سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت، گلشن خردمندان و بستان فاضلان است . [امام علی علیه السلام]

مقاله در مورد بررسی تاثیر وسایل ارتباط جمعی بر اخلاق اجتماعی نوج

ارسال‌کننده : علی در : 95/5/31 4:20 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله در مورد بررسی تاثیر وسایل ارتباط جمعی بر اخلاق اجتماعی نوجوانان تحت فایل ورد (word) دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد بررسی تاثیر وسایل ارتباط جمعی بر اخلاق اجتماعی نوجوانان تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد بررسی تاثیر وسایل ارتباط جمعی بر اخلاق اجتماعی نوجوانان تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد بررسی تاثیر وسایل ارتباط جمعی بر اخلاق اجتماعی نوجوانان تحت فایل ورد (word) :

بررسی تاثیر وسایل ارتباط جمعی بر اخلاق اجتماعی نوجوانان

امروزه برخی عصر جدید را عصر ارتباطات می دانند و غالبا سخن از وسایل ارتباط جمعی زیاد به میان آورده می شود. در جامعه امروزی همه افراد از رسانه های گروهی تاثیر می پذیرند و در واقع 3/1 اوقات بیداری ما در مصاحبت با این رسانه ها سپری می شود.
ارتباط و فرهنگ محکوم به همزیستی هستند. ارتباطات محصول فرهنگ و فرهنگ مشخص کننده ساختار، معنا و زمینه ارتباطی است که صورت می گیرد. بدون ارتباط هیچ ارتباطی قادر به بقا نیست. لذا بین مجموعه فرهنگ و ارتباطات روابط تنگا تنگ و پویایی وجود دارد. وقتی که از فرهنگ یا فرهنگ عمومی بحث می کنیم، نمی توانیم از نقش رسانه های همگانی یا وسایل ارتباط غفلت کنیم زیرا این وسایل نقش و تاثیر بسزایی در فرهنگ سازی دارند.

آگاهی‌های اجتماعی در یک جامعه وقتی به صورت فرهنگی عمومی در می آید که به طور مستمر از طریق وسایل ارتباط جمعی و در مجامع مختلف مطرح شود.
با این توضیح مقدماتی آنچه که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد، تاثیر اجتماع و نهادهای اجتماعی (در اینجا اختصاصا وسایل ارتباط جمعی) در شکل گیری و انتقال اخلاق اجتماعی و محتوای آن بالخص در میان نوجوانان و جوانان است.

1- تعریف اخلاق اجتماعی به زبان جامعه شناسی
آنچه که زبان جامعه شناسی به عنوان اخلاق اجتماعی شناخته می شود و بیشتر مبتنی بر مباحث روانشناسی می باشد، همان چیزی است که تحت عنوان جامعه پذیری (Socialization) در فرآیند درونی شدن عقاید، ارزش ها و هنجارها و یگانگی فرد با فرهنگ و جامعه از آن بحث می شود و به طور خلاصه در بحث از فرهنگ، اخلاق اجتماعی به عنوان ارزشها و قواعد رفتار در جامعه، موضوع بررسی قرار می گیرد. لذا این قواعد رفتار، مجموعه ای از عقاید، ارزشها و هنجارهایی هستند که نسبت به فرد، اموری بیرونی و مستقل تلقی می شوند و در جریان جامعه پذیری برای او درونی می شوند و به صورت جزئی از شخصیت او در می آیند(رجب زاده، 64:1376) و در نهایت رفتار فرد را در جامعه تعیین می کنند و به عنوان اخلاق اجتماعی محسوب می شوند.

2- فرهنگ عمومی و اخلاق اجتماعی جوانان
بر اساس تعریف فوق اخلاق اجتماعی جوانان، حوزه ای از فرهنگ عمومی یک جامعه را تشکیل می دهد که شامل عقاید، ارزشها و هنجارهای اجتماعی قشر جوان جامعه می گردد. فرهنگ عمومی خود عبارت است از مجموعه پاسخ هایی که هر جامعه برای مسائل گوناگونش پیدا می کند که مبتنی بر تجربه نسل های گذشته است و یا از طریق دستیابی به توانایی‌ها و ذخیره های تازه، حاصل آمده است(اسدی، 16:1376). در تعریفی ساده تر، فرهنگ عمومی عبارت است از اندیشه ها و معرفت مشترک یک جامعه که تحت تاثیر عناصر مختلفی نظیر جهان بینی، ارزشها، گرایشها، کنشها، نمادها، و تکنولوژی واقع می گردد.(افروغ،4:1377)
3- مکانیزم‌های انتقال اخلاق اجتماعی
اخلاق اجتماعی به عنوان بخشی از فرهنگ عمومی از طریق سه مکانیزم: یادگیری، فرهنگ پذیری و جامعه پذیری انتقال می یابد. در نتیجه انتقال اخلاق اجتماعی و فرهنگ عمومی، الگوهای رفتاری که ممکن است ادراکی، احساسی و عملی(رفتاری) باشند، در ذهن افراد حک می شوند.
4- عوامل یا کارگزاران انتقال اخلاق اجتماعی
فرآیند انتقال اخلاق اجتماعی، در برگیرنده تاثیرات متفاوتی است که در طول زندگی بر فرد وارد می شود. مهمترین این تاثیرات عبارت است از تاثیر عوامل(کارگزاران) جامعه پذیری یعنی افراد، گروهها و نهادهای مهمی که وضعیت های ساختی را فراهم می سازند تا فرآیند جامعه پذیری در درون آنها رخ دهد. در جهان امروز چهار عامل جامعه پذیری از اهمیت بالایی برخوردارند و بطور مداوم و موثر بر کسی تاثیر می گذارند. این چهار عامل عبارتند از:

 

خانواده، مدرسه،گروه همسالان و وسایل ارتباط جمعی
5- دیدگاههای نظری درباره تاثیر وسایل ارتباط جمعی
بررسی مباحث نظری و آرای صاحبنظران ارتباطات نشان می دهد که اثرات وسایل ارتباط جمعی بسیار متعدد و متنوع می باشد بطوری که نقد و بررسی این اثرات پیچیده است و حوزه تاثیر آن نیز قلمرو بسیار گسترده دارد.
درباره نقش و تاثیر وسایل ارتباط جمعی بطور کلی سه دیدگاه نظری وجود دارد:
دیدگاه افراطی:
طبق نظرات طرفداران این دیدگاه، وسایل ارتباط جمعی دارای چنان قدرتی هستند که می توانند نسلی تازه برای اولین بار در تاریخ انسان پدید آورند. نسلی که با نسل های پیشین بسیار متفاوت است. طرفدارا این دیدگاه قدرت رادیو را با بمب اتمی مقایسه می کنند که از آنها می‌توان در راه خیر یا شر با تاثیری شگرف سود برد.(ساورخانی،84:1368) «ژان کاز نو» در این باره می نویسد : این اندیشه در نظر مردم رواج یافتکه وسایل ارتباط جمعی قدرتی فوق تصور دارند و می توانند افکار فلسفی و سیاسی را منقلب نموده، شکل تازه ای به آن بخشند و به اختیار تمامی رفتارها را هدایت نمایند.(کازنو،45:1365)این عده بر ساز وکارهایی چون هدایت از راه دور(Telekinesis)، آدمک سازی(Robotism)، اثر بلع و بویژه تاثیر بازتابهای شرطی تاکید می‌کنند و معتقدند که درونی کردن(Internalization) هنجارها، موجبات آشتی انسان را با خواست جامع فراهم می آورد. در این صورت انسان ها خود به عنوان عاملی در راه حراست از مواریث، هنجارها و قوانین جامعه تجلی می کنند و وسایل ارتباط جمعی ابزاری سریع، قدرتمند و موثر در راه تامین این منظور هستند. (ساورخانی،86:1368)
دیدگاه تفریطی:
طبق نظرات طرفداران این دیدگاه وسایل ارتباط جمعی تاثیر چندانی بر مخاطبین خود ندارند و دیگر«دوران سبع»(سلطه) وسایل ارتباطی و با آن دوران رواج عقاید تند و اسناد اثرات جادویی و خارق العاده به وسایل ارتباط جمعی پایان یافته است. این عده معتقدند که وسایل ارتباط جمعی علیرغم تکنولوژی برتری که از آن استفاده می کنند، با موانع بسیاری در راه اثر گذاری بر دیگران مواجهند(ساروخانی،85:1368).

3-5- دیدگاه بینابین؛
در مقابل این دو دیدگاه افراطی و تفریطی، دیدگاه سوم که بینابینی می باشد نظر بر این دارد که باید پذیرفت که وسایل ارتباط جمعی، ابزاری اجتماعی- فرهنگی به معنی عالی آن هستند و از این جهت اثرات چشمگیری برجای می گذارند، اما این آثار نه آنچنان است که هیچ محدودیتی را نشناسند(دیدگاه افراطی) یا آنکه چنان ناچیز است که هیچ اعتنایی را شایسته نباشد(دیدگاه تفریطی)، بلکه باید دید حدود تاثیر این وسایل چیست و در چه شرایطی این تاثیرات محدودیت می یابند و یا تقویت می شوند(ساورخانی،86:1368). به نظر می رسد این دیدگاه سوم واقع بینانه تر باشد. ضمن اینکه نتایج تحقیقات انجام شده نیز موید همین دیدگاه است.
6- تاثیر تلویزیون بر رفتارهای اجتماعی جوانان:
از آنجا که جوانان علاقه و توجه بیشتری به استفاده از رسانه های دیداری- شنیداری نظیر فیلم های سینمایی، تلویزیون و وسایل صوتی دارند، از میان وسایل ارتباط جمعی در این قسمت به بررسی نقش و تاثیر تلویزیون بر اخلاق و رفتار اجتماعی می پردازیم.
به قول «ویلبر شرام» جذابیت تلویزیون، خصوصیت اجتماعی بودن آن است. همچنین قابلیت ن

فوذ تلویزیون نسبت به سایر وسایل ارتباط جمعی، بسیار شدید است. به همین دلیل تلویزیون امروزه در بنیانهای خانوادگی ریشه دوانده و به شدت در چگونگی گذراندن زندگی روزمره مردم اثر گذاشته است. این نفوذ به حدی است که مردم اوقات فراغت، صرف شام و ناهار و یا استراحت روزانه خود را طبق برنامه های تدوین شده تلویزیون تنظیم می کنند.( قابل ذکر است بزرگسالان در انگلستان بطور متوسط روزانه 3 ساعت تلویزیون تماشا می کنند و کودکان دوره ابتدایی در حالی که فقط 980 ساعت در مدرسه حضور دارند 1340 ساعت از وقت خود را به تلویزیون اختصاص می

دهند). (واحد نشریه پژوهش و سنجش،61:1376).
به عقیده برخی از صاحبنظران، تلویزیون به عنوان ابزاری تعیین کننده در واقعیت های اجتماعی تلقی می شود که در موضوعات مختلف و حتی بر حق دانستن و یا استمرر بخشیدن به پاره ای از هنجارهای رایج و تبدیل آنها به فرهنگ عمومی می تواند کارآمدترین وسیله باشد.
بسیاری بر این باورند که تلویزیون وسیله تفریحی بی ضرری است اما بسیاری از پژوهشگران اثرات منفی آن را انکار ناپذیر می دانند.
اگر بخواهیم کارکردها و آثار مثبت و منفی تلویزیون را بطور خلاصه بررسی نماییم، می توانیم از لابلای مطالعات انجام شده بطور فهرست وار به نکارت زیر اشاره کنیم:
اثرات و کارکردهای منفی تلویزیون
1- بازداشتن از کارهای تحصیلی و اختصاص وقت کودکان و نوجوانان به خود (میانگین 1340 ساعت در سال)
2- ارائه صحنه های خشونت آمیز و رواج خشونت

3- جریحه دار کردن عواطف کودکان
4- سوق دادن زودرس به طرف زندگی بزرگسالی
5- خلق نیازهای کاذب
6- رابطه با جرم و جنایت
7- برانگیختن حالت تهاجمی
8- محدود کردن قدرت ابتکار و خلاقیت

9- تسخیر ذهن کودکان
10- بیگانه ساختن کودکان و نوجوانان با مطالعه
11- بی تفاوت کردن کودکان و نوجوانان نسبت به دردها و رنجهای انسانی
12- رواج رفتارهای ضد اجتماعی از طریق مشاهده و یادگیری توسط کودکان
13- نادیده گرفتن قید و بندهای اجتماعی از طریق همانند سازی با شخصیت های نمایشهایی که در آنها شیوه های پرخاشگرانه و مهارتهای خلافکاری نشان داده می شود.
14- ایجاد درگیری ذهنی در کودکان به علت تماشای فیلم های ویژه سنین بالاتر
15- ایجاد ترس و کابوس های شبانه برای کودکان
16- کاهش مدت زمان خوابیدن کودکان
17- مسخ کودکان و فرو رفتن آنها در دنیای تخیلی و ایجاد فاصله با واقعیت ها
18- افزایش حالت انفعالی و بی تفاوتی

19- شستشوی مغزی
20- تهدید سلامتی جسمی، روانی و رفتاری کودکان
سایر اثرات منفی تلویزیون
اثر تلویزیون بر رفتارهای کودکان و نوجوانان زمانی به حداکثر می رسد که بر ارزشها و دیدگاههای (مورد نظر) در برنامه های پی در پی تاکید گردد.(خزایلی،20:1375).

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

تحقیق قوانین داوری هندبال تحت فایل ورد (word)

ارسال‌کننده : علی در : 95/5/31 4:20 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق قوانین داوری هندبال تحت فایل ورد (word) دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق قوانین داوری هندبال تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق قوانین داوری هندبال تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق قوانین داوری هندبال تحت فایل ورد (word) :

17) دو داور، با اختیارات مساوی، مسؤولیت برگزاری هر مسابقه را بر عهده دارند. این داوران را یک نفر وقت نگهدار و یک نفر منشی، همراهی می کنند.
(17:2) داوران رفتار و حرکات بازیکنان را از لحظه ورود به محل مسابقه تا زمانی که آن را ترک می کنند، تحت نظارت و کنترل قرار می دهند.
(17:3) داوران، مسؤولیت دارند قبل از شروع بازی، زمین بازی، دروازه ها و توپها را مورد بازرسی و کنترل قرار دهند. آنها تصمیم می گیرند کدام توپ مورد استفاده قرار گیرد
(قانون1، 3:1). داوران همچنین حضور دو تیم را با لباس متحدالشکل و مناسب مورد کنترل و تأیید قرار می دهند. آنها جدول مسابقه و وسایل بازیکنان را کنترل می نمایند. آنها از تعداد مجاز بازیکنان و مسؤولین حاضر در محوطه تعویض، اطمینان حاصل کرده و همچنین هویت و حضور سرپرست مسؤول هر یک از تیمها را کنترل و تأیید می نمایند. هرگونه موارد اختلاف باید اصلاح شود (2ـ4:1، 9ـ4:7).

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

تحقیق در مورد احداث باغ در اراضی شیبدار تحت فایل ورد (word)

ارسال‌کننده : علی در : 95/5/31 4:20 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق در مورد احداث باغ در اراضی شیبدار تحت فایل ورد (word) دارای 33 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد احداث باغ در اراضی شیبدار تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد احداث باغ در اراضی شیبدار تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد احداث باغ در اراضی شیبدار تحت فایل ورد (word) :

مقدمه
با توجه به اینکه بیشتر زمینهای مستعد کشور ما در دامنه ها و کوهپایه ها قرار دارند و از طرفی دیگر چون ایران یک کشور بسیار مناسب از لحاظ تولید محصولات باغی است بنابراین باید راهکاری ارائه شود تا بتوان به نحو بسیار خوب از این اراضی استفاده کرد. در اینجا موضوع دیگر مهمی که خودنمایی می کند موضوع فرسایش خاک است زیرا اگر این بهره برداری از اراضی شیبدار به نحو محاسبه شده ای نباشد می تواند ضربه بسیار سنگینی به کشور و سرمایه ملی کشور

وارد کند و نسل بعد را با یک خاک فقیر و از بین رفته روبرو کند. بنابراین در موضوع بهره برداری از اراضی شیبدار بیشتر باید به این نکته توجه شود که خاک فرسایش نیابد یا اینکه مقدار فرسایش که در حداقل نگه داشت با توجه به اینکه فرسایش خاک در ایران تقرباً دو برابر آمریکا است بنابراین باید در فکر حفظ خاک بود. حفظ خاک شاید به اندازه خود تولید محصول مهم است و شاید مهم تر از آن.

در این نوشته سعی شده است ضمن ارائه راه حلهای اصولی کنترل شیب ها به فکر فرسایش خاک نیز بود. امید است که با این تحقق حداقل نظر استاد را برآورده کرده باشم.
قربانی
1/2/83

فرسایش خاک – نقش هوموس و پوشش گیاهی در جلوگیری از فرسایش خاک در اراضی شیبدار.
پوشش گیاهی و هوموس در جلوگیری از فرسایش بسیار مؤثر است. هوموس نفوذپذیری خاک را افزایش می دهد و از شدت جریان آبی می کاهد. افزایش هوموس به دو طریق انجام می شود. 1- افزایش هوموس از طریق دادن کود حیوانی بقایای گیاهی مانند کاه و کلشن و غیره 2- افزایش هوموس بطور غیرمستقیم از طریق دادن کود شیمیایی و تقویت زمین و غیره. در بعضی از شیب ها با درجه کم یا ایجاد پوشش گیاهی می توان از فرسایش خاک جلوگیری کرد. انتخاب گیاه باید با توجه به شرایط اقلیمی، وضع خاک و آب و ناهمواری و دیگر شرایط طبیعی محل صورت گیرد.

در بعضی از نقاط شرایط طبیعی طوری است که امکان روئیدن گیاه نیست ولی باید اقداماتی صورت گیرد برای اینکه بتوان در این اراضی شیبدار درخت کشت کرد. و روشهای دیگری برای نفوذ دادن آب در خاک و تثبیت خاک و ایجاد یک شرایط حداقل برای رشد گیاه ایجاد کرد.

در کشت گیاهان در اراضی شیبدار جلوگیری از فرسایش خاک باید با استفاده از مطالعات و بررسی های انجام شود و در آن منطقه راه حلی را پیشنهاد کرد و نمی توان یک راه حل کلی برای همه جا گفت ولی در ذیل به بررسی راههایی پرداخته شود که با استفاده از آن می توان در اکثر نقاط ایران اقدام به کشت درخت و باغبانی کرد.

در احداث باغ باید برای اینکه احداث موفقی داشته باشیم باید محل و یا شیب انتخاب شد. باید مناسب برای اینکه باشد برای نتیجه گیری بهتر بایستی روش بهره برداری از زمین با حفظ خاک متناسب باشد و به جهت ایجاد تعادل بین خاک و گیاه و زمینهای مرتعی و جنگلی و زراعتی مشخص گردد.
مبارزه مستقیم با فرسایش که معمولاً از طریق ایجاد بانکتهای افقی در امتداد خطوط تراز و ایجاد سکوهای محافظ و مایل دیگر اقداماتی که ذیلاً به آنها اشاره خواهد شد. در مبارزه دمستقیم تنها نباید به ایجاد تراس و چپر و غیره … اکتفا کرد بلکه این اقدام باید به همراه ایجاد پوشش گیاهی مناسب به همراه دادن کود دامی مناسب همراه باشد.

سکوبندی:
به سکو در زبان فرانسه Terrasse و در زبان انگلیسی Trasse می گویند.
سکوبندی در نواحی شیب دار صورت می گیرد و منظور از ایجاد سکو از بین بردن شیب زمین بوسیله پله بندی است چون غرض از مبارزه با فرسایش آبی جلوگیری از شدت جریان آب در سطح زمین و نفوذ دادن بیشتر آن در خاک است. دامنه کوه ها را که ممکن است شیب ملایم داشته باشد، به صورت پله های پهن یا تختهایی که همان سکو باشد درمی آوردند و سطح هر پله را هموار می کنند تا آبهای جاری نتواند به کمک شیب زمین به شدت جریان یابد به این وسیله آبها در سکوها یا زمینهای تخت شده جمع می شود که در نتیجه بهتر و بیشتر در زمین نفوذ می کند.

در روی همین سکوها که به حفظ خاک و استفاده بیشتر از آب کمک می کند، درخت یا گیاه دیگری می کارند. در نواحی که شیب زمین بیشتر باشد ایجاد سکو مستلزم خاکبرداری بیشتر است و مخارج زیادتری را هم در بر دارد و در ضمن نگهداری دیواره این نوع سکوها خوکار مشکل و پرخرجی است زیرا بر اثر شیب زیاد هرچند وقت یکبار تحت تأثیر عوامل مختلف به ویرانی می گراید که باید از نو مرمت گردد.

در نواحی کوهستانی ما، مردم طبق عادت قدیم، اغلب از این روش برای به دست آوردن زمین بیشتر جهت کشت و همچنین احداث باغ در دامنه کوه اقدام می کنند. در این روش حجم خاکبرداری با شیب زمین و عرض سکو در رابطه است. در بعضی موارد امکان دارد که عرض سکو هم با نوع کشت و عملیات زراعتی که در روی آن انجام می گیرد در رابطه باشد. بطور کلی عرض سکوها از 1 و 2 تا 3 متر در تغییر است. در نقاطی که درختها و بوته های دامنه نابود شده اند. از این روش می توان به منظور حفظ خاک و عریان نشدن صخره ها استفاده کرد ولی باید توجه داشت که عمل خاکبرداری طوری انجام گیرد که خاک هوموس دار و

حاصلخیز و زنده سطحی با خاک قعر که فاقد موجودات زنده است، مخلوط نشود زیرا در غیر اینصورت از مرغوبیت خاک سکوها و درنتیجه از حاصلخیزی آنها کاسته می شود. دیواره سکوها را معمولاً سنگچین می کنند، اما در نقاطی که سنگ کم است به طریق دیگر نیز می توان عمل کرد به عنوان مثال سکوها را از خاکهائی که از کندن دامنه کوه حاصل می شود، ساخت. در این روش باید گیاهان (درخت یا بوته) را با فاصله کم از هم در روی دیواره پائین و تکیه گاه سکو

کاشت، تا به این طریق از تخریب خاک و شسته شدن دیواره خاکی جلوگیری به عمل آید. برای اینکه آب بیشتری در خاک نفوذ کند معمولاً سطح سکو را کاملاً افقی و بدون شیب نمی سازند. بلکه به آن حدود 5 درصد شیب در جهت عکس می دهند.

تراس ها را می توان به دو دسته تقسیم کرد 1 تراس های آبراهه ای 2 تراس های سکوئی
1- تراس های آبراهه ای Greded terreces
برای ساختن تراس های آبراهه ای قسمتی از دامنه را در امتداد خطوط تراز خاکبرداری کرده، در پائین شیب بصورت پشته ای قرار می دهند مقطع عرضی تراس ها شبیه مقطع یک آبراه می شود.

انواع تراس های آبراهه ای:
تراس های آبراهه ای را بر حسب شیب زمین می توان به دو گروه تقسیم کرد
الف) تراس آبراهه ای با شیب زیاد: این تراس ها معمولاً برای کشت درختان میوه و با جنگلکاری به کار می روند. معمولاً در حد واسط تراس ها علوفه کشت می شود.

انواع این تراس به شرح ذیل می باشد.
1 تراس های آبراهه ای با نیمرخ V شکل: این تراس به علت سهولت احداث، کمی هزینه و کم بودن حجم خاکبرداری بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و در شیب های تند بیش از 60 درصد ساخته می شوند.

 

2 تراس های آبراهه ای با نیمرخ نرمال: این تراس ها مانند یک آبراهه هستند و کف آنها عریض است و گاهی شیب جزئی در جهت عکس شیب طبیعی زمین دارند و در شیب کمتر از 60 درصد ساخته می شود.

در تراس های اراضی شیب دار برای پایداری پشته ای ایج

اد شد. غالباً قسمت پایین دست پشته را زیر کشت علوفه قرار می دهند. این کار در مناطق مرطوب و نیمه مرطوب عملی است ولی در نواحی خشک و نیمه خشک معمولاً به دلیل محدود بودن رشد گیاهی عملی نمی باشد. بنابراین در شرایط نامساعد برای پایدار ماندن پشته بهتر است به جای تراس های با نیمرخ نرمال از تراسهای V شکل که پایداری پشته آنها بیشتر است استفاده نمود. برای پایدار کردن پشته ها پای پشته ها را بلافاصله پس از ایجاد بوسیله قطعات سنگ تثبیت می کنند.
روش ساختن تراس های آبراهه ای
برای ساختن تراس های آبراهه ای اراضی شیب دار از دو روش استفاده می کنند.
1- پشته بندی با عبور متوالی: در این روش به جلوی تراکتور تیغه ای که به شکل قسمتی از یک سیلندر است و بخش توخالی آن بطرف جلو می باشد وصل می کنند. این تیغه با محور متحرکی که با سیستم هیدرولیک کار می کند به تراکتور وصل شده است. به این ترتیب تیغه می تواند در جهات مختلف یعنی به طرف بالا، پایین، چپ و راست حرکت کندو همچنین می تواند نسبت به سطح افق زاویه ای بسازد تراکتور در وضعی که تیغه نسبت به محور تراکتور زاویه دار است حرکت می کند. خاک جمع شده در جلو آن بطرف بیرون رانده شده و پشته را به وجود می آورد.
2- پشته بندی مطابق بزرگترین شیب: در این روش، تراکتور در جهت بزرگترین شیب حرکت کرده خاک بالا را می کند و به طرف پایین محل و خالی می کند. سپس به عقب برگشته و در همین مسیر عملیات را تکرار می کند تا پشته به ارتفاع مورد نظر رسد. سپس پس از تغییر مسیر این مراحل که از سر گرفته، مجدداً پشته می سازد.

ب) تراس های آبراهه ای اراضی کم شیب: این تراس ها غالباً در اراضی که شیب آنها کمتر از 18 درصد است ساخته می شود و برای انجام کشت و زرع مناسب است و توضیح آن در اینجا بی مورد است.

فاصله بین تراس های آبراهه ای: در ایران می توان از فرمول استفاده می شود و برای مناطق مختلف باید ضریبی برای آن قائل شد.
چگونگی پیاده کردن طرح تراس های آبراهه ای

ابتدا مرتفع ترین نقطه منطقه که تراس بندی خواهد شد تعیین می کنند سپس شیب زمین که از نقطع مرتفع در جهات مختلف اندازه گیری می کنند از میان شیب ها حاصل تندترین آن را انتخاب کرده در فرمول مربوط به تعیین فاصله تراس قرار داده و فاصله عمومی اولین تراس را بدست می آورند. بر اساس فاصله عمودی بدست آمده فاصله افقی که پیدا کرده در آنجا یک میخ چوبی نصب می کنند. این میخ درروی مسیر اولین تراس قرار دارد. سپس مسیر تراس با استفاده از تراس مساحی با نصب میخ های چوبی مشخص می شود. اگر منظور تعیین مسیر تراس ها شیب دار باشد میخ ها به تدریج به سمت خروجی تراس (پایین دست) در ارتفاع کمتر از ارتفاع اولین میخ و به سمت بالا دست تراس در ارتفاع بیشتر از آن نصب خواهند شد. فاصله میخ از همدیگر 5/7 متر است سپس به

وسیله تراکتور شیاری در مسیر میخ حفر شود. برای پیاده کردن تراس دومی ابتدا شیب متوسط زمین در بین تراس را تعیین می کنند. پس از تعیین شیب متوسط مقدار آن در فرمول تعیین فاصله عمودی تراس قرار داده و فاصله عمودی تراس دوم که از تراس اول را بدست می آورند و دوباره مراحل فوق اجرا می شود.
فاصله تراس بر اساس شیب متوسط بین آنها تعیین می شود برای نمونه اگر شیب بین تراس ها در نقاط مختلف 4، 6، 8 باشد فاصله بین تراس با استفاده از فرمول به ترتیب زیر خواهد شد 3/1 و 7/1 و 1/2 می شود.

– نگهداری و مراقبت از تراس ها:
آبراهه ها و گودیهای بزرگ بین تراس ها را باید پیش از اقدام به ساختن تراس ها و یا در حین ساختن آنها به وسیله وسایلی که در ساختن تراس ها به کار می رود از خاک پر کرد.
تراس ها معمولاً در معرض تخریب هستند برای نمونه بر اثر عبور ماشین های کشت و زرع و انسان و دام از روی پشته های تراس، پشته نشت می کنند. تراس ها که باید در اولین سال پس از ساخت مراقبت بیشتر می نمود مراقبت از تراش پس از هر باران شدید ضروری می باشد. هرچه شیب بیشتر شود مراقبت از تراس مهم تر است. زمین حد واسط تراس ها به منظور از بین بردن ناهمواریهای کوچک موجود شخم زد و صاف می نمایند شیب پشت تراس های با شیب پشت تند باید بلافاصله پیش از ساخته شدن، بذرپاشی شوند. زیرا تثبیت هرچه سریعتر این شیب با برقراری پوشش علوفه یا خوب اهمیت دارد.
در تراس های آبراهه ای اراضی برای افزایش نفوذپذیری خاکهای سنگین کف آبراهه را نرم می کنند برای این منظور از سلولوز چندین بار در سال استفاده می شود.
– تراس های سکویی یا پلکانی
این شیوه در حدود 4500 سال قبل توسط فنیقی توسط دیوارهای سنگی اجرا می شد. تراس های سکویی کاملاً متفاوت از تراس های آبراهه ای است تراس های آبراهه ای با فواصلی در اراضی شیب دار پراکنده اند، در حالی که تراس های سکویی سرتاسر زمین را می پوشانند. برای ساختن آنها خاک قسمتی از دامنه بالا دست را تراشیده و به قسمت پایین منتقل می کنند به نحوی که سکویی مسطح یا تقرباً مسطحی در سرتاسر دامنه ایجاد می شود.

هزینه ایجاد تراس های سکویی زیاد است، بنابراین آنها را معمولاً برای کشت گیاهان پردرآمد می سازند. این تراس ها معمولاً در مناطقی ساخته می شود که تراکم جمعیت زیاد بود. در زمین با شیب مناسب کافی نمی باشد.
– انواع تراس های سکویی:

تراس های سکویی بر حسب درجه شیب زمین به دو دسته تقسیم می شوند.
1- تراس های سکوئی قائم:
در شیب های تند تراس ها معمولاً با دیوار قائم ساخته می شوند. برای پایداری دیواره ها از دیوارهای محافظ که معمولاً با سنگ و گاهی نیز با آجر یا چوب ساخته می شود استفاده می شود. این دیواره ممکن است بصورت خشکه چین یا از قطعات سنگ و ملات یا از سیمان ساخته می شود.

ب) تراس های سکویی مایل: در زمینهای با شیب ملایم به منظور حذف دیوارهای محافظ و کاهش حجم خاکبرداری، سکوها با دیوارهای مایل می سازند. برای پیداری این دیوارها و جلوگیری از ریزش آنها، آنها را از علوفه می پوشانند برای اینکه یک دیواره مایل پایدار بماند باید اصطکاک داخلی خاک بیشتر از نیروی لغزشی آن باشد، بنابراین تراس های مایل را در شیب ها می سازند که شیب دیواره حاصل از آن بیشتر از حد مجاز نباشد، سبب لغزش آن نگردد.

اگر تراس برای کشت گیاهانی که به آبیاری نیاز دارند به کار می رود. برای سهولت آبیاری در امتداد سکوها شیب جزئی به تراس داده می شود.
فاصله عمودی بین سکوها و عرض سکوها به عمق خاک و شیب زمین بستگی دارد. هرچه عمق خاک کم تر باشد اختلاف ارتفاع و عرض تراس ها را باید کمتر درنظر گرفت تا در اثر ساختن تراس ها خاک تحت الارض ظاهر نشود. هرچه شیب زمین کمتر باشد سکوها را می توان عریض تر ساخت. باید در نظر داشت که عریض تر بودن سکوها هزینه ایجاد آن را بالا برد.

بهترین زمان برای ساختن تراس ها سکویی زمانی است که مقدار باران حداقل باشد.
– تثبیت شیب های که در آنها لغزش زمین وجود دارد:
برای احداث باغ در اراضی شیبدار و کوهستانی ای که در قسمت بالادست شیبی وجود دارد که خاک سست است و در این شیب حرکت خاک ممکن است آنی صورت گیرد و یا در طی چند دهه ای انجام شود باید این شیب را تثبیت کرد و مانع از ریزش آن روی قسمت پایین دست شد.
ب) چپربندی برای تثبیت شیب ها:

در بعضی شرایط برای تثبیت شیب های تند از چپربندی که روش مناسبی است استفاده می شود برای این منظور میخ های چوبی را در امتداد تراز در داخل زمین می کوبند. این میخ ها به قطر 10-8 سانتی متر بود. و به عمق 40 تا 10 سانتی متری زمین فرو می روند و فالصله آنها از همدیگر 6/0 تا 1 متر است. نرده ها با استفاده از شاخه های نرم که هنوز سبز بوده و کاملاً چوبی نشده‌اند ساخته می شوند. به مرور خاک که پشت آنها جمع شده و شیب به صورت تراس های سکویی درمی آید این تراس های سکویی که سرانجام زیر پوشش گیاه قرار می دهند.

برای چپربندی بهتر است از شاخه هایی استفاده شود که قدرت جوانه زدن را داشته باشند تا بعد از نصب در زمین بتوانند بسرعت رشد کرده و در زمین بصورت گیاه استقرار یابند. بعنوان مثال شاخه های جوان و و چوبی نشده بید در این مورد بسیار مناسب هستند. در شرایطی و موقعی که تهیه چپرهای چوبی امکان پذیر نیست و یا اینکه عمق خاک برا ی رشد گیاه کافی نیست می توان به جای آن از دیواره سنگی به ارتفاع حدود 60 سانتی متر استفاده کرد. ترتیب قرار گرفتن این دیوارها می توانند در روی خطوط تراز باشند.

 

ج) استفاده از قلمه برای تثبیت شیب ها:
برای تثبیت شیب بریدگیها علاوه بر درختکاری و گراس از قلمه هایی که می توانند جوانه بزنند مانند قلمه های نی نیز استفاده می شود.
قلمه ها را در دسته هایی به قطر 20 تا 25 سانتی متر بسته بندی کرده و آنها را در داخل گودالهای کوچکی در امتداد خطوط تراز و به فاصله دور از هم روی شیب کنده شده قرار داده و به وسیله میخ چوبی محکم می کنند.

آبیاری بارانی:
سیستم قابل حمل با دست:
ساده ترین سیستم متحرک طوری ساخته می شود که به کمک دست جابجا شود. اجزای این سیستم عبارتند از پمپ لوله اصلی، لوله جانبی و آبپاشهای چرخشی که بفاصله 9 الی 24 متر از یکدیگر قرار گرفته اند. قطر لوله جانبی معمولاً بین 50 تا 125 میلی متر است و بسادگی جابجا می شود. این لوله تا پایان آبیاری در موضع خود باقی می ماند آن گاه پمپ خاموش و آب لوله های جانبی پس از جدا شدن از لوله اصلی تخلیه می شود لوله جانبی از لوله اصلی جدا، با دست به محل بعدی منتقل و مجدداً روی لوله اصلی نصب می شود. آبپاشهای قابل حمل یکی از رایجترین سیستمها هستند و برای آبیاری مزارع وسیع و باغهای میوه از آنها استفاده می شود. قیمت آنها کم و بسهولت مورد استفاده قرار می گیرند. (شکل)

 

سیستم شیلنگ کشی:
سیستم شیلنگ کشی در اصل به منظور آبیاری باغهای مرکبات ساخته شد. لکن در حال حاضر در باغهای دیگر از آن نیز استفاده می شود. لوله اصلی و لوله جانبی معمولاً ثابت هستند و در رو یا زیر سطح زمین قرار می گیرند. آب لوله بوسیله شیلنگهای پلاستیکی باریک از لوله جانبی به یک یا دو آبپاش چرخشی منتقل می شود. شیلنگها در نحوه آبیاری نیز تانعطاف پذیری زیادی به وجود می آورند. می توان آبپاشها را در کنار نهالها قرار داد و از هدر رفتن غیرضروری آب ذر بخش وسیعی از زمین باغ جلوگیری کرد. همچنین در مواقعی که الگوی توزیع آب بر اثر وزش بار مختل می شود می توان آبپاشها را براحتی طوری نصب کرد که این اختلال جبران شود.

 

سیستم ثابت دائمی:
در مورد آبیاری محصولات دائمی مثل باغهای میوه غالباً لوله ها و آبپاشها همیشه در یک باغ باقی می مانند. این مورد را سیستم ثابت دائمی می نامند. بسیاری از سیستمهای ثابت دائمی زیر خاک پنهان می شوند تا در اثر تردد وسائل نقلیه در مزرعه صدمه نبینند. گاه نیز روی دیرکهای مشرف بر محصول نصب می شوند.
در بیشتر سیستمهای ثابت فصلی و دایمی در یک زمان تنها قسمتی از سیستم مشغول آبیاری است و این موضوع بستگی به مقدار آب و مقدار لوله دارد. ولی در مواردی که در باغات میوه به منظور جلوگیری از یخ زدن آبپاشی بارانی انجام می شود لازم است کل سیستم بصورت یکپارچه با هم مشغول به کار شوند و یا برای مواردی که به منظور خنک کردن لازم است باید کل سیستم بصورت یکپارچه کار کنند.
سیستمهای بالا در شیب های بیش از 15% نیز قابل اجرا می باشند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

مقاله تحلیل ارتعاشات آزاد مجموعه ماشین ابزار هگزاپاد تحت فایل ور

ارسال‌کننده : علی در : 95/5/31 4:20 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله تحلیل ارتعاشات آزاد مجموعه ماشین ابزار هگزاپاد تحت فایل ورد (word) دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تحلیل ارتعاشات آزاد مجموعه ماشین ابزار هگزاپاد تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحلیل ارتعاشات آزاد مجموعه ماشین ابزار هگزاپاد تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تحلیل ارتعاشات آزاد مجموعه ماشین ابزار هگزاپاد تحت فایل ورد (word) :

خلاصه

هگزاپاد مکانیزمی است که به عنوان یک ربات موازی با پایههای قابل تغییر طول میباشد. از سال 1950 به بعد رباتهای موازی در انواع مختلف و با اهداف متفاوت صنعتی و تحقیقاتی ساخته و مورد بهرهبرداری قرار گرفتهاند. در این پایاننامه تحلیل ارتعاشات آزاد مجموعه ماشینابزار بر پایه مکانیزم استوارت با قابلیت تغییر طول پایهها و با قابلیت ماشینکاری قطعات پیچیده با اندازههای متوسط و کوچک مورد بررسی قرار گرفته است. درکارهای پیشین تحلیل ارتعاشات میز هگزاپاد به تنهایی و بدون در نظرگرفتن سازه ماشینابزار انجام شده است. در تحقیق حاضر، بدنه ماشینابزار هم به عنوان زنجیره ارتعاشی اتصالی به کل سیستم مورد تحلیل قرار گرفته است. در این تحقیق تحلیل ارتعاشات آزاد مجموعه ماشینابزار هگزاپاد شامل میز هگزاپاد و کلهگی دستگاه فرز FP4M به صورت یک زنجیره ارتعاشی کامل مورد بررسی قرار گرفته است. بدین منظور معادلات ارتعاشی میز هگزاپاد، ابزار و دستگاه فرز متصل به آن استخراج و در نرمافزار MATLAB برنامه استخراج فرکانسهای طبیعی کل سازه نوشته شده است. سپس جهت بررسی صحت کارهای تئوری انجام شده، مدلسازی مجموعه میز هگزاپاد و بدنه دستگاه در نرم افزار ANSYS انجام شده و فرکانسهای طبیعی به دست آمده از این نرم افزار با نتایج تئوری مقایسه گردیده است.

کلمات کلیدی: ارتعاشات آزاد، هگزاپاد، ماشین ابزار

1 مقدمه

شناخت و کنترل ارتعاشات یا ایزولاسیون آن در ابزارها و دستگاه های مختلف جهت بهبود عملکرد و افزایش بازده کاری آنها یکی از تلاشها و زمینه های مطالعاتی مهم مهندسین و محققین می باشد. بررسی های تئوری بسیاری در مورد سینماتیک و دینامیک معکوس و مستقیم ، محاسبه فضای کاری و نقاط تکین فضای کاری ، و کنترل حرکتی ماشین ابزار هگزاپاد در دنیا انجام شده است اما در مورد تحلیل ارتعاشات آن کارهای محدودی صورت گرفته است که در ذیل اشاره می شود.

دوهنر و همکارانش [1] از موسسات تحقیقاتی مختلف، در زمینه کاهش و حذف فعال لرزه در ماشین فرز اوکتاهدرال تحقیقاتی انجام دادند که منجر به کنترل ارتعاشات حاصل از فرایند براده برداری قطعه گردید. فلینت و همکارش [2] با کار بر روی انواع مکانیزم های موازی با هدف موقعیت دهی و ایزوله کردن فعال ارتعاشات، به این نتیجه رسیدند که پیش بینی ارتعاشات و جلوگیری از به وجود آمدن آن در مکانیزم های موقعیت دهی نظیر میز ماشین ابزار هگزاپاد نسبت به کنترل فعال ارتعاشات مناسب تر و با دامنه وسیع تغییرات شرایط محیطی عملی تر می باشد. ابوهانیه [3] انواع روشهای ایزولاسیون تک محوری با به کارگیری انواع حسگرها و فیدبک ها را بررسی کردهاند. در پژوهش وی با صرف نظر از جرم پایه ها و استهلاک سازه، تنها با فرض جرم سکوها، فرکانس های طبیعی مجموعه به دست آمده است. در بررسی ارتعاشات سیستم مذکور، مدل ارتعاشی دارای تغییر پیکربندی، موقعیت و جرم نمی باشد. محبوب خواه و همکارانش 4]و[5، ارتعاشات آزاد و اجباری میز هگزاپاد با در نظر گرفتن اجزای انعطاف پذیر پایه ها و مفصل های سیستم را در تحقیقات خود بررسی نموده اند و فرکانس های طبیعی میز هگزاپاد را بدون در نظر گرفتن اتصال قطعه به ابزار را به دست آورده اند. در این تحقیقات به سازه ماشین ابزار به عنوان زنجیره ارتعاشی متصل به میز هگزاپاد پرداخته نشده است که در تحقیق حاضر بررسی خواهد شد.

1رئیس هیات مدیره شرکت آریا صنعت آفاق تبریز
2مدیر عامل شرکت آریا صنعت آفاق تبریز

1

دومین همایش ملی پژوهش های کاربردی در » مهندسی برق، مکانیک و مکاترونیک«
2nd National Conference on Applied Researches in Electrical, Mechanical and Mechatronics Engineering

2 مدلسازی معادلات ارتعاشی مجموعه ماشین ابزار هگزاپاد

مجموعه ماشین ابزار هگزاپاد مورد بررسی ، شامل ماشین فرز FP4M و میز هگزاپاد می باشد که مدلسازی بدنه ماشین ابزار طبق اطلاعات ابعادی مربوط به ماشین فرز FP4M در وبسایت گروه ماشینسازی تبریز [6] و اندازهگیری دقیق از خود سازه و مدلسازی میز هگزاپاد طبق نمونه ساخته شده در دانشگاه تربیت مدرس تهران با حداکثر سعی برای حفظ جزئیات مهم و دقت ابعادی کامل سازه، در محیط نرم افزاری CATIA صورت گرفته است. در شکل 1 نمونه مدلسازی شده مجموعه ماشین ابزار هگزاپاد مورد نظر نشان داده شده است که در آن، تمام اجزاء سازه که در فرکانسهای طبیعی و شکل مودهای سازه حائز اهمیت میباشند در نظر گرفته شده است.

ماشین فرز
FP4M

×سکوی متحرک

×پایه

×سکوی ثابت

شکل -1 مدل CAD مجموعه ماشین ابزار هگزاپاد

برای تشکیل زنجیره ارتعاشی مجموعه ماشینابزار هگزاپاد، 6 پایه از طریق میز متحرک به ماشینابزار متصل شده است. مطابق شکل 2 هر یک از پایهها به صورت یک فنر معادل در نظر گرفته شدهاند که به میز متحرک متصل میباشند. فنر دیگری از طریق ابزار به سکوی متحرک متصل میباشد که همان فنر معادل بدنه ماشینابزار فرز میباشد. با مفروضات فوق، معادلات ارتعاشات آزاد معادل سکوی متحرک را با توجه به جابجایی مجموع سکوی متحرک که ناشی از نیروهای سفتی وارده بر سکوی متحرک است، میتوان محاسبه نمود.

×

شکل 2 شماتیک مجموعه ماشین ابزار هگزاپاد به صورت فنرهای معادل

2

دومین همایش ملی پژوهش های کاربردی در » مهندسی برق، مکانیک و مکاترونیک«
2nd National Conference on Applied Researches in Electrical, Mechanical and Mechatronics Engineering

در شکل2، m ، k و C به ترتیب نماد جرم، سفتی و میرایی میباشند. Kui و Cui به ترتیب ضرایب سفتی پایه ها و مفاصل و سکوی ثابت میز
هگزاپاد است. KCTM و CCTM نیز ضرایب سفتی و میرایی مجموع وارد بر سکوی متحرک از طرف ماشین ابزار فرز و ابزار در جهات X، Yو Z
میباشد که در ادامه محاسبه خواهند گردید. Mp و Ip به ترتیب مجموع جرم و ممان اینرسی جرمی سکوی متحرک، قطعه کار و فیکسچر میباشند، سه دستگاه مختصات برای تعریف حرکت سیستم استفاده شده است. دستگاه مختصات مرجع {W} در مرکز هندسی سکوی ثابت پایین قرار دارد. دستگاه مختصات محلی {P} به مرکز هندسی سکوی متحرک متصل شده است. یک دستگاه محلی دیگر {A} ، به مرکز هندسی سکوی متحرک متصل شده تا چرخش و جهت گیری سکوی متحرک را تعریف کند. این دستگاه مختصات همراه با سکوی متحرک جابجا می شود ولی همراه با آن نمی چرخد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

مقاله امنیت در ویندوز 2003 تحت فایل ورد (word)

ارسال‌کننده : علی در : 95/5/31 4:20 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله امنیت در ویندوز 2003 تحت فایل ورد (word) دارای 56 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله امنیت در ویندوز 2003 تحت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله امنیت در ویندوز 2003 تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله امنیت در ویندوز 2003 تحت فایل ورد (word) :

نکاتی درباره ویندوز 2003
ویندوز 2003 در 300 روز اول انتشار به 6 برنامه اصلاحی بسیار مهم نیاز داشت که در مقایسه با 36 برنامه اصلاحی در 300 روز اول بعد از عرضه ویندوز 2000 میزان 83 درصد کاهش را نشان می‌دهد. ویندوز 2003 اولین محصول مهمی بود که مایکروسافت آن را تحت Trustworthy Computing Release Process (یک فرآیند داخلی شامل مسائل امنیتی طراحی) تهیه نمود. آفیس 2003 و Exchange 2003 دو محصول از بیست محصولی هستند که به همین روش و با در نظر گرفتن مسائل امنیتی در طراحی تولید می‌شوند.
ادعای بیل گیتس درباره ویندوز 2003
گیتس ادعا کرده بود که ویندوز سرور 2003 مایکروسافت از ویندوز سرور 2000 آن امن‌تر است. وی می‌گوید: مراحل توسعه امنیتی که تا پیش از انتشار ویندوز سرور 2003 در سال گذشته انجام گرفته است، خود بیانگر نتیجه این تلاش‌هاست. و در جای دیگر می‌گوید: تعداد آگهی اعلامیه‌های امنیتی منتشر شده به هنگام شرایط بحرانی و مهم و در طی 320 روز نخست به بازار آمدن ویندوز سرور 2003 در مقایسه با ویندوز 2000 سرور، از مقدار 40 به رقم 9 کاهش یافته است.

اما جو ویلکاکس(Joe Wilcox)، یکی از محققین موسسه تحقیقات ژوپیتر که در مایکروسافت نیز فعالیت دارد می‌گوید که به ارقام متفاوتی از آنچه گیتس ادعا کرده، رسیده است. او می‌گوید با توجه به این که مایکروسافت نحوه درجه‌بندی نقاط آسیب‌پذیر امنیتی خود را از زمان انتشار ویندوز2000 سرور تا زمان انتشار ویندوز 2003 سرور تغییر داده است، آیا بیل گیتس مشکلات کم‌اهمیت‌تر را نیز درنظر گرفته است یا خیر؟
او در روند محاسباتی خود به 15 اخطار امنیتی در ویندوز سرور 2003 برخورد کرده است. همچنین هنگامی که آنرا با پیام‌هایی خطای امنیتی ویندوز 2000 سرور در همان فاصله زمانی تطبیق داد، تنها به 28 مورد دست یافت، نه 40 تا!

او در وب سایت خود می‌نویسد: مسلم اینست که محاسبات من تعداد خطاهای کمتری را در ویندوز سرور 2003 در مقایسه با ویندوز 2000 سرور در یازده ماه اولیه پس از انتشار آنها نشان می‌دهد.
ویلکاکس گفته است که به زودی گزارشی از موسسه تحقیقات ژوپیتر درباره امنیت مایکروسافت منتشر خواهد شد که نشان می‌دهد به دلیل تصور افزایش امنیت در محصولات مایکروسافت، تنها 36 درصد از مدیران IT در این تجارت درآمدی بالغ بر 50 میلیون دلار داشته‌اند.
خانواده Windows .NET Server 2003
Windows .NET Server 2003 ، آخرین نسخه های تولید شده در رابطه با محصولات ویندوز شرکت ماکروسافت ، بوده و نسخه بعدی خانواده Windows 2000 ، می باشند. تمام نسخه های Windows .NET Server 2003 ، شامل گزینه های رابط کاربرWindows XP و یا themes نمی باشند . این بدین علت است که themes نیازمند منابع اضافه ای است و برای یک سرویس دهنده مناسب بنظر نمی رسد ، منابع را صرف انجام چنین عملیاتی آنهم در رابطه با بخش رابط کاربر بر روی سرویس دهنده نماید . بنابراین زمانیکه سیستم را با استفاده از ویندوز 2003 ، برای اولین مرتبه راه اندازی می نمائید ، از اینترفیس آن تعجب نکنید .( اینترفیس ویندوز 2000 را در مقابل اینترفیس جدید XP مشاهده ، خواهید کرد) . خانواده Windows .NET Sever 2003 دارای چهار نسخه متفاوت است :

1. Windows 2003 Web edition
2. Windows 2003 Standard Edition
3. Windows 2003 Enterprise Edition
4. Windows 2003 Data Center Edition

ماکروسافت ، نام Windows .NET Server 2003 را دو مرتبه قبل از عرضه آن تغییر داده است . ( Windows 2002 به Windows .NET Server و سپس به Windows .NET Server 2003 ) . در ادامه ما همچنان از اسامی کوتاه نظیر Windows .NET Standard Server نسبت به نام رسمی Windows .NET Server 2003 Standard Edition ، استفاده خواهیم کرد. خانواده Windows .NET Server 2003

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


کلمات کلیدی :

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >