سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوست داشتن چیزی، [نسبت به کاستی های آن] کور و کَرَت می سازد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

دانلود مقاله راهبردهای منابع آب در بیابان و بیابان زدایی با wor

ارسال‌کننده : علی در : 95/7/30 4:20 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله راهبردهای منابع آب در بیابان و بیابان زدایی با word دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله راهبردهای منابع آب در بیابان و بیابان زدایی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله راهبردهای منابع آب در بیابان و بیابان زدایی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله راهبردهای منابع آب در بیابان و بیابان زدایی با word :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: پنجمین کنفرانس سراسری آبخیزداری و مدیریت منابع آب و خاک کشور

تعداد صفحات: 8

نویسنده(ها):

علیرضا وحیدی – هیأت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان ، دانشگاه جیرفت

چکیده:

با بروز خشکسالی شدید سال جاری مدیریت منابع آب در ایران اینک به جایی رسیده است که به یکی از مهمترین مباحث رایج در سطح کلان کشور تبدیل شده و کارشناسان زیادی را در وزارتخانه ها و سازمان های مختلف واداشتهاست تا با نشست های کارشناسی برای برون رفت از این بحران راه چاره ای بیاندیشند. اگرچه پیش بینی خشکسالیها به دلیل تغییرات غیر قابل پیش بینی آب و هوا دشوار است اما در طول سالیان گذشته بسیاری از دانشمندان نسبت بهبروز و ظهور چنین مسایلی هشدارهای لازم را داده اند. آنچنانکه سازمان ملل متحد کمبود منابع آب را سبب کاهش زمین های کشاورزی اعلام کرده و متعاقب آن کاهش تولید مواد غذایی را نیز در دهه های اخیر هشدار داده است چهبسا کمبود آب اثرات جانبی و غیر مستقیمی نظیر افزایش فقر و گرسنگی ، تخریب اکوسیستم ، بیابان زایی ، تغییراتآب و هوا و حتی تهدید صلح جهانی را نیز در پی دارد. از طرف دیگر پدیده زمین گرمایی که سر و صدای زیادی هم در جهان به پا کرده است نیز خود در بروز و ظهور این گونه پدیده ها نقشی اساسی دارد. به استناد برنامه زیست محیطیسازمان ملل متحد پدیده ال نینو که از گرم شدن آب اقیانوس آرام آغاز می شود خود معلول گرم شدن کره زمین می باشد. پدیده ال نینو که با بروز سیلابهای شدید و خشکسالی های متناوب همراه است تهدید بالقوه ای برای کشاورزی ومنابع آب محسوب میشود . به علاوه دمای زیاد زمین نیز میزان تبخیر آب و کاهش رطوبت خاک را سبب می شوند بطوریکه گسترش بیابان ها در آفریقا و دیگر نقاط جهان از عوارض پدیده ال نینو اعلام شده است و از این نظر تقریباً100 کشور جهان از جمله ایران در حال حاضر با پدیده بیابان زایی مواجه هستند. این موضوع برای کشور ایران که بیش از 80 درصد خاکش را اقلیمی خشک و فراخشک در بر گرفته و مجموعه ای از چالش های مدیریتی مربوط به آب نظیر سیل، خشکسالی، بی نظمی زمانی و مکانی بارش، پایین بودن بهره وری آب، ناشناخته بودن ارزش اقتصادی آب، بالابودن مصرف آب در بخش کشاورزی ) به میزان 25 درصد بیشتر از متوسط جهانی(، پایین بودن راندمان آبیاری و تولید محصول و مشکلات و مسایل آبهای مرزی و مشترک در همه مرزهای کشور را در آغاز هزاره سوم به خوداختصاص داده است و هر یک از موارد برشمرده نیز به نوعی با پدیده بیابانزایی مرتبط هستند، باید بیش از پیش موردتوجه قرار گیرد. از طرفی علیرغم محدودیت های برشمرده فوق در همین مناطق خشک و فراخشک شاهد رواناب و سیلابهای فراوانی هستیم که هر ساله از دسترس خارج شده و در مناطق پایاب حوضه مسایلی همچون پیشروی کویر وظهور طوفانهای گرد و خاک را در پی دارد. از این رو به استناد بیانیه سومین نشست جهانی آب در بهار سال 1382 می در این مقاله نیز با توجه به موضوع .» بحران مدیریت آب رنج می برد تا کمبود آب « توان گفت کشور ما نیز بیشتر ازپیش رو، بروز و ظهور پدیده بیابان زایی و مهار آن، فقط از جنبه آب و سیلاب مطرح شده است و به سایر جنبه های بیابان زایی اشاره ای نشده است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

دانلود مدیریت کلاس درس با word

ارسال‌کننده : علی در : 95/7/30 4:19 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مدیریت کلاس درس با word دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مدیریت کلاس درس با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

زمین? مورد علاقه مدیران آموزشی

مدیریت کلاس درس زمینه گسترده ای از فعالیت ها را شامل می¬شود که شامل درک فزاینده پاسخ متقابل برای آشناسازی این فعالیت ها توسط معلم صورت می¬گیرد. تمرین مدیریت کلاس درس از طریق تغییر الگوی آموزشی با تغییر نامتمرکز از کنترل به سوی مشارکت در کلاس صورت می¬گیرد. خارج از قلمرو مختلف مربوط به چگونگی مدیریت کلاس درس این تحقیق متمرکز بر مباحث مناسب و مربوط به یادگیری دانش آموزان به طور ویژه می باشد. با مطالع? تحقیق های صورت گرفته در این زمینه این تحقیق بیشتر متمرکز بر روش پاسخگویی متقابل می باشد. این مقاله از نظر تئوریکی نتیجه تحقیقات مختلف را در این تحقیق مورد تفسیر قرار می دهد مباحث این مقاله مانند رفتار مدیریتی، طرح درونی کلاس درس و اندازه کلاس می¬باشد که یکی از اولین مباحث مربوط به مدیریت کلاس درس خارج ا مباحث گوناگون دیگر است. این مورد یک آزمایش و بررسی انتقادی مباحثی است که محققان در تلاشند استنباط¬های تربیتی و دلالت های آموزشی که برای مدیران مطرح است را بررسی کنند. هدف طرح مدیریت کلاس درس بر یادگیری دانش آموزان می باشد که با یک رویکرد کلی بر پای? متغیر های گوناگونی مانند مدیریت نظم و انظباط، مدیریت اختلافات، مدیریت جایگاه درونی و مدیریت اندازه کلاس بنا شده است.
کلمات کلیدی: مدیریت کلاس درس، یادگیری دانش آموزان، طرح، مربیان و مدیران آموزشی.
عوامل مختلفی در موفقیت یا شکست یادگیری دانش آموزان وجود دارد. نظم و انظباط کلاس درس یکی از مهمترین مسایلی است که در رابطه با پیشرفت یادگیری دانش آموزان مطرح است. مدیریت کلاس درس بعنوان یک موضوع مهم در تعلیم و تربیت نخستین بار در طول سالهای 1970 تا 1980 میلادی مطرح شد (تاوارز، 1996). در آن سالها تمرکز بیشتر بر مدیریت رفتار دانش آموزان بود که برای کنترل و شکل ددادن به رفتار دانش آموزان مورد استفاده قرار می گرفت تا رفتار آنها مطابق قوانین مدرسه باشد. در نتیجه پاداش و تنبیه برای هدایت دانش آموزان به رفتار مطابق قوانین مدرسه صورت می گرفت این قوانین از سوی معلم کلاس تعیین می شد. مدیرت کلاس درس در آن زمان یک رویکرد خشن و مقتدرانه بود که در برابر رفتار نادرست دانش آموز واکنش نشان می داد اما این رویکرد باعث پرورش دانش آموزان نمی شد و به آنها اجازه نمی داد روشهای یادگیری مطلوبی را به کار ببرند. روشهایی مانند تفکر انتقادی و تراوش فکری (جونز و دیگران 1995) این تغییر نشان می دهد که چگونه دیدگاه معلمان از یک دیدگاه تسلطی و کنترلی بر دانش آموزان به یک دیدگاه مدیریت کلاس درس به صورت اشتراکی و انسان دوستانه تبدیل شد و دیدگاه مدیریت کلاس درس بر اساس کنترل بر دانش آموزان و اجبار آنها برای رفتار کردن طبق مقررات مدرسه به یک دیدگاه مدیریتی اشتراکی و دوستانه تبدیل شد.
در سال 1990 میلادی یک الگوی مدیریتی کلاس درس جدیدی ظهور یافت بر این اساس فرآیند دموکراتیک انسان گرایی (امانیسم)، توجه به گوناگونی و توجه به فردیت مورد توجه قرار گرفت. مدیریت کلاس درس به عنوان یک تکنیک آموزشی رشد پیدا کرد یک فرایند پیچیده که در آن محیط به عنوان یک برخورد متقابل میان معلم و شاگرد ساخته می شود (آدلر 1996 ص 34). این فرآیند شامل گفتگویی میان معلمان و دانش آموزان است که در آن تجربیات گذشته و حال در آن انعکاس پیدا می کند و اینکه چگونه در محیط آموزشی رفتار یکی بر دیگران اثر می گذارد (شنیدر و دیگران 1996). قوانین از هر دو طرف(معلم ، دانش آموز) به طور یکسان پذیرفته می شود این قوانین باید توسط دانش آموزان که ساختار قوانین را ایجاد کرده اند دارای اعتبار اجتماعی باشد تا یک محیط درسی پر بار برای آنها فراهم گردد (مک گنیس و دیگران 1995). در برخی تحقیقات که در اوایل قرن بیستم صورت گرفته است مدیریت کلاس درس و رابط? آن با مباحث نظم و انظباط مورد بررسی قرار گرفته است. "قهراً" (2004) پیشنهاد می دهد که معلمان نیاز به مرتب کردن تئوری نظم و انظباط و اجرای آن در کلاس درس دارند. این تفسیر هنگامی که ما هنوز هر روز در اطرافمان بی نظمی زیادی وجود دارد مناسب به نظر می رسد.
برای از بین بردن سیکل نظارت و کنترل معلم و پذیرفتن و تکمین دانش آموزان و برداشتن این الگو فرآیند مدیریت کلاس هم¬کنش بوسیله برخی معلمان پذیرفته شده است (مک گینس 1995). فرایند هم¬کنشی بر پرورش دانش آموزان و درگیر کردن آنها در تصمیم گیری¬ها. اجرای قوانین و حل مسأله متمرکز است تا با این رویکرد یک محیط یادگیری پر بار داشته باشیم. با تشویق دانش آموزان در محیط کلاس درس آنها احساس پذیرفته شدن به عنوان فردی که تفاوتهای زیادی با دیگران دارد و عقیده و نظرش دارای اهمیت است دارند.
بحث دیگر این است که چگونه یک کلاس می تواند مدیریت شود به اندازه ای که منجر به یادگیری دانش آموزان گردد. زمینه های اصلی مدیریت کلاس درس چیست؟ و نوشته های در این زمینه چه چیزی را به ما عرضه می کنند؟ نقش معمان، مربیان، مدیران آموزشی برای خلق محیط مناسب تر جهت یادگیری دانش آموزان چیست؟ در رابطه با روشهای مدیریت کلاس هم¬کنشی و واکنشی کدام یک برای محیط یادگیری بهتر و مفید تر است؟ پاسخ به این سؤالات محصول نهایی این تحقیق می باشد.
با تغییر وسایل فیزیکی و استفاده از آنها برای چیدمان کلاس درس و استفاده از ابزارهای جدید تکنولوژیکی ضروری است که این مباحث از نظر و دیدگاه طراحان این مباحث مورد نظر نباشد بلکه برای اینکه متوجه شویم کدام دیدگاه مناسب است باید از کسانی که این دیدگاهها را در نهایت به کار می برند نظر خواهی کرد. در رابطه با مباحث نظم و دیسیپلینی درونی، افزایش تکنولوژی یادگیری، گوناگونی مدیریت بهترین اندازه کلاس درس و ساختار درونی کلاس درس همل اینها جزء قلمرو گسترده مدیریت کلاس درس می باشد. این نوشته سعی دارد چند مقال? منتخب را مورد بررسی قرار دهد که مباحث و جنبه های مدیریت کلاس درس راجرا کرده اند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

دانلود مقاله Comparative Study of Insecticidal Activity of Esse

ارسال‌کننده : علی در : 95/7/30 4:19 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله Comparative Study of Insecticidal Activity of Essential Oil 1, 8درCineole and Linalool against Sitophilus oryzae با word دارای 1 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله Comparative Study of Insecticidal Activity of Essential Oil 1, 8درCineole and Linalool against Sitophilus oryzae با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله Comparative Study of Insecticidal Activity of Essential Oil 1, 8درCineole and Linalool against Sitophilus oryzae با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله Comparative Study of Insecticidal Activity of Essential Oil 1, 8درCineole and Linalool against Sitophilus oryzae با word :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: دومین همایش ملی مدیریت کنترل آفات

تعداد صفحات: 1

نویسنده(ها):

Seyed Mehdi Hashemi – M.Sc student of Department of Plant Protection, Faculty of Agriculture Science, Urmia University
Seyed Ali Savafi – Assistant professor of Department of Plant Protection, Faculty of Agriculture Science, Urmia University
Somaye shojae estabragh – M.Sc student of Department of Plant Protection, Faculty of Agriculture Science, Urmia University

چکیده:

Eucalyptus essential oil is one of the most important essential oils which have fumigant toxicity againstinsects. 1, 8-Cineole is the most important compound of the genus Eucalyptus, and is largely responsible forits pesticide properties. This study was conducted to assess the fumigant toxicity potential of 1, 8-cineoleand linalool essential oils on Sitophilus oryzae (Coleoptera: Curculionidae). Bioassays were carried out at27±1 C and 60 ± 5% R. H. under dark condition adopting a complete randomized block design. Fiveconcentrations of essential oils were tested in four replications with 20 adult insect in each replication.Treated filter papers (4 × 5 cm), were placed at the bottom of 280 ml glass jars. Twenty adults 1-7 days oldwere placed in small plastic tubes with open ends covered with cloth mesh. The tubes were hung at thegeometrical centre of the glass jars, which were then sealed with air-tight lids. Mortality was recorded after24 hours. The results showed that 1, 8-cineole was more toxic than linalool. Estimates of LC50 values for 1,8-cineole and linalool were 34.89 and 308.03 l/l air and LC95 respectively, and LC95 were evaluated 193and 2462.07 l/l air respectively, that revealed higher susceptibility in S.oryzae to the 1, 8-cineole . Resultsshowed that the mortality was increased significantly as oil concentrations were increased and the oil isapplicable the management of population of stored product pest in storage

 

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

دانلود مبارزه ی بیولوژیک با نماتد Meloidogyne توسط باکتری Pasteu

ارسال‌کننده : علی در : 95/7/30 4:19 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مبارزه ی بیولوژیک با نماتد Meloidogyne توسط باکتری Pasteuria penetrans با word دارای 122 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مبارزه ی بیولوژیک با نماتد Meloidogyne توسط باکتری Pasteuria penetrans با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

فهرست مطالب

مقدمه 1
نماتدها 3
نماتدهای انگل گیاهی 8
فرآیند بیماری زایی نماتدها 13
راههای مبارزه با نماتد مولد غده ریشه 19
مبارزه بیولوژیک با نماتدها 28
باکتری Pasteuria penetrans 35
صفات مبارزه ی بیولوژیک 44
سیستماتیک Pasteuria penetrans 54
اکولوژی Pasteuria penetrans 58
دشمنان طبیعی اندسپورها 60
بیولوژی Pasteuria penetrans 62
مرحله اتصال 63
نفوذ 66
سیکل زندگی در بدن نماتد 67
اسپورزایی 70
عوامل موثر برچسبیدن باکتری Pasteuria penetrans به نماتد Meloidogyne spp 72
اثر تراکم اندوسپورهای P. penetrans در خاک روی چسبیدن 76
اثر بافت خاک روی چسبیدن اندواسپورها 79
تأثیر رطوبت خاک روی چسبیدن اندوسپورها 82
اثر دمای خاک روی چسبیدن اندواسپورها 85
اثر سن نماتد روی چسبیدن اندواسپور 87
اثر PH روی چسبیدن اندوسپورها 90
تفاوت عملکرد ایزوله های مختلف Pasteuria penetrans 91
تأثیر دمای ثابت و متغیر در گسترش Pasteuria penetrans در بدن نماتد Meloidogyne spp 96
کشت Pasteuria penetrans 101
کشت in-vitro 103
کشت in-vivo 106
تهیه ی پودر ریشه ی پاستوریا 108
پودر دتابل پاستوریا (P.W.P) 111
مقایسه ی اثر کنترل بیولوژیک اندوسپورهای in-vivo و in-vito 115
علل عدم استفاده ی وسیع از Pasteuria penetrans به عنوان یک عامل کنترل بیولوژیک 119
منابع 121

مقدمه :
امروزه استفاده از مبارزه بیولوژیک در راستای جلوگیری از خسارت آفات و بیماریها به طور گسترده در حال بررسی است و محققین سعی در گسترش روشهای مورد استفاده در مبارزه بیولوژیک دارند.
در این میان نماتدها جزء گروههایی هستند که می توانند خسارت قابل توجهی به گیاهان وارد کنند که خسارتی که نماتدهای پارازیت گیاهی وارد می کنند به دو صورت است. از طرفی آنها موجب ضعیف شدن گیاه میزبان می شوند و شرایط را برای حمله سایر پارازیتها نظیر قارچها، باکتری ها، ... مساعد می کنند و از طرفی نماتدها که اکثراً به ریشه گیاه حمله می کنند موجب کاهش رشد زایشی گیاه می شوند.
تاکنون در جهان برای مبارزه با نماتدها بیشتر از نماتد کشهای شیمیایی استفاده می شد ولی اخیراً بدلیل آلودگی های زیست محیطی ناشی از استفاده از نماتدکشها ، در بسیاری از کشورها، استفاده از آنها ممنوع شده است و سعی می شود که با استفاده از روشهای دیگر با نماتدها مبارزه کرد. این در حالی است که زارعین استفاده از نماتد کشهای شیمیایی را ترجیح می دهند،زیرا هم به قدرت تأثیر آن اعتقاد دارند و از طرفی هزینه استفاده از نماتدکشهای شیمیایی با هزینه روشهای بیولوژیک برابری می کند.
از جمله روشهای بیولوژیک موثر در کنترل نماتدها، خصوصاً نماتد مولد غده ریشه Melodogyne sp ، استفاده از باکتری
Pasteuria penetrans می باشد که تحقیقات گسترده ای برای عملی کردن استفاده از این باکتری در حال بررسی است، زیرا قدرت بسیار خوبی را در کنترل نماتد نشان میدهد و این باکتری سیستم تولید مثلی نماتد را هدف قرار داده و از ایجاد تخم جلوگیری می کند، لذا دارای پتانسیل بسیار بالایی در کنترل نماتد مولد غده ریشه است.
البته باکتری Pasteuria penetrans یک پارازیت اجباری است و همین امر موجب اعمال محدودیتهای در رابطه با استفاده وسیع از این باکتری شده است، زیرا پاراززیت اجباری بودن، کشف آزمایشگاهی (in vitro) این باکتری را محدود کرده است و دانشمندان سعی در ایجاد محیط کشف مناسب برای تولید آزمایشگاهی این باکتری هستند و در صورت تحقق چنین موضوعی می توان خسارت ناشی از نماتد مولد غده ریشه را تا حد زیادی کاهش داد.

فهرست منابع:
1- اصول و مبانی نماتدشناسی گیاهی- دکتر مهدی عنصر اصفهانی- مهندس علیرضا احمدی
2- Review of pasteuria penetrans. (Journal of nematology 1998)
3- Pasteuria species for Nematode control: Current Developments and future prospects- Kelly S. smith, Thomas E. Hewlett, and James H. white, Entomos, Inc., Gainesville, FL.
4- Studies on a pusteuria isolate from an entomopathonematode, Steinernema pakistanense.
5- ultrastruture, Morphology, and sporogenesis of pasteuria penetrans- 2.x.Chen, D.W.Dickson, L.G.Freitas and J.F preston-1996.
6- Influence of Soil Conditions, Spor densities and nematode age on pasteuria penetrans attachment to Meloidgyne incognita- M.Talavera and T.Mizukubo-2003
7- Development of pasteuria penetrans in Meloilegyne javanica famales as affected by Constantly high vs fluctuating temperature in an in-vivo system-DARBAN D.A, GOWEN S.R.. PEMBROKE B., MAHARA. N.2005.
8- Comparision of the efficacy of pasteuria penetrans endospores produced invivo and invitro for the Control of Meloidogyne arenaria- T.E.Hewlett, K.S.Smith, S.T.Griswold and W.T.Crow.
9- Production of the nematode biological Control agent pasteuria spp. The hard way-Thomas Hewlett, Susan Griswold and Kelly smith.
10- Biological Control of plant parasitic nematodes and development of bio-nematicides-wang Zhiwei, weng Zhonghe
11- Infection of Meloidogyne javanica with pasteuria penetrans- Amer Zareen, M. Javed Zaki, S.Shahid shaukat and S.R. Gowen. 2002.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

دانلود مقاله تعامل اجتماعی و مسکن با word

ارسال‌کننده : علی در : 95/7/30 4:19 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله تعامل اجتماعی و مسکن با word دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله تعامل اجتماعی و مسکن با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله تعامل اجتماعی و مسکن با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله تعامل اجتماعی و مسکن با word :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: کنفرانس بین المللی مهندسی، هنر و محیط زیست
تعداد صفحات: 10
نویسنده(ها):
امیر بهمنی چاهستانی – مدرس دانشگاه فنی و حرفه ای
احسان داورپناه – مدرس دانشگاه فنی و حرفه ای
حجت قائدی – مدرس دانشگاه پیام نور

چکیده:
فاصله کارکردی واحدها )ساختمانهای حومه شهرها، اتاقهای ساختمانی( و مرکزیت کارکردی خدمات مشترک ورودی ساختمانها، راهروها و ;;، الگوهای تعامل اجتماعی ساکنین فضاهای مسکونی و افراد شاغل در سازمانها و موسسات تجاری را تحت تأثیر قرار می دهد. فاصله کارکردی به میزان سختی ارتباط نقاط مختلف گفته می شود. مسیرها و راهروهایی که ارتباط مستقیم فعالیت ها را برقرار می سازند این فاصله را تقلیل می دهند. فواصل طولانی تراکم رفت و آمد، و تداخل فعالیت های یک مسیر موجب افزایش فاصله کارکردی نقاط می شود. مرکزین کارکردی به سهولت دسترسی به امکانات مشترک گروهی دفعات استفاده از آن و زمان استفاده از قرارگاهها یا مکانهای رفتاری گفته می شود. در بیشتر این مباحث دسترسی پیاده در نظر گرفته شده است. در تعریف این مفاهیم حرکت سواره نیز اهمیت دارد و باید در نظرگرفته شود.یکی از عوامل مهم شکل گیری کارکرد مرکزی مکانها قرار گرفتن یا قرار نگرفتن در مسیر فعالیت های روز مره است این مکانها در صورتی خوشایند هستند که استراحت و آسایش را تأمین کنند و امکان مشاهده افراد دیگر را فراهم آورند. چنین مکانهایی قلمروهایی عمومی یا نیمه عمومی هستند که با موانع نمادین بروشنی از یکدیگر تفکیک می شوند. این مشاهدات در مقایس های متفاوتی کاربرد دارند.در این مقاله سعی شده است مشکلات و موانع طراحی مسکن در ایران بامحیط پیرامون فضای شهری به عنوان مثال طراحی مسیر پیاده و سواره نسبت به ساختمان و;.را مورد بررسی قرار دهیم و راهکارهایی جهت برطرف کردن این مشکلات ارائه شود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >