سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فروتنی زیور دانش است . [امام علی علیه السلام]

کارآموزی برق تحت فایل ورد (word)

ارسال‌کننده : علی در : 95/6/31 6:11 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  کارآموزی برق تحت فایل ورد (word) دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کارآموزی برق تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کارآموزی برق تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کارآموزی برق تحت فایل ورد (word) :

اینجانب مسعود فرجپور در زمستان 82 موفق به گذرندان دوره کاراموزی شدم و در این دوره موفق شدم تجاربی در امور فنی اخذ کنم .در این دوره با کارهای فنی سرو کار داشتم محلی که بنده مشغول به گذراندن دوره بودم اعم کارهایی که در آنجا انجام میشود به رشته برق شاخه قدرت ارتباط داشت و از هر چند گا هی با مدارات الکترونیکی نیز سرو کار داشتم . با توجه به این که من رشته الکترونیک را طی دروسی در دانشگاه یاد گرفته بودم شاخه قدرت را در کارگاه فرا گرفتم و حال نسبت به گذشته فعالیت فنی میبایستی انجام دهم ابتدا شروع به مطالعه چند کتاب در رشته فنی و تاسیسات کردم تا شکل زیادی متوجه بنده نشود .
اعم کارهایی که در کارگاه صورت می گرفت ساخت و مونتاژ تابلوها ی فشار قوی و ضعیف بود و کابل کشی راه اندازی دستگاهها اجرای پروژههای تاسیساتی ....... بهترین و نوترین مرحله فعالیت قسمت تعمیرات تابلو بوده .
در برخی شعاعها از راه اندازیها و کنترهای الکترونیکی بود .در این خصوص تجارب موفقی کسب کردیم . حال میخواهم اموخته های تئوری وفنی این دوره را بازگو کنم . در ابتدای صنعت برق شبکه های کوچک برق تقسیم مورداستفاده بودندلیکن برق متناوب بدلیل سهولت تولید وانتقال به سرعت جانشین برق مستقیم گردید . بطوریکه میدانیم تولید انرژی الکتریکی امروزه در نیروگاههای بزرگ با راندمان بالا انجام میگیرد . بدلایل اقتصادی وفنی ولتاژ اکثر ناتورهابه حداکثر 20 کیلو ولت محدود است . بمنظور کاهش تلفات در انتقال انرژی به نقاط دور ولتاژ برق را با استفاده از ترانسفورماتورها افزایش میدهند واز طریق شبکه بهم پیوسته به نقاط دور منتقل میکنند . در نزدیکی شهرها ولتاژ را بکمک ترانسفورماتورها به حدود 63 کیلو ولت کاهش میدهند وخط 63 کیلو ولت بصورت حلقه ای شهر را دور میزنند . در نزدیکی مراکز بار ولتاژ را به 20کیلوولت یا 11 کیلو کاش میدهند که در پستهای توزیع به ولتاژ مصرفی 380 ولت تبدیل می شود در این فصل با پست توزیع شبکه های توزیع و مدارهای تک فاز و سه فاز آشنایی پیدا میکنیم.

• پست توزیع خصوصی:
پست توزیع خصوصی را در مراکز بار قرار میدهیم تا طول خطوط برق رسانی تلفات انرژی وافت ولتاژ به حداقل ممکن برسد . ظرفیت پست وتعداد ترانسفورماتورها را بر اساس شبکه توزیع قدیمی در ولتاژ 11 کیلوولت کار می کردند.
امروزه در غالب شهر های بزرگ این شبکه ها به 20 تبدیل شده اند .
میزان بار ضریب اطمینان لازم قیمت اولیه هزینه تلفات انرژی از بین اندازه ها استاندارد معین می کنیم بمنظور کاهش دادن وسائل ذخیره یا رزرو یدکی در صورت امکان از ترانس های هم ظرفیت یکسان استفاده می شد. کارخانه ایران ترانسفور بسیاری از این اندازه های استاندارد را در ایران تولید می کند.

• شبکه های برق رسانی:
توزیع برق از ثا نویه ترانسفور ماتور بوسیله خطوط هوایی کابلها زیرزمینی انجام می‌شود. در نقاط کم جمعیت بعلل اقتصادی خطوط هوایی مورد استفاده قرار می گیرند.
لیکن در نقاط پر جمعیت بعلل زیبای و ایمنی از کابلهای زیرزمینی برای تغذیه بارهای صنعتی و خانه های مسکونی استفاده می شود توزیع زیرزمینی در حدوده 5 برابر توزیع هوایی هزینه دارد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

تحقیق روش تدریس حروف ناخوانا برای خردسالان تحت فایل ورد (word)

ارسال‌کننده : علی در : 95/6/31 6:11 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق روش تدریس حروف ناخوانا برای خردسالان تحت فایل ورد (word) دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق روش تدریس حروف ناخوانا برای خردسالان تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق روش تدریس حروف ناخوانا برای خردسالان تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق روش تدریس حروف ناخوانا برای خردسالان تحت فایل ورد (word) :

هدف: همان هدفی است که از تدریس حروف ناخوانا برای بزرگسالان داشتیم و انتظارات می‌باشد.
مقدّمه: در بررسی موارد حروف ناخوانا در قرآن و سهولت آموزش آن‌ها برای خردسالان به این نتیجه رسیدیم که پنج مورد از هفت مورد را تحت عنوان حروف ناخوانای «والی» در قرآن (که نشانه آن‌ها نداشتن علامت بود) و دو مورد دیگر را تحت عنوان تبدیل صداهای کشیده به کوتاه مطرح می‌کنیم. در این تقسیم‌بندی جدید، موارد حروف ناخوانا را به ترتیب «و، ا، ل، ی» می‌آوریم، برای این مقصود پنج مورد را بر این اساس مورد بررسی دوباره قرار می‌دهیم.
حرف «واو»: حرف واو در دو مورد اوّل «پایه و کرسی همزه» و دوّم «پایه و کرسی الف مدّی» موجود بود.
حرف «الف»: حرف الف در سه مورد اوّل «پایه و کرسی همزه» و سوّم «الف جمع» و پنجم «همزه وصل» موجود بود.
حرف «لام»: حرف لام تنها در مورد ششم «لام «ال» تعریف نزد حروف شمسی» موجود است.
حرف «یاء»: حرف یاء در دو مورد اوّل «پایه و کرسی همزه» و دوّم «پایه و کرسی الف مدّی» موجود بود.
مراحل تدریس
1 ـ از کلمات فارسی که دارای حرف ناخوانا باشند برای طبیعی جلوه دادن این امر کمک می‌گیریم.
2 ـ حروف ناخوانا در قرآن را تحت عنوان «حروف والی» معرّفی می‌کنیم و مشخّصه آن‌ها را بیان می‌کنیم.
3 ـ موارد حروف ناخوانا به ترتیب حروف «و، ا، ل، ی» را معرّفی می‌کنیم.
4 ـ روی کلماتی که دارای آن مورد از حروف ناخوانا باشد تمرین می‌کنیم.
5 ـ روی آیاتی که دارای آن مورد از حروف ناخوانا باشد تمرین می‌کنیم.
روش تدریس
همانند روش بزرگسالان برای طبیعی جلوه دادن حروف ناخوانا در نگارش قرآن، از کلمات فارسی که دارای حرف ناخوانا باشد استفاده می‌کنیم و پس از آن، حروف ناخوانا در قرآن را معرّفی می‌کنیم.
معلّم: در قرآن به چهار حرف «و، ا، ل، ی» برمی‌خوریم که هرگاه علامت نداشتند خوانده نمی‌شوند.
هروقت بی علامتند زدست مردم راحتند
هروقت با علامتند گرفتار قرائتند
برای این که این چهار حرف، در ذهنتان بماند با آن‌ها کلمه «والی» ساخته‌اند.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

طراحی ساختمان دانشکده معماری تحت فایل ورد (word)

ارسال‌کننده : علی در : 95/6/31 6:11 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  طراحی ساختمان دانشکده معماری تحت فایل ورد (word) دارای 115 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد طراحی ساختمان دانشکده معماری تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

فهرست مطالب

مقدمه     4
فصل اول : شناخت مسائل و نکات مربوط به ساختمان‌های دانشگاهی     6
ویژگی‌های عمومی پردیس دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی     7
آرایش وسازماندهی فضائی جزء بناها     9
اصول و ضوابط طراحی و فضاهای دانشکده‌ای     10
فصل دوم : استانداردها (ابعاد و فضاهای مورد نیاز)    21
پلکان 22
راهروها و مسیرهای شیب دار 23
دربها 24
کیفیت هوا 25
راندمان دید 26
روشنایی مصنوعی 26
رنگ 28
طرح و بافت 34
نویز (اغتشاش صوتی) وآکوستیک 34
حساسیت نسبت به ارتعاشات 35
مسیرهای پیاده رو 39
دسترسی و مسیر گردش یا سیرکولاسیون 39
تئاترها و سالن‌های سخنرانی40
شکل اساسی 41
سالن‌های سخنرانی : صندلی‌ها 43
سالن‌های سخنرانی : مقررات آتش نشانی 47
آکوستیک 47
فصل سوم : شرح برنامه دانشکده معماری 48
آشنایی با رشته‌های آموزشی دانشکده 49
دوره کارشناسی معماری 49
دوره کارشناسی ارشد معماری 52
فصل چهارم : بررسی نمونه‌های مشابه 53
یوگینا آفتاندلیانس 54
دانشکده هنرهای زیبا55
دانشکده معماری اپورتو، (OPORTO) 62
دپارتمان زمین شناسی، دانشکده آویرو، پرتغال 64
کلاس بلوک 3، دانشگاه آلیکان 67
دانشکده حقوق، دانشگاه جیرونا 68
کالج آموزشی معلمان، (setubal69
فصل پنجم : شناخت بستر طرح 72
محدوده سایت73
فصل ششم : اقلیم 74
روشهای دستیابی به اهداف عمده طراحی اقلیمی 75
نیازهای حرارتی و فضاهای داخلی ساختمان 91
فصل هفتم : معرفی پروژه 99
برنامه فیزیکی 100
طراحی (معماری، سازه، تأسیسات)     102
معماری 104
سازه 107
تأسیسات 109
اسناد و مدارک 110
منابع و مآخذ 111

مقدمه
تعلیمات آکادمیک نقش بسیار مهمی را در رشد صنعتی اقتصادی وفرهنگی جامعه ایفا می‌کند. تمامی کشورهای در حال توسعه ذخیره عظیمی از نیروهای انسانی دارند که به منظور موثر واقع شدن در امر توسعه، این گروه از جمعیت باید مهارتهای لازم را فرا می‌گیرند در غیر اینصورت این نیروی بالقوه نه تنها نقش مؤثر خود را در توسعه و پیشرفت ایفا نمی‌نماید بلکه خود بر مسائل و مشکلات می‌افزاید. ارائه الگوی مناسب جهت ساماندهی قصایی دانشکده معماری به منظور بالا بردن سطح مهارت و تربیت کارشناسان با تخصصهای لازم برای تبدیل نیرو بالقوه جامعه بالفعل و در نتیجه گامی بزرگ در جهت رشد صنعتی اقتصادی و فرهنگی جامعه است که جزوه حاضر مطالعاتی است در جهت رسیدن به این امر.
 
پیشگفتار :
به نام یگانه معمار هستی که با دمیدن روح آفریننده خویش در کالبد انسان، او را جانشین خود بر روی زمین قرار داد. همانگونه که خداوند با دمیدن روح خود در جسم بی جان آدمی را می‌آفریند. انسان نیز در مقام جانشین وی با دمیدن روح خلاقه خود در کالبد مواد خام و بی جان به آنها زندگی می‌بخشد و بدین سان هنر از انسان زاییده می‌شود. آفرینش چشمه جوشان هنرهاست و آثار بزرگ هنری در پرتو نور آفرینشگری خالقان خودپا به عرصه وجود نهاده‌اند.
 

فصل اول
شناخت مسائل و نکات مربوط به ساختمان‌های دانشگاهی
 
شناخت مسائل و نکات مربوط به ساختمان‌های دانشگاهی
ویژگی‌های عمومی پردیس دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی
مجموعه‌های دانشگاهی اعم از مجتمع‌های بزرگ و دانشکده‌های تک رشته‌ای، پردیس نامیده می‌شوند. سیمای مطلوب دانشگاه‌ها با مشخصه کلی کالبدی آن تعیین می‌گردد و باید با هدف‌ها و مشخصات آموزش و اوضاع کلی محیط هماهنگ باشد. انواع پردیس‌ها در رابطه با مسائل شهری، در گروه‌های زیر دسته بندی می‌شوند:

•    پردیس پراکنده داخل شهر
در چنین پردیسی، ساختمان‌های دانشگاه یا مدرسه آموزش عالی به صورت پراکنده در نقاط مختلف شهر قرار دارند و بین ساختمانهای و فضای آموزشی مختلف را فضاهای عمومی شهر پر می‌کند. این نوع پردیس‌ها باعث می‌شوند که همبستگی محیط آموزشی و شهر بیشتر شده و تحرک فرهنگی بوجود آید، واحدهای آموزشی از استقلال نسبی برخوردار شوند و شهر از موقعیت مؤسسات آموزش عالی شدیداً متأثر گردد. ایجاد چنین پردیس‌هایی وقتی مناسب است که امکانات ارتباطی در شهر به اندازه کافی وجود داشته باشد و  زمین‌های قابل ساخت در قطعات مناسب در داخل شهر در دسترس باشند.
•    پردیس مجتمع چند یاخته‌ای داخل شهر
در چنین پردیسی، کلیه ساختمان‌ها در یک محوطه بسته قرار می‌گیرند و بین ساختمان‌ها و فعالیت‌های مختلف واحدهای آموزشی، فضایی جز آنچه که متعلق به دانشگاه باشد، وجود ندارد. در واقع این نوع پردیس‌ها ارتباطی با شهر ندارند و برای ایجاد این پردیس‌ها، نیاز به قطعه زمین وسیعی در داخل شهر است. مجتمع بودن کلیه واحدهای آموزشی در یک محوطه باعث می‌شود که دانشجویان بیشتر با یکدیگر تماس داشته باشند و توجه آنان بیشتر جلب مسائل خاص دانشگاهی گردد تا به زندگی روزمره شهری و مسائل آن.

منابع و مآخذ
•    فضاهای آموزشی ، قواعد و معیارها / علیرضا شجاعی
•    اصول ومعیارهای طراحی فضاهای آموزش و پرورش / بهرام قاضی زاده
•    مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن / پژوهشگر: مهندس مرتضی کسمایی / پهنه بندی اقلیمی ایران مسکن و محیط‌های مسکونی / سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی / پاییز 72
•    کسمائی مرتضی، ویراسته‌محمد احمدی نژاد / اقلیم و معماری / نشر خاک / پائیز 1382
•    نکاتی در زمینه ضوابط ساختمانی دانشگاهی / گروه بررسی کالبدی مرکز برنامه ریزی آموزشی وزارت فرهنگ و آموزش عالی .
•    معماری و شهرسازی / دوره سوم / شماره 15 / مهر و آبان1379
•    طراحی ساختمان های دانشگاهی: فضاهای کارآمد و ابعاد استاندارد / مترجم، احمد سالک جورابچی.
•    معمار / شماره 21 / تابستان 1381
•    Time saver standards for building types/ fourth edition / joseph De chiare
•    Alvaro size / phitip jadido. Koin: Taschen, 1999.
•    Aldo Van Eyck works/ compilatia by Vincent ligtelijin- Basel : Birkhavser, 1999.
•    Education and culture/ Arian Mostae di- Barcelona
•    University Architecture / Brian Edwards – London /2000
•    The architect"s Handbook / Quentin Pickand
•    Techniques and Architecture / 439/ 1998.
•    www. Carmalage. Com/ spain – contemporary – architecture . htm.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

تحقیق سیستم جامع برنامه ریزی منابع سازمانی تحت فایل ورد (word)

ارسال‌کننده : علی در : 95/6/31 6:11 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق سیستم جامع برنامه ریزی منابع سازمانی تحت فایل ورد (word) دارای 99 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق سیستم جامع برنامه ریزی منابع سازمانی تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق سیستم جامع برنامه ریزی منابع سازمانی تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق سیستم جامع برنامه ریزی منابع سازمانی تحت فایل ورد (word) :

 

آشنایی با شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان

 

ذوب آهن اصفهان یکی از عظیم ترین صنایع زیر بنایی کشور و اولین تولید کننده محصولات فولادی درایران

تاریخ توافق نامه : 23 دی ماه 1344 بین کشورهای ایران و شوروی سابق

مکان : کیلومتر 45 جاده اصفهان شهرکرد در 5 کیلومتری زاینده رود

آغاز عملیات اجرایی :  سال  1346

شروع بکار : دی ماه سال 1350 تولید چدن ، 1351 تولید فولاد

ادامه کار : سال 1369به ظرفیت یک میلیون نهصد هزار تن در سال

واکنون : با ظرفیت دومیلیون دویست هزار تن در سال مقاطع طویل

 

بخش های اصلی ذوب آهن اصفهان:

واحد آگلومراسیون : تولید آگلومره از سنگ آهن
واحد کک سازی : تولید کک از ذغال سنگ

واحدهای کوره بلند 1و2 : تولید چدن مذاب

واحد فولادسازی : تولید فولاد مذاب

واحدهای ریخته گری : تولید شمش فولادی

واحدهای نورد : تولید مقاطع طویل شامل انواع تیر آهن / میلگرد /ناودانی/نبشی / مفتول

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه :

چرخش سریع و صحیح اطلاعات در سازمانهای بزرگ و سوق دادن فعالیتها و تصمیم گیریهای لحظه ای و بعضا" سلیقه ای به سمت سیستمهای مبتنی بر استانداردهای متداول و پذیرفته شده ، یکی از مهمترین عوامل موفقیت سازمان به حساب می آید.اصولا" دامنه اطلاعات و داده هائیکه در کارخانجات و سازمانهای بزرگ بایستی مبادله شوند به حدی است که نمیتوان در غیاب یک سیستم اطلاعاتی یکپارچه به صحت آن اطمینان داشت و غالبا" گزارشات استحصالی تحت تاثیر شرایط خاص و تفسیرهای مختلف تهیه کنندگان متفاوت و مغایر می باشدو احتمالا" مدیریت را در تحلیل داده ها و اتخاذ تصمیم مناسب گمراه می کند.

امروزه پیشرفت فن آوری ارتباطات و اطلاعات ، اقتصاد دیجیتالی و تجارت الکترونیکی را به دنیا هدیه کرده و این پدیده جدید عرصه رقابت برای ماندن در چرخه اقتصاد را بسیار تنگ و سخت کرده است. در چنین شرایطی تنها سازمانهایی یارای ماندن و پیروز شدن را دارند که خود را برای این چالش آماده کرده و با سرعت و زیرکی ابزارهای لازم برای پذیرش تحول را در اختیار بگیرند

.

 

برای مکانیزه کردن سازمان بصورت یکپارچه یعنی ایجاد سیستم های اطلاعاتی جامع راههای مختلفی وجود دارد ، بعنوان مثال ، مطالعه همه جانبه گردش اطلاعات و فرآیندهای کاری در سازمان و سپس طراحی بانک های اطلاعاتی و نهایتا" با برنامه نویسی، سیستم های مورد نیاز تولید می شوند. روند فوق بسیار زمانبر وهزینه بر است. اما با انتخاب بسته های نرم افزارهای

ERP

می توان راه میانبر را انتخاب کرد و از مزایای آن بهره مند شد. در این روش به جای برنامه نویسی و ایجاد سیستم های اطلاعاتی مخصوص یک سازمان  ، از سیستم های اطلاعاتی و برنامه های استاندارد از پیش آماده شده استفاده  می شود.

 

 

ERP

یا

Enterprise  Resource  Planning

  به معنای برنامه ریزی منابع سازمانی (بنگاه اقتصادی ) که مفهوم ساده این کلمات عبارت است از «یک راه حل نرم افزاری که می کوشد کلیه فعالیت های  واحد های مختلف سازمان (اعم از صف و ستاد) را بطور یکپارچه در یک سیستم نرم افزاری واحد تعریف و ایجاد نماید، بنحویکه آن واحدها بتوانند نیازهای کاری و اطلاعاتی خود را از آن دریافت نمایند » اما از نظر علمی

ERP

مجموعه نرم افزار و سیستمی است که فرآیندهای کاری یک سازمان رابابکارگیری محیط کاری یکپارچه ، داده ها و بانک اطلاعاتی یکپارچه  و زبان برنامه ریزی یکپارچه در زمینه های مالی / فروش / خرید / انبارها / تولید ومنابع انسانی مکانیزه می کند.

 

 

مجموعه نرم افزارهای

ERP

نتیجه بیش از 40 سال تجربه و سعی و خطا است و بدلیل بهبود مستمر در تکنیک های موجود در مدیریت سازمان ها و رشد سریع تکنولوژی اطلاعات ، این مجموعه نرم افزار نیز به همراه آن رشد کرده و روند تکاملی خود را طی کرده است. این بسته های استاندارد به راحتی در هر سازمان در زمان نسبتاکوتاهی که فقط برای بومی سازی سیستم صرف خواهد شد قابل پیاده سازی و بهره برداری می باشد

.

 

شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان  در راستای ایجاد سیستم های اطلاعاتی یکپارچه  به دلیل ویژگیهای

ERP

این ابزار را بعنوان گزینه برتر برای سیستم اطلاعات مدیریت کارخانه برای اولین باردر کشور بعنوان یک پروزه مستقل سازماندهی و اجراء کرده است و هم اکنون در مرحله عملیاتی کردن  این مجموعه در کلیه واحدهای تولیدی ، پشتیبانی ، و ستادی می باشد.

 

به منظور آشنایی  همکاران / دانشجویان و علاقمندان با مفاهیم بنیادی در سیستم های اطلاعات مدیریت و سیر تکاملی آنها و جایگاه

ERP

و توانمندیهای آن ، مجموعه مقالاتی در طی دوره پیاده سازی سیستم

ERP

تدوین شده که در هفته نامه آتشکار ذوب آهن ،  سایت ذوب آهن ، همایش ها و مجلات کامپیوتری انتشار یافت  به منظور استفاده علاقمندان تمامی آن مقالات در این مجموعه  آورده شده است.

 

 

در پایان از دوستان و همکاران عزیزم که اینجانب را در تهیه این مجموعه یاری کردند صمیمانه تشکر می کنم و امیدوارم این تلاش جمعی مورد رضای حق تعالی قرار گیرد . 

 

 

 

مرتضی    حسین نخعی 

معاون فن آوری اطلاعات وسیستم ها

ذوب آهن اصفهان

 

 

  1. اهمیت سیستم های اطلاعات مدیران 

    :

    برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید



کلمات کلیدی :

مقاله بررسی تاثیر به کارگیری تئوری مدیریتی y , x مک گرگوربر بهره

ارسال‌کننده : علی در : 95/6/31 6:11 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله بررسی تاثیر به کارگیری تئوری مدیریتی y , x مک گرگوربر بهره وری و توسعه ی مدیریت آموزش و پرورش تحت فایل ورد (word) دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تاثیر به کارگیری تئوری مدیریتی y , x مک گرگوربر بهره وری و توسعه ی مدیریت آموزش و پرورش تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاثیر به کارگیری تئوری مدیریتی y , x مک گرگوربر بهره وری و توسعه ی مدیریت آموزش و پرورش تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تاثیر به کارگیری تئوری مدیریتی y , x مک گرگوربر بهره وری و توسعه ی مدیریت آموزش و پرورش تحت فایل ورد (word) :

چکیده

مدیریت از دیرباز در جوامع مختلف به عنوان یکی از ارکان اساسی توسعه ی نظام ها بوده است.در واقع همه ی سازمان ها در جهت رسیدن به اهداف خود نیازمند مدیرانی خلاق و کارامد هستند.سازمان های آموزشی به عنوان یکی از مهم ترین عوامل رشد و توسعه ی جوامع نیازی اساسی را در این زمینه احساس می کنند.

با توجه به اهمیت و ضرورت این موضوع، محقق در این پژوهش به بررسی تاثیر به کارگیری تئوری مدیریتی xو yمک گرگور5 بر بهره وری و توسعه ی مدیریت آموزش و پرورش پرداخته است. برای همین منظورابتدا به تشریح کامل نظریه ی مدیریتی مک گریگور پرداخته و سپس به کمک روش های پژوهشی کتابخانه ای و مصاحبه ی نیمه ساختار یافته به گرد آوری اطلاعات و تحلیل مباحث اساسی این نظریه در مدیریت آموزشی پرداخته ایم ،نتایج پژوهش نشان داد که مدیران آموزشی بیش از هر چیز نیاز به شناخت ، تحلیل موقعیت و تحلیل زیردستان خود دارند،سپس با توچه به این شرایط می توانند به پیروی نظریه ی xوyرفتار کنند.

واژگان کلیدی: مک گرگور yوxمدیریت،مدیریت آموزش و پرورش، تئوری

×مقدمه و بیان مسئله

نظریه روشی برای مشاهده،درک و پیش بینی پیچیدگی های رفتارهای انسانی در چارچوب سازمانی است.نظریه برای مدیران نه به عنوان یک هدف ،بلکه به عنوان یک ابزار،چارچوب،نقشه و راهنمای ضروری برای تحقیق و عمل به شمار می رود.داشتن رویکرد نظری برای مواجهه با متغییرهای متعدد سازمانی و مدیریتی یکی ازچالشهای اساسی مدیران در قرن جدید است که در این راه نظریه می تواند نقش موثری برای افزایش میزان اثربخشی و کارایی مدیران ایفا کند.نظریه ها به عنوان ابزار به فعالیت مدیر جهت داده و موجب توسعه مدل های ذهنی وی می شود. استفاده مناسب از نظریه ها ،راه های جدیدوموثری را برای تحلیل موقعیت های پیچیده سازمانی و مدیریتی به روی مدیران می گشاید. بنابراین ، ایجاد اصطلاحات و واژه های مشترک در حوزه مدیریت برای ایجاد یک زبان حرفه ای مشترک و خلق یک تصویر بزرگ از سازمان ومدیریت ضروری است.( فرجاد،شهروز،مختاریان،فرانک .(1385

نظریه ی ضوکاز جمله رهیافتفهای منابع انسانی به مدیریت است. داگلاس مگ گریگور با تأثیرپذیری شدید از مطالعات هاتورن و نظریه مزلو، در کتاب معروف خود تحت عنوان بعد انسانی سازمان این نظریه را ترویج کرد که مدیران باید توجه بیشتری به نیازهای اجتماعی و خودشکوفایی افراد در محیط کار داشته باشند. مک گریگور در نظریه ای دو ساحتی ئر مورد انسان، برداشتها ، طرز تلقیها و نگرشهای مدیران را در مورد انسان به دو گروه تقسیم کرده است.. مگ گریگور بر این باور بود که مدیران باید نگرش خود به انسان را بر مبنای مفروضات نظریه ک قرار دهند؛ به همین دلیل، آن گروه از مدیران که مفروضاتی مبتنی بر نظریه ض دارند را به تغییر مبانی نگرش فرا می خواند(علاقه بند.(1388

به نظر وی اگر نگرش مدیر مبتنی بر مفروضات نظریه ض باشد، با کارکنان خود نیز با همان نگرش رفتار خواهد کرد؛ از این رو، چنین مدیری از ساز و کارهای کنترل تفصیلی بهره می گیرد و برای ایجاد انگیزه در کارکنان، صرفاً از محرکهای مادی استفاده می کند؛ در حالی که اگر نگرش مدیر مبتنی بر مفروضات نظریه ک باشد، می تواند هدفهای

کارشناسی1 ارشدبرنامه ریزی درسی دانشگاهپیام نورتهران،papoo.papoo@yahoo.com کارشنارسی2 ارشدتکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه باطبایی،barkhoda.jamal@yahoo.com
کاردانی3 آموزش ابتدایی،moslem.pes2014@gmail.com
کارشناسی4 مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی، afsaneshler@yahoo.com
5McGregor

1

فردی و سازمانی را تلفیق کند. چنین مدیری برای تلفیق هدفهای مذکور به کارکنان خود آزادی عمل بیشتری می دهد، خلاقیت و نوآوری را تشویق می کند، کنترل را به حداقل می رساند، و برای جذاب تر کردن کار و ارضای نیازهای سطوح عالی تر کارکنان می کوشد. تحت چنین شرایطی، کارکنان نیز تعهد بیشتری نسبت به سازمان خواهند داشت. البته مک گریگور نیز می دانست که برخی از کارکنان نابالغ، در ابتدای کار به کنترل بیشتری نیاز دارند تا به بلوغ کافی دست یابند و شایستگی آن را پیدا کنند که با آنها بر مبنای نگرش مبتنی بر نظریه ک رفتار شود.(همان منبع)

همانطور که ملاحظه می شودنظریه ها و به طور کلی تئوری ها در هر رشته ای از دانش بشری به عنوان راهنما و هدایت گرمتخصصان آن رشته به حساب می آیند،هر فردی در هر حیطه ای از یک رشته،خواه ناخواه بدون استفاده و توجه به پیشینه ی پژوهشی و نظریات تایید شده با مشکل مواجه خواهد شد.برهمین اساس باتوجه به اهمیت و ضرورت این مساله در این پژوهش محقق به بررسی تاثیر وبه کارگیری تئوری مدیریتی y , x مک گرگوربردر بهره وری و توسعه ی مدیریت آموزش و پرورش پرداخته است

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

<      1   2   3   4   5   >>   >