سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مجلس حکمت، نهالستان فضلاست . [امام علی علیه السلام]

دانلود مقاله بررسی میزان همخوانی درجه بالینی در واریکوسل با یاف

ارسال‌کننده : علی در : 95/8/20 5:0 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی میزان همخوانی درجه بالینی در واریکوسل با یافته های سونوگرافی با word دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسی میزان همخوانی درجه بالینی در واریکوسل با یافته های سونوگرافی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی میزان همخوانی درجه بالینی در واریکوسل با یافته های سونوگرافی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسی میزان همخوانی درجه بالینی در واریکوسل با یافته های سونوگرافی با word :

دانلود مقاله بررسی میزان همخوانی درجه بالینی در واریکوسل با یافته های سونوگرافی با word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در اسفند 1389 در مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل از صفحه 76 تا 80 منتشر شده است.
نام: بررسی میزان همخوانی درجه بالینی در واریکوسل با یافته های سونوگرافی
این مقاله دارای 5 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله واریکوسل
مقاله اولتراسونوگرافی
مقاله کالرداپلر

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
سابقه و هدف: واریکوسل یکی از شایعترین علل قابل درمان ناباروری در مردان می باشد. تشخیص واریکوسل بر معاینه بالینی و همچنین سونوگرافی و ونوگرافی استوار است. این مطالعه به منظور بررسی میزان همخوانی گریدینگ بالینی واریکوسل با قطر وریدها در سونوگرافی انجام شد.
مواد و روشها: این مطالعه مقطعی بر روی 85 نفر از بیمارانی که با علایم درد و سنگینی اسکروتوم و نازایی به مطب خصوصی مراجعه کردند، انجام شد. بیماران معاینه بالینی شده و گرید واریکوسل آنها ثبت شد. سپس رادیولوژیست بدون اینکه از گریدینگ بالینی مطلع باشد، از بیمار سونوگرافی به عمل آورده و قطر وریدهای دو طرف در وضعیت مانور والسالوا اندازه گیری شد. سپس یافته های سونوگرافی با گریدینگ بالینی مقایسه شد.
یافته ها: در این مطالعه سونوگرافی در مقایسه با معاینه بالینی دارای حساسیت %947 و اختصاصیت %649 بوده است، ارزش اخباری مثبت %686 و ارزش اخباری منفی %938 به دست آمد (P=0.000). همچنین ارتباط معنی داری بین وجود ریفلاکس و بالا رفتن گرید واریکوسل در معاینه بالینی با افزایش قطر وریدها وجود داشته است. بنحوی که در موارد منفی میانگین قطر ورید 21±055 میلی متر، واریکوسل گرید یک 27±052 میلی متر، گرید دو 331±038 میلی متر و گرید سه 38±045 میلی متر بوده است (P<0.05).
نتیجه گیری: با توجه به یافته های این مطالعه می توان گفت قطر وریدها در سونوگرافی با گریدینگ بالینی همخوانی دارد. همچنین طبق نتایج به دست آمده از این مطالعه می توان از سونوگرافی به عنوان روش خوبی برای تشخیص و غربالگری واریکوسل استفاده نمود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :