یک شاگرد جلو می آید ، توپ را به زمین می اندازد و با ضربه ای آنرا هر چه دورتر می فرستد مربی در محوطه هدف قرار می گیرد و جای فرود توپ را علامت می گذارد ، شاگردی که توپ را زده است جلو می آید وروی علامت جای فرود توپش می ایستد ، این کار تا زمانی که تمام شاگردان حرکت را انجام دهند ادامه دارد .
سوئینگ برای فورهند و بک هند:
تمرین
برای 6 یا 9 شاگرد ، زننده ضربه ، دریافت کننده را نشانه می گیرد ، پرتاب کننده ، زننده ضربه و دریافت کننده باید مشخص باشند . ایمنی واطمینان حاصل کنید که شاگردان در زمین پرسه نزنند .

تمرین بک هند درایو ( تمرین چرخشی )
از 4تا 12 شاگرد ، هر شاگرد بعد از یک ضربه به انتهای صف در طرف دیگر زمین می پیوندد و پرتاب کننده برای او توپ پرتاب می کند .
هر شاگرد تعداد ضربه های موفقش را می شمارد ( چپ دستان را مشخص نمائید ) زمانی که شاگردان دور می چرخند توپی را بر می دارند و نزدیک مربی یا فردی که تعیین شده می گذارند .

 

عوض کردن صف (بهبود ضربه های زمینی )
از 4 تا 12 شاگرد ، در اینجا 7 شاگرد نشان داده شده است ،مربی وشاگردی که قادر به انجام کار باشد با دست توپ پرتاب می کنند ، هر شاگرد قبل از پیوستن به صف دیگر 3 ضربه می زند . یکی از افراد را مشخص نما ئید تا تعویض صف صحیح انجام گیرد .
عبور توپ از روی تور 1 امتیاز

فرود توپ داخل زمین 2 امتیاز
فرود توپ داخل 3/1میانی زمین 3 امتیاز

بیس بال آمریکائی
جهت دادن به ضربه های فورهند و بک هند
از 5 تا 12 شاگرد ، در اینجا 8 شاگرد نشان داده شده است .شاگردان به 2 گروه تقسیم می شوند : ضربه زنها (تیم 1 ) ، توپ گیرها (تیم 2) . ضربه زنها فضای خالی بین توپ گیرها را نشانه میگیرند . هر شاگرد 1 ضربه می زند وبه انتهای صف می رود ، توپ گیرها سعی می کنند توپ رابگیرند و مجازند فقط یک قدم به طرف توپ بردارند . برای هر توپی که توپ گیرها نتوانند بگیرند وبه زمین بخورد 1امتیا ز .

گوشه بازی
بهبود ضربه های زمینی – تعداد زیاد ( تا 16 شاگرد ) شروع خوبی برای تمرین های گروهی است ، در اینجا 12 شاگرد نشان داده شده است .2 ضربه مورب ( cross court ) بعد ازهر ضربه بازیکن به صف دیگر می پیوندد افراد قبل ازآنکه به صف دیگر بپیوند ند یک توپ آزاد رااز روی زمین بر می دارند .

 

سرویس (service )
تمرینهای پرتاب توپ:
بسیاری از این تمرینها را می توان در زمینهای بازی ، میادین ورزشی یا سالن سر پوشیده بدون نیاز به زمین خط کشی شده یا تور انجام داد ودر صورت لزوم از طناب یا صندلی یا اشیای دیگر به خوبی می توان به جای تور استفاده کرد .
پرتاب فاصله – توپ را از رو به دورترین فاصله پرتاب کنید . هر شاگرد دو بار پرتاب می کند و دورترین پرتاب علا مت گذاری می شود .

پرتاب ارتفاع – توپ را از رو به بالا ترین ارتفاع پرتاب کنید .هر شاگرد در فاصله ای مشخص از یک دیوار آجری یا توری می ایستد ،توپ را پرتاب می کند ، ارتفاع اندازه گیری می شود .

پرتاب دقت – شاگرد توپ را از یک نقطه علامت گذاری شده پرتاب می کند به ترتیبی که داخل یک حلقه که در فاصله ای قرار دارد فرود بیاید .
پرتاب دقت فاصله – در زمین تنیس شاگردان به نوبت توپ را از رو پرتاب می کنند . عبور توپ از روی تور 1 امتیاز ، فرود صحیح توپ در محوطه سرویس 2 امتیاز و فرود توپ در داخل حلقه ، یا محوطه هدف 3 امتیاز
پرتاب از گوشه ها – تشویق شاگردان به زدن سرویس با استفاده از حرکت ” پرتابی ” از 4 تا 12 شاگرد ، در اینجا 6 شاگرد نشان داده شده است . هر شاگرد 4 بار توپ را پرتاب می کند . زمانی که شاگرد موفق شد 4 بار توپ را با دست به داخل زمین پرتاب کند اجازه می یابد 2 بار با راکت سرویس بزند در هر زمان می توان از چهار گوشه زمین استفاده کرد . برای هر سرویس موفق 1 امتیاز در نظر بگیرید .

زدن سرویس به همبازی :
تشویق شاگردان به زدن سرویسهای عمیق ، از 4 تا 12 شاگرد ، در اینجا 8 شاگرد نشان داده شده است . شاگردان در قطر زمین برای همبازی خود سرویس می زنند . زمانی که دریافت کننده بتواند توپ را پس از یک بانس بگیرد ، هر دو همبازی 1 امتیاز می گیرند ، اگر دریافت کننده از خط انتهای زمین عبور نکند وبه داخل زمین نیاید و توپ را بگیرد ، هردو همبازی 2 امتیاز میگیرند . سرویسها باید داخل محوطه سرویس فرود بیایند .

زدن سرویس از ایستگاهها:
تشویق شاگردان به زدن سرویسهای عمیق تر، از 4 تا 12 شاگرد ، در اینجا 6 شاگرد نشان داده شده است . شاگردان از ایستگاه شماره 1 نزدیک به تور شروع می کنند واز قطر زمین سرویس می زنند . زمانی که توانستند 2 سرویس موفق بزنند ، عقب وبه ایستگاه شماره 2 می روند ومنتظر نوبتشان می مانند . شاگردان در هر نوبت 2 سرویس می زنند .اولین شاگردی که از ایستگاه شماره 4 دو سرویس موفق بزند 1 امتیاز دریافت می کند .

زدن سرویس در تمام زمین :
از 4 تا 12 شا گرد ، در ا ینجا 8 شاگرد نشان داده شده است . تیم شماره 1 شانزده توپ را ( هر شاگرد 2 توپ ) سرویس می زند و مربی سرویسهای موفق را می شمارد . تیم شماره 2 توپها را جمع می کند و سرویس می زند . قدم بعد ، تیم ها توپ را در داخل محوطه سرویس (نه تمام زمین ) می زنند .

بازی سرویس :
بهبود دقت وتداوم سرویسها ، از 4 تا 12 شاگرد ، در اینجا 7 شاگرد نشان داده شده است .شاگردان دور زمین حرکت می کنند و هر یک 2 توپ از هر گوشه زمین سرویس می زنند .” فاصله ایمنی ” را حتما در نظر بگیرید .

والی (volley )
تمرینهای PUNCH / BLOCK:
بسیاری از این تمرین ها را می توان در زمینهای بازی ، میادین ورزشی یا سالن های سر پوشیده بدون نیاز به زمین خط کشی شده یا تور انجام داده ودر صورت لزوم از طناب ، صندلی یا اشیای دیگر به خوبی استفاده کرد . بیشتر این تمرین ها با کمک همبازی انجام می گیرند . مانع شدن / سد کردن block) ) در گروههای دو نفره یکی از شاگردان توپ را از زیر پرتاب می کند و دیگری با دست باز توپ را (block ) می کند . با مشت بسته (punch ) باز هم در گروههای دو نفره وبا استفاده از داخل مشت بسته توپ را ( punch ) می کنند .

block / punch ” آرام ” به هدف ، روی زمین و بر روی پرتاب کننده یک هدف تعیین کنید . پرتاب کننده با پرتاب یا ضربه زدن به توپ آنرا برای همبازیش می فرستد واو توپ را به آرامی به طرف هدف block / punch می کند . اگر شاگردان بخواهند به طرف توپهای والی ، سوئینگ کنند به احتمال زیاد والی های آنها دورتر از هدف فرود خواهد آمد .
به طرف ساق پا ( انگشت های پای همبازی ) block / punch کنید ، پرتاب کننده توپهای بلند می اندازد وهمبازی او توپها را به پائین وبه طرف پاهای پرتاب کننده block /punch می کند .در حالی که زننده ضربه پشت به دیوار چسبانده است ، دیوار امکان سوئینگ را از شاگرد س

لب می کند واو را متوجه می کند که سوئینگ می کرده است .
ضربه های زمینی و والی (3نفره ):
ایجاد تداوم در والی ها وضربه های زمینی ” از 5 تا 8 شاگرد ، در اینجا 8 شاگرد نشان داده شده است . تیم 3 نفره ( به اضاقه یک توپ جمع کن ) رالی می کنید . بازیکنی که در موقعیت تور قرار ذارد باید والی کند . بازیکنها ئی که فورهند یا بک هند می زنند ، پس از هر ضربه جایشان را عوض می کنند .رالی های بیشتر از 5 ضربه 1 امتیاز

مدافعین در مقابل مهاجمین :
مربی توپ را برای زوج مهاجم پرتاب میکند که در مقابل زوج مدافع بازی کنند. زوجها به نوبت بازی می کنند. اولین زوجی که 3 امتیاز کسب کند جای تیم مدافع را می گیرد.
نکته: تیم مدافع اجازه ندارد از توپهای بلند ( لاب) استفاده کند.

والی عمیق :
کنترل والی وتشویق شاگردان به زدن والی های عمیق ، از 6 تا 12 شاگرد ، در اینجا 9 شاگرد نشان داده شده است .شاگردانی که والی می زنند منطقه علامت گذاری شده را هدف می گیرند .برای هر ضربه داخل منطقه علامت گذاری شده 1 امتیاز

تنیس والیبال :
کنترل والی ، از 8 تا 12 شاگرد ، در اینجا 12 شاگرد نشان داده شده است . بازیکن شماره 1 با پرتاب توپ از زیر ، بازی را شروع می کند وتیم حریف می تواند با حد اکثر 3 ضرب توپ را از روی تور بر گرداند . بازیکنی که آخر ین ضربه را می زند ( چه موفق وچه نا موفق ) رالی بعد را شروع می کند .اولین تیمی که به امتیاز 11 برسد برنده بازی است .

یک مسابقه تنیس دیواری :
یک مربع به ابعاد 75/2 متر روی دیوار و یکی دیگر به همان ابعاد روی زمین بکشید . یکی از بازیکنها با زدن توپ از زیر به دیوار از پشت خط انتهائی ، بازی را شروع می کند . امتیاز بازی می تواند 11 تائی و یا سیستم متداول شمارش تنیس استفاده شود . چنانچه بازیکنی مانع زدن ضربه یکدیگر شوند ، آن امتیاز دو باره بازی می شود .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

مقاله نگاهی گذرا بر ادبیات غرب تحت فایل ورد (word)

ارسال‌کننده : علی در : 95/6/31 6:5 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله نگاهی گذرا بر ادبیات غرب تحت فایل ورد (word) دارای 29 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نگاهی گذرا بر ادبیات غرب تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نگاهی گذرا بر ادبیات غرب تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نگاهی گذرا بر ادبیات غرب تحت فایل ورد (word) :

نگاهی گذرا بر ادبیات غرب

فهرست:
تاثیر ادبیات فارسی بر شاعران غربی
ادبیات کهن فارسی و مطالعات غربی ها
تاثیر ادبیات اسلامی بر شاعران غربی
غرب در تقابل با مولوی و گونه ادبی صوفی
نمایشنامه «آنتونی و کلئوپاترا» اثر ویلیام شکسپیر

منابع:

www.farsdailypages.com

www.maghrebzamin.com

www.shoara.com

تاثیر ادبیات فارسی بر شاعران غربی
ادبیات فارسی بر نویسندگان و فرهنگ های بسیاری فراتر از مرزهای خود تأثیرگذار بوده است. غنای ادبیات این مرز و بوم تا به حدی است که بسیاری از مراکز بزرگ دانشگاهی جهان، از برلین تا ژاپن، برنامه های ثابتی با عنوان «مطالعات فارسی» با هدف بهره مندی از میراث ادبی ایران در نظر گرفته اند تا به قول ای.جی. براون «قضاوتی نامناسب در مورد فعالیت های اندیشمندانه و ذهنی این ملت باهوش و با استعداد» نداشته باشند.

ال.پی.الول ساتن، پروفسور برجسته و سرشناس مطالعات فارسی در دانشگاه ادینبرو معتقد است: «شعر فارسی یکی از غنی ترین ادبیات های شعری جهان است.» پروفسور دیک دیویس، استاد دانشگاه ایالتی اوهایو نیز در این مورد می گوید: «ادبیات فارسی به تناسب گستره خود، بیش از آثار ادبی هر زبان دیگری در ساختار و کلیشه های ضرب المثل های انگلیسی نفوذ کرده است.»

ادبیات کهن فارسی و مطالعات غربی ها
مطالعات تخصصی غربی ها بر روی ادبیات اوستایی و ادبیات کهن فارسی در قرن هیجدهم آغاز شد و محققین به بررسی آثار زرتشتی آمده از شرق پرداختند.

آنکتیل دوپرون فرانسوی برای اولین بار وندیداد را در سال 1975 ترجمه کرد و آثاری از سر ویلیام جونز و سیلوستر دوساسی در خصوص متون پهلوی به چاپ رسید. در قرن نوزدهم نیز برخی محققان از جمله گروتفند، عضو انجمن سلطنتی گوتینگن، به ترجمه و رمزگشایی متون کهن میخی پرداختند.

شدت و عمق نفوذ ادبیات فارسی در فرهنگ و ادب غرب زمانی آشکار می شود که بدانیم به گفته کریستوفر دکر، استاد دانشگاه کمبریج، «محبوب ترین اشعار در دوره ویکتوریا و یکی از محبوب ترین اشعار در زبان انگلیسی رباعیات خیام بوده است. گواه این ادعا آن است که در ویرایش سال 1953 از کتاب جملات قصار آکسفورد، 188 قطعه از رباعیات ذکر شده که از این تعداد 59 مورد رباعیات کامل هستند که در حدود دوسوم از کل آثار خیام را تشکیل می دهند.» جالب تر آن که آثار شکسپیر و یا نسخه رسمی انجیل نیز تا این حد مورد استناد قرار نگرفته اند.

تاثیر ادبیات اسلامی بر شاعران غربی
ادبیات و فلسفه ایران با ظهور اسلام به چنان غنایی دست یافت که ادبیات و فلسفه غرب را تا حد زیادی تحت الشعاع قرار داده و متأثر از خود کرد.به گفته دیک دیویس،فیتز جرالد و امثال او «جفت روح» خود را که سال ها به دنبالش بوده اند، در خیام و امثال او یافته اند، به عنوان نمونه، برخورد گوته با غزلیات حافظ آن چنان برای او شورانگیز و الهام بخش بود که به سرودن «دیوان شرقی» و «گام نهادن در راه شناخت شعر فارسی» در دوره رمانتیک منجر شد. رالف والدو امرسون، از دیگر تحسین کنندگان ادبیات فارسی، در مقالات خود با عنوان های «شعر فارسی» (اهداف اجتماعی و نامه ها، 1876)، «از فارسی حافظ» و «غزل» به تمجید از شعر فارسی پرداخته و نقشی ارزنده در افزایش بیش از پیش هواداران نظم بی بدیل فارسی ایفا کرده است.

علاقه و توجه امرسون به شعر و شعرای فارسی وجه دیونسی شخصیت او را آشکار می سازد که نیچه به همین وجه علاقمند شده بود.نیچه از مخالفین سرسخت تفکر متافیزیکی یونان بود. او علاقه و احترام زیادی برای ایرانیان قائل بوده و در بحث اعتقاد ایرانی به تاریخ می گوید:«ایرانیان برای نخستین بار به تاریخ به صورت کامل اندیشیدند. ای کاش در عوض رومی ها، ایرانیان اربابان یونان می شدند;»در یادداشت های نیچه حکایاتی از گلستان سعدی به چشم می خورد که حکایت از آن دارد که این فیلسوف بزرگ متأثر از شعرای اسلامی ایران زمین بوده است.

جاذبه سعدی دیگران را نیز تحت تاثیر قرار داده است. لافونتن «شعر خانه مغول» را با کمک بخش هایی از گلستان سعدی می سراید و دیدرو، ولتر، هوگو و بالزاک نیز در آثار خود به نوشته های سعدی اشاره می کنند.

حافظ در نگاه نیچه سمبل همان خرد شوریده دیونسی است که نیچه در فلسفه خود می ستاید. تحسین گوته از حافظ و خرد شرقی او که در دیوان شرقی گوته مشهود است، نخستین سوق دهنده نیچه به سوی ادبیات فارسی و شگفتی های آن به شمار می رود. در مجموعه آثار نیچه شعری کوتاه به نام «به حافظ؛ پرسش های یک تشنه آب» نیز به چشم می خورد.

غرب در تقابل با مولوی و گونه ادبی صوفی
ادبیات و تفکرات صوفی در غرب پس از جنگ جهانی اول رواج یافت و متفکرانی همچون موریس نیکول و کنت واکر و فلاسفه ای مانند گوردیف و اوسپنسکی شیفته آن شدند.

آثار بزرگانی همچون عطار، جامی، حافظ، شبستری و مولوی الهام بخش چندین نسل از نویسندگان و متفکران غربی بوده است.از اوایل قرن بیست و یکم میلادی مولانا جلال الدین بلخی، شاعر و فیلسوف ایرانی به عنوان یکی از محبو ترین شاعران جهان مطرح شد و آثار او که تا حدودی به انگلیسی ترجمه شده، متفکران و هنرمندان بسیاری را مجذوب خود نموده است.

با تأکید بر این موارد و آثار دیگر در این زمینه می توان چنین گفت که تاثیر و نفوذ ادبیات فارسی بسیار فراتر از آثاری است که به زبان فارسی نوشته شده اند و آثار تمامی افرادی را دربرمی گیرد که صرف نظر از زبان و نژاد بومی خود تفکری فارسی را در ادبیات، متافیزیک و فلسفه خود دنبال می کردند.

نمایشنامه «آنتونی و کلئوپاترا» اثر ویلیام شکسپیر
«کلئوپاترا» یکی از پرآوازه‌ترین شخصیت‌ها در تاریخ ادبیات شرق و غرب است. تاکنون هیچ شخصیتی مانند کلئوپاترا مورد توجه ادیبان بزرگ جهان نبوده است. موضوعی که از نظر مفاهیم تاریخی، عجیب و غریب است و به قصه‌های تخیلی می‌ماند; جلوه‌ای از شکوه و عظمت، جمال، کبر و غرور، و ضیافتها و مراسمی که هیچ‌یک به پای آن نمی‌رسد، واز نظر سیطره عواطف و عشق مصیبت‌بار، و حوادث تراژیک تاریخی و جنگهای بزرگ بی‌همتاست. سریرها شکسته می‌شوند و همه آرزوهای طرفین بر باد می‌رود. و نتیجه آنها شخصیتی می‌شود عجیب، که تمام ویژگیهای اقتدار و ذکاوت بی‌بدیل، زنانگی کامل، و آفرینش نیرنگها و ترفندهای بی‌نظیر را ـ که زیرک‌ترین زنان در آن می‌مانند ـ دارد.

او زندگی خود را وقف زیستن در اقتدار و لذ‌ّات کرد، تا لحظه‌ای که با چشمان خویش افول ستاره‌اش را دید; او با مرگ خویش بر اوکتاویوس، پیروز شد، همان‌گونه که پیش از آن با زیبایی شگفتش و ذکاوتش بسیاری از قیصرهای زمانه‌اش را نابود کرد، او در این راه کمترین شکی به خود راه نداد. او خود را وقف کشورش، مصر کرده بود.

کلئوپاترا موضوع نمایشنامه‌های بسیاری در ادبیات جهان گردید. 15 نمایشنامه فرانسوی، 6 نمایشنامه انگلیسی، و چهار نمایشنامه ایتالیایی ; و در ادبیات معاصر ما، احمد شوقی اولین کسی است که آن را مطرح کرد و شهرت جهانی یافت.نمایشنامه «جولانگاه کلئوپاترا» یکی از اولین نمایشنامه‌هایی است که به زبان ما نگاشته شده است; و شگفت اینکه سرودن این نمایشنامه مصادف با نگارش نمایشنامه «کلئوپاترای اسیر» سروده ژودل شاعر فرانسوی در عصر نهضت به سال 1955 م می‌باشد.ولی احمد شوقی نمایشنامه‌اش را به سبک و سیاق اکثر نویسندگان پیشین ننوشت;معروف‌ترین آنها نمایشنامه «آنتونی و کلئوپاترا» اثر ویلیام شکسپیر بود که آن را حدود سالهای 1607 سرود، و پس از آن «در ایران» نمایشنامه «همه چیز به‌‌خاطر عشق، یا جهان گم‌شده» بود که برای اولین‌بار در سال 1677 به روی صحنه رفت و در سال 1678 چاپ شد نمایشنامه‌های دیگری نیز نوشته شده است که در خلال این بحث به آنها اشاره خواهد شد.

نامعقول است اگر بگوییم که شوقی این نمایشنامه را صرفا‌ً با تکیه بر اسناد و مدارک تاریخی سروده است، بلکه از دیدگاه هنری مانند دیگر شاعران پیش از خود به آن پرداخته است. هیچ یک از مورخان نتوانستند به منبع تازه‌ای دست یابند، چرا که آشنا با این نوع بررسی جدید نبودند، آنها تلاش کردند که شوقی را متهم کنند که آنچه سروده است بر اساس تخیلات و توهمات شخصی بوده و عاری از تأثیر آثار ادبی گذشته است. درحالی‌که با مقارنهای قاطعی که صورت گرفته، شوقی با ا‌ِشراف کامل از آثار ادبی که نام برده‌اند بیشترین بهره را برده است و برخلاف نظر آنها که مدعی هستند اصالت اثر را از بین برده، کاملاً به آنها وفادار بوده است. در خلال بحث به بیان جایگاه شوقی در استفاده از نمایشنامه‌های قبل، یاد می‌کنیم، و به تأثیرپذیری از این جایگاه در تصویر شخصیت کلئوپاترا، می‌پردازیم.

علاوه بر این او از موضعهای فرعی و افکار و تصاویر عامه بهره برده است. و اشاره‌ای هم خواهیم داشت به اینکه چگونه او از این تأثیر‌پذیری به نحو کامل و موفقیت‌آمیز استفاده کرده است.

علی‌رغم روابط عاشقانه بین آنتونیوس و کلئوپاترا که محور حوادث بزرگی بوده است، نویسندگان غرب از جدال بین این دو عاشق و معشوق و اوکتا‌ویوس به‌عنوان نمادی از نبرد دائم بین شرق و غرب استفاده کرده‌اند و کلئوپاترا بار تمامی این نبرد را بر دوش می‌کشد. او زنی مکار و نیرنگ‌باز است که، تمامی این نیرنگها را برای آرمانهایش به کار می‌برد، و آنتونیوس را در این امر وارد او را اغوا می‌کند و جز لذ‌ّات خویش، هیچ‌چیز برایش ارزشی ندارد.در نهایت همه چیز را تحت سیطره خود درمی‌‌آورد. و شگفت‌تر آنکه همه به‌عنوان عقلانیت شرقی با او به دشمنی پرداخته‌اند، نه به‌عنوان یک ملکه، بلکه به‌عنوان یک مصری ـ با شدت تمام ـ آن را به‌عنوان نوعی جنگ خونبار بین شرق و غرب مطرح می‌کنند.

به‌طور مثال در نمایشنامه «آنتونی و کلئوپاترا» شکسپیر، آنتونیوس با مشاهده تسلیم ناوگان جنگی روم در اسکندریه چنین می‌گوید:«همه چیز نابود شد، این زن مصری پست به من خیانت کرد.. و ناوگانم را به دشمن تسلیم کرد; سه بار جنایت کردی ای خائن، و من فریب خوردم، فریب; چه روح شیطانی دارد این زن مصری!! این افسونگر که سینه‌اش تاج سرم بود و نخستین آرمان من بود.

با افسون شگفتش مرا شیفته خود کرد، به‌راستی که او یک کولی است، او مرا به عمق گمراهی کشاند.»)عین چنین توصیفی در نمایشنامه «در ایران» آمده است.ونتیدیوس (Ventidius) فرمانده ناوگان دریایی در رابطه با ملت مصر و کلئوپاترا چنین می‌گوید:«ملتی که همه افرادش ریاکارند، خیانت را به هنگام تولد با هوایشان تنفس می‌کنند; و ملکه‌شان خلاصه روح این ملت است.»

(پرده پنجم صحنه اول)مادام ژیراردن نمایشنامه‌نویس فرانسوی در اثرش به نام «کلئوپاترا» (1947) او را زنی هرزه، غرقه دل لذ‌ّات تصویر می‌کند: «او چیزی جز عشق‌ورزیدن نمی‌شناسد، پاداش عدل او کینه‌توزی است، هیچ چیز جز لذ‌ّات جسمانی او را از خود بی‌خود نمی‌کند، تا آنجا که برده‌ای قوی‌هیکل جرئت پیدا می‌کند و چشم در چشمانش می‌دوزد و می‌گوید «ساعتی کام برگیرم و بمیرم». او فرمان را اجرا می‌کند چون در برابر پیمانی که شکسته بود نوشیدن زهر بهترین گزینه است!احمد شوقی در برابر این عبارات و امثال آن موضع دفاعی از کلئوپاترا می‌گیرد. و همه نویسندگان را به سوء‌نیت متهم می‌کند. و تلاش می‌کند منصفانه با او برخورد کن

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

مقاله در مورد منظومه شمسی تحت فایل ورد (word)

ارسال‌کننده : علی در : 95/6/31 6:5 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله در مورد منظومه شمسی تحت فایل ورد (word) دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد منظومه شمسی تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد منظومه شمسی تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد منظومه شمسی تحت فایل ورد (word) :

منظومه شمسی

فهرست
موضوع صفحه
پیشگفتار 2
سیارات و منظومه شمسی 4
خورشید و ماه 9
فضا و تلسکوپ 12
سفینه 14
منابع و مآخذ 16

پیشگفتار
چه زمانی جهان شکل گرفت؟
اگر همان طور که ستاره شناسان عقیده دارند , عالم در حال بزرگ شدنباشد باید قبول کرد که در زمان گذشته کوچکتر بوده است مدت ها قبل همهی کهکشان های جهان می بایست در فضایی کوچکتر فشرده شده باشد شاید انفجاری عظیم باعث پخش شدن کهکشان در فضا شده باشد این انفجار بزرگ بایستی در حدود 15000 میلیون سال پیش روی داده باشدحال آیا زمین مرکز جهان است؟
جهان مجموعه ای از تمامی سیارات اقمار ستارگان و کهکشانهاست جهان در تمام جهات گسترده شده است ممکن است ما نتوانیم قسمتهایی از جهان را با تلسکوپهایمان ببینیم بنابراین نمی توانیم بگوییم که ایا زمین در مرکز جهان است یا نه همان طور که میدانید نیرویی شما را روی زمین ثابت نگه می دارد که پیوستگی تمام عالم را نیز حفظ کرده است این نیرو جاذبه نام دارد که در بین ستارگان سیارات و کهکشانها وجود دارد البته جاذبه ستارگان را در کهکشانهای عظیم در کنار هم نگه می دارد

 

 

ستاره شناسان می توانند سرعت حرکت کهکشانها و ستارگان را اندازه بگیرید اکثر انها در حال دور شدن از ما هستند هر چه کهکشانها از ما دورتر باشند به نظر می رسد که با سرعت بیشتری از ما فاصله می گیرند و این بدان معنا است که جهان در حال بزرگ سدن است ستاره شناسان عقیده دارند که جهان در حال بزرگ شدن است و شاید این بزرگ شدن به پایان نرسد اما این سیر ممکن است کندتر شود و یا حتی متوقف گردد و سپس جهان شروع به کوچک شدن کند و نهایتا تمامی کهکشانها به هم برخورد کرده یکدیگر را نابود کنند فاصله ی بین ستارگان بسیار زیادتر از ان است که ستاره شناسان بتوانند برای بیان ان از واحد کیلومتراستفاده کند به جای ان معمولا از سال نوری استفاده می کنند یک سال نوری مسافتی است که نور در یک سال طی می کند که تقریبا مساوی است با نه و نیم تریلیون کیلومتر.

سیارات و منظومه ی شمسی
1- سیارات چگونه نامگذاری شده اند؟
2- منظومه ی شمسی چیست؟

3- چند سیاره در منظومه شمسی وجود دارد و بزرگترین و کوچکترین سیاره در منظومه شمسی چیست؟
4- منظومه شمسی کجا به پایان می رسد؟
5- مدار چیست؟
6- کدام سیاره آنقدر داغ است که سرب در آن ذوب می شود؟
7- کدام سیارات حلقه هایی به دور خود دارند؟
8- کدام سیاره سریعتر می چرخد؟
9- کدام سیاره می تواند در آب شناور شود؟
10- آیا تمام سیارات و اقمار در یک جهت قرار می گیرند؟
11- حفره های شهابسنگی کجا دیده می شوند؟
12- ایا شهابسنگها باعث از بین رفتن انسانها می شود؟
13- ستاره ی دنباله دار چیست ؟
14- ایا ستاره های دنباله دار خطرناکند؟
نام تمام سیارات منظومه ی شمسی به جز یکی از اسامی خدایان و الهه های انسان های روم و یونان گرفته شده است برای مثال نام بزرگترین سیاره _ ژوپیتر ( مشتری) _ نام یونانی خدای خدایان است استثنای این نامها نام سیاره ی ما زمین علت ان نیز این است که در قدیم می پنداشتند که تمامی سیارات مانند خدایان در بهشت قرار دارند و زمین نیز زیر انهاست منظومه ی شمسی از خورشید و تمامی اجرامی که به دور ان می چرخند تشکیل شده است سیارات اقمار انها خرده سیارات شهابسنگها و ستاره های دنباله داری نیز هستند که هر ک

دام در مداری مشخص به دور خورشید می چرخد نیروی جاذبه ی خورشید همهی این اجرام را در منظومه ی شمسی نگه می دارد چون بزرگتر از انهاست در منظومه ی شمسی نه سیاره است که عبارت اند از : تیر ( عطارد) , زهره , زمین , مریخ , مشتری , کیوان ( زحل) , اورانوس , نپتون و پلوتون .
پلوتون دورترین سیاره از خورشید است ولی در حال حاضر فاصله ی انها کمتر از نپتون است و تا سال 1999 نیز همین طور خواهد بود . البته در جهان سیارات دیگری مانند خ

ورشید وجود دارد که ما نمی توانیم ان را ببینیم .
بزرگترین سیاره ی منظومه ی شمسی مشتری است که تقریبا قطری برابر 142 هزار کیلو متر یعنی بیش از 11 برابر قطر زمین دارد حجم مشتری بیش از 1300 برابر حجم زمین است اگر وزن تمام 8 سیاره ی دیگر را با هم جمع کنیم وزن مشتری 5/2 ان خواهد بود.
کوچکترین سیاره ی شمسی پلوتن است قطر ان حدود 2900 کیلو متر یعنی سه چهارم کره ی ماه است
تصور می شود که دورترین سیاره ی منظومه ی شمسی پلوتون در لبه ی منظومه ی شمسی قرار دارد .
مدار ان به طور میانگین حدود 6 هزار میلیون کیلومتر از خورشید فاصله دارد این مسافت 1 میلیون برابر پهنای اقیانوس اطلس بین قاره ی امریکا و اروپه است.
هر چند که گمان می رود که تعدادی از ستارگان دنباله دار منظومه ی شمسی در مدارهایی حرکت می کنند که نقاطی از ان بسیار دورتر از این فاصله قرار دارند . فاصله ی این نقاط تا خورشید برابر با نصف فاصله ی خورشید تا نزدیکترین سیاره است یعنی در حدود 2 سال نوری به عبارت دیگر برای عبور از این منظومه ی شمسی باید 4 سال نوری حرکت کرد که تقریبا برابر با 40 میلیون کیلو متر است مدار مسیری است دایرهای و یا بیضی شکل که اجرامی در فضا ان را طی می کنن

د .
سیارات روی مدار محور دایره ای شکل خورشید می گردند و اقمار حول مداری به دور سیارات گردش می کنند. برای قرار گرفتن یک فضاپیما در مدار زمین فضاپیما باید به ان سوی جو پرواز کند. فضاپیما باید سرعت خود را لااقل به 28000 کیلومتر در ساعت برساند, یعنی تقریبا معادل 8 کیلومتر در ثانیه.اگر فضا پیما نتواند به این سرعت برسد, به زمین سقوط خواهد کرد. سه سیاره سیاره را به زیباترین سیاره آسمان تبدیل کرده است. ستاره شناسان عقیده دارند که نپتون نیز دارای حلقه هایی است.
عطارد به قدری به خورشید نزدیک است که خورشید چرخش ان را کند کرده است. این سیاره به قدری کند می چرخد که یک روز کامل ان از یک طلوع تا طلوع بعدی 176 روز زمینی طول می کشد .این زمان دوبرابر سال عطارد در طول یک روز 2 بار سالروز تولدتان فرا میرسد .
سیاره ای که سریعتر از دیگر سیارات منظومه ی شمسی می چرخد و از انه نیز بزرگتر است مشتری ست . این سیاره تقریبا در 9 ساعت و 50 دقیقه یک بار می چرخد یعنی با سرعتی

معادل 5/2 برابر سرعت چرخش زمین . هر نقطه روی خط استواری مشتری با سرعتی بیش از 45 هزار کیلو متر در ساعت به دور مرکز سیاره می چرخد این سرعت به قدری زیاد است که در وسط مشتری یک برامدگی ایجاد کرده است .
منظومه ی شمسی مانند چرخ و فلکی بزرگ است که تمام سیارات ان در یک جهت به دور خورشید حرکت می کنند . اگر می توانستید روی قطب شمال خورشید بایستید و از انجا نگاه کنید می دیدیدکه تمام سیارات در جهت خلاف عقربه های ساعت به دور خورشید می گردد هر چند که همه ی اقمار از این قاعده پیروی نمیکنند اگر چه بیشتر اقمار در خلاف جهت عقربه های ساعت در مداری دور سیاره ی خود حرکت می کنند تعدادی در جهت دیگر در حرکتند. مشتری دارای قمرهایی است که در هر دو جهت یاد شده حرکت می کنند, اما این اقمار به یکدیگر برخورد نمی کنند؛ زیرا در مدارهایی با فاصله هایی متفاوت از مشتری در حرکتند.
شهاب سنگ ها هنگام برخورد به زمین حفره ها و دهانه هایی ایجاد می کنند. یک حفره شهاب سنگی در «آریزونا» وجود دارد که عرضی معادل 1250 متر دارد و در حدود 25000 سال پیش شکل گرفته است. اکثر حفره های شهابسنگی پر و ناپدید شده اند, اما کرات دیگر چنین نیست. سطح ماه, تیر, مریخ و اقمارش و بیشتر اقمار مشتری از دهانه ها و حفره های شهاب سنگی پوشیده شده است.
تا جایی که اطلاع در دست است هیچ کس تاکنون به وسیله سقوط شهاب سنگ از بین نرفته است.
شهاب سنگها به قدری کمیابند که احتمال برخورد آنها به انسان ها بسیار بعید است.
ستاره دنباله دار در مداری حول محور خورشید و در آسمان همانند ماه معلق به نظر می رسد. به نظر نمی آید که ستاره های دنباله دار با سرعت زیاد حرکت کنند. در واقع سرعت آنها تقریباً برابر با سرعت گردش یک سیاره یه دور خورشید است.

تا به حال زمین حتی از میان بخش انتهایی ستاره ی دنباله دار «هالی» بدون هیچ آسیبی عبور کرده است. سیارک ها بیشتر در کمربندی بزرگ در بین مریخ و مشتری بر دور خورشید می گردند.

خورشید و ماه
1- اندازه خورشید چقدر است؟
2- خورشید از چه ساخته شده است؟

3- خورشید از چه زمانی درخشش خود را آغاز کرد؟
4- به هنگام خورشید گرفتگی(کسوف) چه روی می دهد؟
5- اندازه مااه چه قدر است؟
6- ماه از کی پدید آمده است؟

قطر خورشید 139 هزار کیلومتر است, یعنی ده به توان نه برابر قطر زمین. وزن آن 333 هزار برابر وزن زمین است و حجم آن به قدری زیاد است که می تواند 1300000 زمین را در خود جای دهد. اگر زمین را به یک توپ تنیس تشبیه کنیم , به اندلزه ی یک خان است .
خورشید کره ی عظیمی از گازها داغ است حرارت ان به قدری بالاست که باعث به وجود امدن نوری سفید رنگ و گرم می شود . بیشترین گاز موجود در خورشید به تدریج به گاز دیگریبه نام هلیم تبدیل می شود و در حین این عمل , حرارت بسیار زیادی تولید می شود . خورشید درخشش خود را از حدود 5000 میلیون سال پیش اغاز کرد . این ستاره از توده ای ابر مانند از گاز و غبار معلق در فضا پدید امده است . این توده به تدریج کوچکتر و متراکمتر می شد . هر چه این فشار و تراکم بیشتر می شد , حرارت مرکز ان افزایش پیدا می کرد تا انجا که حرارت ان به قدری بالا

رفت که شروع به پرتو افشانی کرد و خورشید به وجود امد . بقیه ی ان توده ی ابر مانند نیز تبدیل به سیارات , ستاره های دنباله دار و اقمار و شهابسنگها شد . حرارت سطح خورشید در حدود 6 هزار درجه ی سانتی گراد است که می تواند هر چیز را که در کره ی زمین یافت می شو

د , بخار کند . حرارت مرکز خورشید بسیار بیشتر از این است , یعنی در حدود 14 میلیون درجه سانتی گراد . به هنگام کسوف , ماه جلو خورشید حرکت می کند و سایه اش روی زمین می افتد . در این زمان هوا تاریک می شود و خورشید مدت کوتاهی ناپدید می گردد و هوا تاریک و سرد می شود . در طول ماه گرفتگی (خسوف) ممکن است به نظر اید که ماه کوچکتر شده و یا ناپدید گردیده است . علت این پدیده , حرکت زمین در جلوی خورشید و افتادن سایه زمین بر روی

ماه است . قطر ماه در حدود 3500 کیلومتر است , یعنی مساوی با عرض استرالیا . مساحت کل ماه چیزی کمتر 4 از برابر قاره ی اروپاست . شکل گیری ماه همزمان با شکل گیری منظومه ی شمسی و کره ی زمین , یعنی در حدود 4600 میلیون سال پیش بوده است . هر 4 هفته یک بار شکل ماه از هلال ماه نو به ماه کامل تبدیل می شود و مجددا به حال اول بر می گردد . این تغییرات را نمودهای ماه می نامند . در واقع این ماه نیست که تغییر شکل می دهد , بلکه زمانی که به دور زمین در حرکت است . قسمت های مختلف ان به وسیله ی خورشید روشن می شود . ما تنها قادر به دیدن قسمت های روشن هستیم.

فضا / تلسکوپ و اولین کسانی که به فضا رفتند
1- بزرگی و قدرت تلسکوپهای ستاره شناسان تا چه حد است ؟
2- اولین مردی که به فضا رفت , که بود ؟
3- اولین زن فضانورد که بود ؟
4- اولین فردی که بر سطح ماه گام نهاد که بود ؟

 

بزرگترین تلسکوپ در روسیه قرار دارد که قطر ایینه ی ان 6 متر است و می تواند اجرامی را که در انتهایی ترین قسمت جهان شناخته شده قرار دارند , ببیند . در (( هاوایی)) تلسکوپ بزرگتری با ایینه ای به قطر 10 متر در حال ساخته شدن است . بزرگترین رادیو تلسکوپ که به جای امواج نوری با امواج رادیویی کار می کند , تلسکوپ ((ارسیبو)) در ((پورتوریکو)) است که در صفحه ای به وسعت 300 متر دارد . این تلسکوپ نیز می تواند اجرامی را که در حاشیه ی جهانند ,

اشکار کند . یک فضا نورد روسی ,((یوری گاگارین)) اولین مردی بود که به سفر فضایی رفت .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

پاورپوینت تحلیل الگوریتم ها تحت فایل ورد (word)

ارسال‌کننده : علی در : 95/6/31 6:5 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت تحلیل الگوریتم ها تحت فایل ورد (word) دارای 15 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت تحلیل الگوریتم ها تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت تحلیل الگوریتم ها تحت فایل ورد (word)

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت تحلیل الگوریتم ها تحت فایل ورد (word)

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت تحلیل الگوریتم ها تحت فایل ورد (word) :

اسلاید 1 :

تحلیل الگوریتم ها

1 . با استفاده ازاستقرای ریاضی نشان دهید زمانی که n توان صحیحی از 2 است جواب رابطه بازگشتی زیربرابرچیست ؟

                               اگر n = 2                                      2

                               اگربرای k>1 ، n = 2      T(n) =    2T(n/2) + n 

 

2 . مرتب سازی درجی می تواند به صورت یک روال بازگشتی بشرح زیر بیان شود . به منظور مرتب کردن A[1..n] ، آرایه A[1;n-1] را بطور بازگشتی مرتب کرده و سپس A(n) را درآرایه مرتب شده A[1..n-1] درج می کنیم . یک رابطه بازگشتی برای زمان اجرای این نسخه بازگشتی از مرتب سازی درجی بنویسید

اسلاید 2 :

مرتب سازی درجی روی آرایه های کوچک در مرتب سازی ادغام

1 . یک تغییر در مرتب سازی ادغام را در نظر بگیرید که درآن n/k زیر لیست با طول k با استفاده از مرتب سازی درجی ، مرتب شده و سپس با استفاده از فرایند ادغام استاندارد ادغام می شوند و k مقداری است که باید مشخص شود .

 a . نشان دهید که n/k زیر لیست هر یک با طول k می توانند بوسیله مرتب سازی درجی در بدترین حالت در زمان (n/k)  مرتب شوند.

 b . نشان دهید که زیر لیست ها می توانند دربدترین حالت درزمان (nlg(n/k)) ادغام شوند . 

اسلاید 3 :

 درستی قانون Horner

 قطعه کد زیر قانون horner را برای ارزشیابی چند جمله ای                                  

P(x) = a  x

        = a  + x(a  + x(a  +…+x(a    + xa  )…)),

با ضرایب داده شده a  ,a  ,…, a   و یک مقدار برای x پیاده سازی می کند :

1     y 0

2      i n

3      While i 0

4          do  y a  + x . y

5                 i i -1  

اسلاید 4 :

 a . زمان اجرای مجانبی این قطعه کد برای قانون Horner چیست ؟

 b . شبه کدی برای پیاده سازی الگوریتم ارزشیابی ساده چند جمله ای بنویسید که هر جمله از چند جمله ای را از ابتدا محاسبه می کند . زمان اجرای این الگوریتم چیست ؟ در مقایسه با قانون Horner چگونه است ؟

 c . ثابت کنید که ثابت زیر یک ثابت حلقه برای حلقه while در خطوط 3- 5 است .

y = a        x

اسلاید 5 :

وارونگی

 1 . چه آرایه ای با عناصر مجموعه {1,2,…,n }  بیشترین وارونگی ها را دارد ؟ این آرایه چند وارونگی دارد ؟

 2 . چه رابطه ای بین زمان اجرای مرتب سازی درجی و تعداد وارونگی ها درآرایه ورودی  وجود دارد ؟

 3 . الگوریتمی ارائه دهید که تعداد وارونگی ها در یک جایگشت روی n عنصر را در بدترین حالت در زمان (nlgn)  تعیین کند . 

اسلاید 6 :

رشد توابع

 1 . فرض کنید f(n) و g(n) بطور مجانبی توابع غیرمنفی باشند . با استفاده از تعریف اصلی نماد ، ثابت کنید که max(f(n),g(n)) = (f(n) + g(n))

 2 . توضیح دهید چرا عبارت ” زمان اجرای الگوریتم A حداقل O(n  ) است ” ، بی معنی است ؟

 3 . آیا 2    = O(n  )  ؟ آیا 2   = O(2   )  ؟

 4 . نشان دهیدهر ثابت حقیقی a  وb که b>0 ،

                                                                             ( n+a )  = (n  )

اسلاید 7 :

 5 . آیا 2    = O(n  )  ؟ آیا 2   = O(2   ) ؟

 6 . ثابت کنید زمان اجرای یک الگوریتم  (g(n))  است اگر و فقط اگر زمان اجرای آن در بدترین حالت O(g(n))  و زمان اجرای آن در بهترین حالت (g(n))  باشد .

 

اسلاید 8 :

نمادهای استاندارد و توابع عمومی

 1 . نشان دهید اگر f(n) و g(n) توابع صعودی یکنواخت باشند ، آنگاه توابع f(n) + g(n) وf(g(n)) نیز صعودی یکنواخت هستند ، و اگر علاوه بر آن f(n) و g(n) غیر منفی نیز باشند ، آنگاه f(n). g(n)  صعودی یکنواخت است .

 2 . آیا تابع lg n !  بطور چند جمله ای محدود است ؟ آیا تابع lg lgn !  بطور چند جمله ای محدود می شود ؟

 3 . کدام یک بطور مجانبی بزرگتر است :

                                                               lg *(lgn)   یا lg(lg*n)

 

اسلاید 9 :

 a . توابع زیر را برحسب مرتبه رشد رتبه بندی کنید .

Lg(lg*n)     2        (2 )           n           n!         (lg n)!

(3/2)          n         lg  n        lg(n!)        2            n

Ln ln n       lg*n     n. 2         n             ln n        1

 2              (lg n)       e            4          (n+1)!       lg n              

اسلاید 10 :

v برای دو تابع f(n)  و g(n)  داریم f(n) = (g(n))  اگروفقط اگر f(n) = O(g(n))  و f(n) = (g(n))  .

v اکثر ویژگی های رابطه ای اعداد حقیقی در مقایسه های مجانبی نیز به کار میروند .

 تعدی :

 f(n) = (g(n))  و g(n) = (h(n)) دلالت می کنند براینکه f(n) = (h(n))  

 f(n) = O(g(n))  و g(n) = O(h(n)) دلالت می کنند براینکه f(n) = O(h(n))  

 f(n) = (g(n))  و g(n) = (h(n)) دلالت می کنند براینکه f(n) = (h(n))  

 f(n) = o(g(n))  و g(n) = o(h(n))  دلالت می کنند براینکه f(n) = o(h(n))  

 f(n) = (g(n))  و g(n) = (h(n)) دلالت می کنند براینکه f(n) = (h(n))   

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >