سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، روز قیامت به سه تن لبخند می زند :کسی که شبانه برمی خیزد و نماز می خواند، مردمی که برای نماز، صف می بندند ؛ و مردمی که برای پیکار با دشمن صف می بندند. [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]

دانلود مقاله برهمکنش سیستم کانابینوئیدی و نیکوتینی در یادگیری ا

ارسال‌کننده : علی در : 95/7/30 4:20 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله برهمکنش سیستم کانابینوئیدی و نیکوتینی در یادگیری احترازی غیرفعال در موش های کوچک آزمایشگاهی با word دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله برهمکنش سیستم کانابینوئیدی و نیکوتینی در یادگیری احترازی غیرفعال در موش های کوچک آزمایشگاهی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله برهمکنش سیستم کانابینوئیدی و نیکوتینی در یادگیری احترازی غیرفعال در موش های کوچک آزمایشگاهی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله برهمکنش سیستم کانابینوئیدی و نیکوتینی در یادگیری احترازی غیرفعال در موش های کوچک آزمایشگاهی با word :

دانلود مقاله برهمکنش سیستم کانابینوئیدی و نیکوتینی در یادگیری احترازی غیرفعال در موش های کوچک آزمایشگاهی با word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز 1389 در مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از صفحه 162 تا 174 منتشر شده است.
نام: برهمکنش سیستم کانابینوئیدی و نیکوتینی در یادگیری احترازی غیرفعال در موش های کوچک آزمایشگاهی
این مقاله دارای 13 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله WIN55, 212-2؛ مکامیلامین
مقاله یادگیری احترازی غیرفعال
مقاله موش کوچک آزمایشگاهی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: پیری مرتضی
جناب آقای / سرکار خانم: ناصحی محمد
جناب آقای / سرکار خانم: زرین دست محمدرضا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: کانابینوئیدها اثرات متنوع و پیچیده ای بر روی اعمال شناختی سطح بالا اعمال می کنند. به دلیل همپوشانی بین گیرنده های نیکوتینی و کانابینوئیدی در برخی از ساختارهای مغزی نظیر هیپوکامپ پشتی، احتمال وجود برهمکنش بین سیستم کانابینوئیدی و نیکوتینی در زمینه کنترل اعمال شناختی وجود دارد. در این مطالعه، اثر مکامیلامین بر یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با WIN55,212-2 مورد بررسی قرار گرفته است.
مواد و روش ها: در این مطالعه تجربی، از 280 سر موش کوچک آزمایشگاهی نر نژاد NMRI استفاده شد. نمونه ها پس از بیهوشی در دستگاه استریوتاکسی قرار گرفتند و کانول گذاری دوطرفه در ناحیه CA1 هیپوکامپ پشتی انجام شد. بعد از طی دوره بهبودی هفت روزه، آزمون رفتاری با استفاده از دستگاه یادگیری احترازی غیرفعال مدل Step-down انجام شد و میزان تاخیر حیوان در پایین آمدن از سکو به عنوان معیار حافظه اندازه گیری شد.
یافته ها: تزریق WIN55, 212-2 و AM251 پس از آموزش، باعث تخریب حافظه گردید. حافظه تخریب شده با تزریق WIN55, 212-2 به طور کامل با بکار بردن WIN55, 212-2 یا مکامیلامین در روز آزمون به حالت عادی بر گشت.
نتیجه گیری: یافته های این مطالعه نشان می دهد که گیرنده های نیکوتینی هیپوکامپ پشتی نقش مهمی در فراموشی ایجاد شده با WIN55, 212-2 و یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با WIN55, 212-2 بازی می کنند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :