سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش جز به پرهیزگاری پاکیزه نگردد . [امام علی علیه السلام]

دانلود مقاله شواهد نوین و رشد گسله زمینلرزه پنهان سفیدابه بر اس

ارسال‌کننده : علی در : 95/7/30 4:27 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله شواهد نوین و رشد گسله زمین‌لرزه پنهان سفیدابه بر اساس تداخل سنجی رادار و نتایج سن یابی مطلق با word دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله شواهد نوین و رشد گسله زمین‌لرزه پنهان سفیدابه بر اساس تداخل سنجی رادار و نتایج سن یابی مطلق با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله شواهد نوین و رشد گسله زمین‌لرزه پنهان سفیدابه بر اساس تداخل سنجی رادار و نتایج سن یابی مطلق با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله شواهد نوین و رشد گسله زمین‌لرزه پنهان سفیدابه بر اساس تداخل سنجی رادار و نتایج سن یابی مطلق با word :

سال انتشار: 1384

محل انتشار: بیست و چهارمین گردهمایی علوم زمین

تعداد صفحات: 8

نویسنده(ها):

مرتضی طالبیان – سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور
منوچهر قرشی – سازمان زمین شناسی و اکتشافات مدنی کشور
بری پارسون – دپارتمان علوم زمین دانشگاه آکسفورد – انگلستان
ریچارد واکر – دپارتمان علوم زمین دانشگاه آکسفورد – انگلستان

چکیده:

در ماه مارس سال 1994 میلادی چهار زمین‌لرزه کم ژرفا با بزرگی گشتاوری 5/5 تا 6/2 در فاصله چند روز منطقه سفیدابه در خاور ایران را لرزاند. در بررسی‌های نخستین که براساس مشاهدات صحرایی، تصاویر ماهواره‌ای و لرز بشناسی بود موجب گستردگی پنهان با راستای شمال باختری-جنوب خاوری در زیر رشته کوه های سفیدابه پیشنهاد شد. در مقاله ما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توان به کمک داده‌های ماهواره‌ای رادار و سن یابی مطلق به بسیاری از ابهامات این زمین‌لرزه پاسخ داد. به کمک داده‌های رادار می‌توان جایگاه و میزان جابجایی همراه با زمین‌لرزه را که احتمالاً ناشی از جنبش سامان گسل‌های پلکانی در شفا است با دقت قابل توجهی مشخص نمود. در این بررسی همچنین به کمک سن یابی به روش اورانیوم /توریوم سنی حدود 100000 ساله برای رسوبات دریاچه‌ای برخاسته به وسیله جنبش گسل به‌دست‌آمده است. بر این اساس و با توجه به میزان و خستگی رسوبات و همچنین با فرض اینکه در گذشته نیز زمین‌لرزه هایی مشابه ای در منطقه رویداد و می‌توان حدود 120 رویداد زمین‌لرزه را در صد 1000 سال اخیر در این منطقه برآورد نمود. بدین ترتیب میانگین در بازگشت زمین‌لرزه تا حدود 830 سال و نرخ هم‌گرایی راندگی سفیدابه 1/5 میلی‌متر در سال برآورد می‌گردد. اگرچه پذیرش دیده شده در داده‌های رادار بیانگر چین خوردگی جنبا در منطقه سفیدابه است اما به دلیل وجود توپوگرافی برجا مانده از دیگر شیوه‌های بسیار قدیمی‌تر، شناسایی آن پیش از رویداد زمین‌لرزه دشوار است. بااین‌وجود این بررسی نشان می‌دهد که به کمک مطالعه آبراهه ها در زمینه زیست‌شناسی منطقه به خوبی می‌توان به وجود این گسل‌های پنهان پی برد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

دانلود مقاله ارزیابی تاثیرعملیات سازه های هیدرولیکی درکاهش سیلا

ارسال‌کننده : علی در : 95/7/30 4:27 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله ارزیابی تاثیرعملیات سازه های هیدرولیکی درکاهش سیلاب حوزه آبخیز راونج دلیجان با word دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله ارزیابی تاثیرعملیات سازه های هیدرولیکی درکاهش سیلاب حوزه آبخیز راونج دلیجان با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله ارزیابی تاثیرعملیات سازه های هیدرولیکی درکاهش سیلاب حوزه آبخیز راونج دلیجان با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله ارزیابی تاثیرعملیات سازه های هیدرولیکی درکاهش سیلاب حوزه آبخیز راونج دلیجان با word :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: اولین همایش ملی زیست بوم پایدار و توسعه
تعداد صفحات: 9
نویسنده(ها):
یوسف یوسفی –
ابوالفضل نوری –
امید آخوندی –

چکیده:
بررسی وضعیت هیدرولوژیکی و تغییرات مربوط به آن همواره یکی از بخشهای مهم در مدیریت آبخیزها تلقی میشود. یکی از مهمترین مدلهای هیدرولوژیکی که کاربرد زیادی در برنامههای مدیریتی آبخیزها دارد مدل HEC-HMS است. در تحقیق حاضر تاثیر سازه های هیدرولیکی در کاهش سیلاب حوزه آبخیز راونج دلیجان برای حداکثر 200 ساله ارزیابی گردید و دبی اوج و حجم ،100 ،50 ،25 ،10 ،5 ، بارندگی شش ساعته با دوره برگشت های مختلف 2 سیلاب خروجی حوزه بدست آمد. نتایج نشان داد این سازه ها 20 درصد دبی اوج را کاهش داده و همچنین زمان تمرکزرا، 7 درصد افزایش یافت طبق نتایج تاثیر این سازه ها در دوره بازگشتهای کم بیشتر است و با در نظر گرفتن حجم مخازن عملیات اجرا شده رواناب با دوره بازگشت کوتاه مدت کنترل می شود .و این موضع سبب افزایش دبی پایه رودخانه و مدت آبدهی منابع آبی منطقه ( قنوات) به میزان 20 و 33 درصد گردیده است

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

دانلود تحقیق در مورد موتورهای القائی با word

ارسال‌کننده : علی در : 95/7/30 4:26 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود تحقیق در مورد موتورهای القائی با word دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقیق در مورد موتورهای القائی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق در مورد موتورهای القائی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقیق در مورد موتورهای القائی با word :

موتورهای القائی

مقدمه
در اکثر کارخانجات و صنایع در سراسر جهان از موتورهای القائی (اندوکسیونی) استفاده می‌شود، به خصوص در مواقعی که به موتور نسبتاً بزرگی نیاز داشته باشیم از موتورهای القائی سه فاز استفاده می‌گردد. این موتورها دارای مزایای زیر هستند.
الف: قابلیت اطمینان آنها زیاد است.
ب: ارزان هستند.
ج: ساخت آنها ساده است.
این موتورها را اصولاً فراریس در سال 1885 اختراع نمود اما نام تسلا که در سال 1886 تئوری این موتورها را بیان نمود بیشتر به چشم می‌خورد.
ساختمان موتورهای القائی CONSTRUCTION
موتورهای القائی سه فاز از دو قسمت اساسی تشکیل شده‌اند:
الف: قسمت ثابت به نام استاتور
ب: قسمت دوار به نام رتور
استاتور موتورهای القائی سه فاز
استاتور این گونه ماشینها حاوی شیارهائی می‌باشد که درون آنها سیم پیچی سه فازی جاسازی شده و با توجه به نحوه این سیم پیچی، موتورهای القائی سه فاز دوقطبی، 4 قطبی 6 قطبی و ; حاصل می‌گردند.
فی‌المثل می‌توان گفت که در موتور 4 قطبی دو قطب مثبت (شمال) و دو قطب منفی (جنوب) وجود دارد.
رتور موتورهای القائی سه فاز
رتورهای متداول در این گونه ماشینها به قرار زیر است:
الف: رتور قفس سنجابی ساده
ب: رتور قفس سنجابی مضاعف
ج: رتور سیم پیچی شده
رتور قفس سنجابی ساده
متداولترین رتور برای موتورهای القائی سه فاز همین رتور قفس سنجابی ساده می‌باشد، زیرا شباهت زیادی به قفس سنجاب دارد. این گونه رتورها از میله‌های مسی تشکیل شده که در شیارهای رتور جاسازی می‌شوند و همان‌طور که در شکل پیداست بدنه رتور (قسمت فلزی) که به صورت مورق ساخته می‌گردد نشان داده شده است.

رتور قفس سنجابی مضاعف
در برخی از موتورهای القائی سه فاز رتورهائی از نوع قفس سنجابی مضاعف وجود دارد و این گونه رتورها از دو سری میله تشکیل شده‌‌اند.
الف: سری اول میله‌ها از نوع برنج بوده و در نزدیک سطح رتور تعبیه می‌شود و به میله‌های خارجی موسوم‌اند.
ب: سری دوم میله‌ها از جنس مس بوده و در زیر سری اول و در داخل شیارهای رتور نصب می‌گردند و به میله‌های داخلی موسوم‌اند.
باید خاطرنشان ساخت که:

الف: مقاومت میله‌های برنجی یا میله‌های خارجی (سری اول) از مقاومت میله‌های مسی (سری دوم) بیشتر است.
ب: چون میله‌های مسی یا میله‌های داخلی (سری دوم) به هم نزدیک‌تر هستند لذا راکتانس نشتی آنها نسبت به میله‌های برنجی (میله‌های خارجی) بیشتر خواهد بود برای آنکه بهتر درک کنیم چرا رتور قفس سنجابی مضاعف مشخصه موتور را بهبود می‌بخشد به مطالب زیر توجه می‌کنیم:

الف: فرکانس جریان رتور در لحظات راه‌اندازی زیاد است (معادل فرکانس منبع تغذیه موتور) وقتی سرعت موتور زیاد شد فرکانس جریان رتور کم می‌شود (نزدیک صفر)
ب: در راه‌اندازی میله‌های خارجی جریان بیشتری می‌کشند زیرا کل اَمپدانس آنها کمتر است و چون R در میله‌های خارجی از X بیشتر است لذا ضریب توان مدار بالا است و ترکیبی از جریان زیاد و ضریب توان بالا گشتاور یا کوپل راه‌اندازی نسبتاً خوبی ایجاد می‌کند.

ج: در سرعتهای بالا تمامی جریان از میله‌های داخلی عبور می‌کند و در فرکانسهای کم از راکتانس این میله‌ها می‌توان صرف‌نظر کرد و مشخصه‌ خوبی در سرعتهای بالا پدیدار می‌شود.
رتورهای سیم پیچی شده

در این گونه رتورها در شیارهای رتور سیم پیچ تعبیه شده است و می‌توان در این گونه رتورها مقاومت خارجی از طریق حلقه‌های لغزان به سیم پیچ‌های رتور متصل ساخت و به این گونه مقاومتهای خارجی گاهی رئوستای حلقه‌های لغزان نیز گفته می‌شود.

در این گونه اتصالات به راحتی می‌توان مقاومت رتور را تغییر داد و مشخصه جالبی در لحظات راه‌اندازی و بهره‌برداری از ماشین بدست آورد.
در شکل زیر شمای ساده این گونه رتورها را نشان می‌دهد و باید در این گونه رتورها نکات زیر را به خاطر داشت.
الف: سیم پیچ این گونه رتورها نیز باید سه فاز باشد

ب: تعداد قطبهای حاصله از این گونه سیم پیچ باید با تعداد قطبهای حاصله در استاتور مساوی باشد.
ج: تعداد شیارهای رتور و استاتور باید یکسان باشند.

مفاهیم میدان گردنده ROTATING FIELD CONCEPT
قبل از اینکه وارد تئوری مربوط به عملکرد موتورهای القائی سه فاز گردیم باید درباره مفاهیم میدان گردنده صحبت کنیم. برای درک بهتر استاتور را در نظر می‌گیریم که به صورت دو قطبی سیم پیچی شده است (شکل الف) ولتاژهای اعمال شده به هر فاز استاتور نیز در این شکل نشان داده شده است. در شکلهای a، b، c و d استاتور را همراه با میدان مغناطیسی حاصله در زمانهای مختلف نشان داده‌ایم و این میدانها مربوط به زمانهای تا در شکل (ب) می‌باشد.
در این بحث فرض بر آن است که نحوه اتصال سیم پیچ سه فاز استاتور به صورت ستاره (Y) باشد یعنی سرهای ، ، به هم متصل‌اند و سرهای A، B و C ترمینال خروجی ماشین را تشکیل می‌دهند.

در اینجا متذکر می‌شویم که هر گاه مثبت باشد به معنی آن است کـهA نسبت به مثبت است یعنی جریان از A وارد صفحه کاغذ شده و از خارج می‌گردد.
زمانهای تا در (شکل ب) طوری انتخاب شده‌اند که تحلیل مسأله را ساده سازند تا میدان گردنده بهتر تفهیم گردد.
در زمان ، و مثبت‌اند و ماکزیمم منفی است در اینجا حالت جهت جریان در سیم پیچ‌ها مطابق شکل a بوده و میدان دو قطبی مطابق شکل a خواهد بود (با استفاده از قانون دست راست).

در زمان ، ماکزیمم مثبت است و منفی هستند و این حالت مترادف با جابجائی 60 درجه الکتریکی است. جهت جدید جریانها و میدان گردنده در شکل b رسم شده‌اند می‌بینیم که میدان گردنده نیز 60 درجه در جهت عقربه ساعت (CW) نسبت به وضعیت چرخیده است. البته اگر استاتور 4 قطبی فرض می‌شود میدان 30 درجه می‌چرخید ولی در شکل الف فقط سیستم دو قطبی را مد نظر داشته‌ایم

کاربرد هیدرولیک و پنوماتیک

سیستم هیدرولیک در موارد زیر کاربرد دارد
1 در صنعت کشاورزی : که کشاورزدر ضمن راندن تراکتور می تواند
از توان سیال استفاده کند و همچنین در دستگاه های نظیر خرمن کوب وکمباین
وکلوخ شکن و میوه چین و ماشین حفاری و بیل مکانیکی

 

2 در خودرو سازی : تر مز هیدرولیک و فرمان هیدرولیک و تنظیم پنوماتیکی صندلی و همچنین در مراحل ساخت بدنه و شکل دادن به ورق خودرو که از پرسهای با تنهای مختلف استفاده می شود
3 در صنا یع هوای خلبان با کمک این سیستم ارابه های فرود و شهپرها و سکانهای عمودی وبالا برها و با لچه ها را مهار می کند و بدنه هوا پیما هم با پرسهای کششی ساخته می شود
و جالب است که برای تست اینکه بدانند بدنه هواپیما سوراخ نشده باشد فشار باد را بین جداره های بدنه قرار میدهند در صورتی افت فشار داشتیم می فهمیم که جای از بدنه سوراخ است

تست هواپیما عبارتند از:
1تست باد چرخها که 300 بار فشار است
2تست کلیه سیستم هیدرولیک هواپیما
3 تست بدنه هواپیما

4 دستگاه میول که برای تست هیدرولیک هواپیمای F14
4.صنایع دفاعی : در هدایت تانک نفر بر و هدایت موشک و در ناوها هدایت ناو و ;
5صنایع غذای: کنسرو سازی و ظروف یکبار مصرف و ;
6 صتایع چوب : برش الوار و پردا خت سطوح مبلها

7 جا به جای مواد (لیفتراک و جرثقیل و .)
8ماشین تراشکاری و CNC و نظیر این دستگاه ها
9صنایع دریای : بالا کشیدن تور از آب و کشیدن کشتی به ساحل و ;;

10 معدن : در ماشینهای معدن
11 در صنایع بسته بندی : پر کن شیشه ها ی نوشابه و ماشین چسب زنی و لفاف پیچی
12 کا غذ سازی : در این صنعت خمیر کاغذ باید از غلتک ها بگذرد و مهمترین هیدرولیک و پنوماتیک تنظیم غلطک ها است
13 صنعت نفت : پالا یشگاه ها
14 صنایع پلاستیک

15 صنعت چاپ :
16 راه آهن : تر مز قطارودر بهای اتوماتیک جدید
17 لاستیک :
18 . صنعت فولاد : فشار زیاد برای کشش آهن و یا فلز دیکر و تخلیه کوره ها که در ذوب آهن و فولاد مبارکه و.. شاهد آن هستید
19 . نساجی

می خواهم که درباره سیستم هیدرولیک و پنوماتیک که یک سیستم تقریبا ناشناس است برای شما بنویسم .
اول از سیستم پنوماتیک می نویسم قطعات آن عبارت است از:

1کمپرسور باد : که دارای مخزنی است که با مکیدن هوا داخل خود هوا را ذخیره میکند درست مانند کپسول گاز اما با این تفاوت که درون کپسول گاز گازمتان است ولی در کمپرسور هوا است شاید شما کمپرسور هوا را در آپاراتی ها دیده باشید ممکن است که با استفاده از برق یا موتور دیزل یا موتور بنزینی هوا درون آن ذخیره گردد

2 سیلندر پنوماتیک:برای اینکه یک حرکت خطی یا دورانی را داشته باشیم از سیلندر استفاده می کنیم هیدروصنعت امین سالیان متمادی است که در امر تهیه و توزیع لوازم هیدرولیک فعالیت دارد. خوشحال خواهیم شد، اگر بتوانیم در تامین اقلام مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعی خدمتی انجام دهیم. افزون بر آن موجب امتنان خواهد شد که ما را مشاور امین در زمینه ی تهیه لوازم هیدرولیک و پنوماتیک محسوب کنید.

امروزه در بسیاری از فرآیندهای صنعتی ، انتقال قدرت آن هم به صورت کم هزینه و با دقت زیاد مورد نظر است در همین راستا بکارگیری سیال تحت فشار در انتقال و کنترل قدرت در تمام شاخه های صنعت رو به گسترش است. استفاده از قدرت سیال به دو شاخه مهم هیدرولیک و نیوماتیک ( که جدیدتر است ) تقسیم میشود

از نیوماتیک در مواردی که نیروهای نسبتا پایین (حدود یک تن) و سرعت های حرکتی بالا مورد نیاز باشد (مانند سیستمهایی که در قسمتهای محرک رباتها بکار می روند) استفاده میکنند در صورتیکه کاربردهای سیستمهای هیدرولیک عمدتا در مواردی است که قدرتهای بالا و سرعت های کنترل شده دقیق مورد نظر باشد(مانند جک های هیدرولیک ، ترمز و فرمان هیدرولیک و

حال این سوال پیش میاید که مزایای یک سیستم هیدرولیک یا نیوماتیک نسبت به سایر سیستمهای مکانیکی یا الکتریکی چیست؟در جواب می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1طراحی ساده 2قابلیت افزایش نیرو 3 سادگی و دقت کنترل
4 انعطاف پذیری 5 راندمان بالا 6اطمینان
در سیستم های هیدرولیک و نیوماتیک نسبت به سایر سیستمهای مکانیکی قطعات محرک کمتری وجود دارد و میتوان در هر نقطه به حرکتهای خطی یا دورانی با قدرت بالا و کنترل مناسب دست یافت ، چون انتقال قدرت توسط جریان سیال پر فشار در خطوط انتقال (لوله ها و شیلنگ ها) صورت میگیرد ولی در سیستمهای مکانیکی دیگر برای انتقال قدرت از اجزایی مانند بادامک ، چرخ دنده ، گاردان ، اهرم ، کلاچ و; استفاده میکنند

در این سیستمها میتوان با اعمال نیروی کم به نیروی بالا و دقیق دست یافت همچنین میتوان نیرو های بزرگ خروجی را با اعمال نیروی کمی (مانند بازو بسته کردن شیرها و ;) کنترل نمود.

استفاده از شیلنگ های انعطاف پذیر ، سیستم های هیدرولیک و نیوماتیک را به سیستمهای انعطاف پذیری تبدیل میکند که در آنها از محدودیتهای مکانی که برای نصب سیستمهای دیگر به چشم می خورد خبری نیست. سیستم های هیدرولیک و نیوماتیک به خاطر اصطکاک کم و هزینه پایین از راندمان بالایی برخوردار هستند همچنین با استفاده از شیرهای اطمینان و سوئیچهای فشاری و حرارتی میتوان سیستمی مقاوم در برابر بارهای ناگهانی ، حرارت یا فشار بیش از حد ساخت که نشان از اطمینان بالای این سیستمها دارد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

دانلود مقاله بررسی عملکردتصفیه فیزیکوشیمیایی تصفیه خانه آب از ن

ارسال‌کننده : علی در : 95/7/30 4:26 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی عملکردتصفیه فیزیکوشیمیایی تصفیه خانه آب از نوع اسمز معکوس در حذف آلاینده ها ( مطالعه موردی شهر جاسک) با word دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسی عملکردتصفیه فیزیکوشیمیایی تصفیه خانه آب از نوع اسمز معکوس در حذف آلاینده ها ( مطالعه موردی شهر جاسک) با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی عملکردتصفیه فیزیکوشیمیایی تصفیه خانه آب از نوع اسمز معکوس در حذف آلاینده ها ( مطالعه موردی شهر جاسک) با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسی عملکردتصفیه فیزیکوشیمیایی تصفیه خانه آب از نوع اسمز معکوس در حذف آلاینده ها ( مطالعه موردی شهر جاسک) با word :

سال انتشار: 1389

محل انتشار: همایش ملی سلامت، محیط زیست، و توسعه پایدار

تعداد صفحات: 9

نویسنده(ها):

رمضان مطلبی آمیچی دانشجوی کارشناسی ارشد آب و فاضلاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس
افشین تکدستان – استادیار گروه مهندسی بهداشت محیط و عضو مرکز تحقیقات فناوری زیست محیطی
ذبیح الله یوسفیمدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مازندران

چکیده:

تکنولوژی نمکزدایی درعصرحاضرکه بدرستی عصرخشکسالی نامیده شده است بعنوان تنهاراه حل تامین آب درمناطقی که درمعرض خشکسالی قرارگرفته اندمی باشددراین تحقیق آب ورودی وخروجی،آبشیرین کن شهرجاسک درمدت سه ماه موردبررسی قرارگرفته است که براساس نتایج بدست آمده تعدادی ازپارامترهای شیمیایی آب شبکه شهر(ورودی به آبشیرین کن)ازحدمجازبیشتربوده است که باعبورازآبشیرین کن ازنوع اسمزمعکوس،املاح توسط غشاءپلی آمیدی حذف می شودآب تولیدی ازنظر Ca،Mg،TDS کمترازحدمطلوب بوده است (میانگین شاخص به ترتیب 173/93 , 4/2 , 11/754 میلی گرم بر لیتر) که این امرباعث افزایش ابتلاءبه بیماری درمصرف کننده گان شده وارزش تغذیه ای آب راکاهش می دهد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

دانلود مقاله بررسی اثر محیطهای همسانگرد بر روی طیفهای جذبی UV/V

ارسال‌کننده : علی در : 95/7/30 4:26 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی اثر محیطهای همسانگرد بر روی طیفهای جذبی UV/Vis سه رنگینه آزو با استفاده از روابط خطی انرژی حلال پوشی (LSER) با word دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسی اثر محیطهای همسانگرد بر روی طیفهای جذبی UV/Vis سه رنگینه آزو با استفاده از روابط خطی انرژی حلال پوشی (LSER) با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی اثر محیطهای همسانگرد بر روی طیفهای جذبی UV/Vis سه رنگینه آزو با استفاده از روابط خطی انرژی حلال پوشی (LSER) با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسی اثر محیطهای همسانگرد بر روی طیفهای جذبی UV/Vis سه رنگینه آزو با استفاده از روابط خطی انرژی حلال پوشی (LSER) با word :

سال انتشار: 1388

محل انتشار: شانزدهمین کنفرانس اپتیک و فتونیک ایران

تعداد صفحات: 4

نویسنده(ها):

معصومه کشاورز پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز، تبریز دانشکده فیز
حبیب تجلی – پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریزدانشکده فیزیک، دان
محمدصادق ذاکرحمیدی – پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز، تبریز

چکیده:

اسپکتروسکپی قطبشی رنگینه های آزو دیسپرس رد با مولکولهای بااندازه های مختلف و دمهای هیدروکربنی متفاوت در حلالهای مختلف بررسی شد. برای تخمین دقیق رفتارهای سولواتوکرومیک این رنگینه ها از پارامترهای قطبیت حلالی و روابط خطی انرژی حلال پوشی (LSER) استفاده شد. تفاوتهای موجود در طیفهای جذبی این رنگینه ها و نتایج حاصل از محاسبات نشان دادند که با افزایش قطبیت حلال، گشتاور حالت برانگیخته به پایداری بیشتری نسبت به حالت پایه رسیده است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

<      1   2   3   4   5   >>   >