سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بی گمان در سوره حمد، کلماتی جامع ازخیر و حکمت در امور دنیا و آخرت گرد آمده است که نظیر آن رادر هیچ کجا نمی توان یافت . [امام رضا علیه السلام]

دانلود مقاله ارتباط مصرف استامینوفن با قند مایع نخاع در تب و تش

ارسال‌کننده : علی در : 95/7/30 4:25 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله ارتباط مصرف استامینوفن با قند مایع نخاع در تب و تشنج با word دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله ارتباط مصرف استامینوفن با قند مایع نخاع در تب و تشنج با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله ارتباط مصرف استامینوفن با قند مایع نخاع در تب و تشنج با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله ارتباط مصرف استامینوفن با قند مایع نخاع در تب و تشنج با word :

دانلود مقاله ارتباط مصرف استامینوفن با قند مایع نخاع در تب و تشنج با word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان 1388 در علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران) از صفحه 7 تا 11 منتشر شده است.
نام: ارتباط مصرف استامینوفن با قند مایع نخاع در تب و تشنج
این مقاله دارای 5 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله قند مایع نخاع
مقاله استامینوفن
مقاله تب و تشنج

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: احسانی ‌پور فهیمه
جناب آقای / سرکار خانم: اردلان مریم

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: افزایش قندخون و مایع نخاع در تب و تشنج به طور شایع رخ می دهد. آزادسازی سریع کورتیزول و آدرنالین پس از تشنج، به عنوان واکنش استرس زا، منجر به این افزایش می گردد. در طی تب، آزادسازی اینترلوکین 1 بتا، به عنوان سیتوکین اندوژن پیوژن منجر به مهار آزادسازی انسولین و کورتیزول می گردد. این حوادث می تواند همراهی میان غلظت قند مایع نخاع و دمای بدن در مطالعه حاضر را شرح دهد. هدف از مطالعه حاضر بررسی ارتباط مصرف استامینوفن و قند مایع نخاع در تب و تشنج می باشد.
روش بررسی: در مطالعه مقطعی تحلیلی حاضر، مایع نخاع 63 کودک (18-3 ماه) دچار تب و تشنج آنالیزگردید. متوسط غلظت قند مایع نخاع در کودکانی که 6 ساعت قبل از تشنج استامینوفن دریافت کرده بودند با گروهی که استامینوفن دریافت نکردند، با استفاده از تست های آماری T-student test و Mann-whitney test، آنالیز و با هم مقایسه گردید.
یافته ها: متوسط قند مایع نخاع در کودکانی که استامینوفن دریافت نکردند در مقایسه با گروه دریافت کننده استامینوفن، به طور قابل ملاحظه ای بالاتر بود. (82±8 میلی گرم در دسی لیتر در مقایسه با 53±4 میلی گرم در دسی لیتر).
نتیجه گیری: غلظت قند مایع نخاع در کودکان دچار تب و تشنج، با مصرف استامینوفن کاهش می یابد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :